Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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414 ccclviij
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417 ccclxi
418 ccclxij
419 ccclxiij
420 ccclxiiij
421 ccclxv
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428 ccclxxij
429 ccclxxiij
430 ccclxxiiij
431 ccclxxv
432 ccclxxvi
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436 ccclxxx
437 ccclxxxi
438 ccclxxxii
439 ccclxxxiij
440 ccclxxxiiij
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            bekant. </s>
            <s xml:id="echoid-s11606" xml:space="preserve">wann nun diſes mancherley geſtalt bekant/ werden auch ſeine vyl-
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            faltige krefft vnnd vnzalbarliche würckung vnnd gewalt offenbar.</s>
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            <s xml:id="echoid-s11608" xml:space="preserve">Darũb ſo yemãd verſthen wölte/ wz das gemüt ſeye/ ſoll eintweders deß
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              <note position="right" xlink:label="note-0411-01" xlink:href="note-0411-01a" xml:space="preserve">Vff fünff weg
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              iſt des gem@s
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              vntödtlig kei@
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              bekant.</note>
            eigene ſubſtantz bedencken/ oder aber deren/ ſo auch bey jm ſeind/ oder die
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            geſtalt ſeiner würckung/ oder andere der geleichen/ ſo inwendig oder auß-
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            wendig in deßen werch ſthond. </s>
            <s xml:id="echoid-s11609" xml:space="preserve">deßhalbẽ mag man deßen weſenligkeit auff
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            ſo vyl weg/ vnd nit mehr vermercken. </s>
            <s xml:id="echoid-s11610" xml:space="preserve">Darũb iſt auß ſeiner eigenen ſubſtãtz
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            bekant/ ſo eintweder alles iſt. </s>
            <s xml:id="echoid-s11611" xml:space="preserve">als Gott ſelbs/ oder alles an ſich nimmet/ als
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            die erſt matery/ auß welcher alles gemachet/ oder ſo alles vollbringt/ als
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            der him̃el/ dz dz gemüt ewig ſeye/ ſie ſeye allee/ oder vermöge alles/ oder ent
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            pfahe alles. </s>
            <s xml:id="echoid-s11612" xml:space="preserve">Dañ es iſt deren yetwederes ewig/ nammlich Gott/ die erſt ma
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            tery/ vnnd der himmel. </s>
            <s xml:id="echoid-s11613" xml:space="preserve">es iſt aber kein element/ das alles entpfahen/ alles
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            ſein/ oder alles vollbringen mag. </s>
            <s xml:id="echoid-s11614" xml:space="preserve">Darzů iſt es nicht vermiſchet/ dann es
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            mag das vnentlich auß dem entlichen nit entſthen/ auch auß keines ver-
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            miſcheten ding. </s>
            <s xml:id="echoid-s11615" xml:space="preserve">Vber diſes iſt das gemüt etwas einfaches. </s>
            <s xml:id="echoid-s11616" xml:space="preserve">es mag auch kein
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            ſinn/ oder gedechtnuß/ oder krefftige einbildung alles entpfahen. </s>
            <s xml:id="echoid-s11617" xml:space="preserve">Der ver-
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            ſtand aber vnnd gemüt iſt alle ding/ mag alle ding werden vnnd alles ſein/
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            weil es ein ochſen/ roß/ himmel/ verſtand/ zal/ geſtalt/ vnnd das vnendt-
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            lich ſelbs faſſen mag. </s>
            <s xml:id="echoid-s11618" xml:space="preserve">Wann du nun das gemüt einem wachs oder leim ver-
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            gleicheſt/ welches wol vermiſchet/ aber doch alle geſtalten an ſich nemmen
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            mag/ iſt es doch nicht. </s>
            <s xml:id="echoid-s11619" xml:space="preserve">dann die figur vnnd geſtalt iſt ein zůfellig außerlich
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            ding/ wann auch die ſubſtantz beleibt/ mögen andere accidentia vnnd zů-
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            kommende ding wol ſich enderen/ weil ſolliches nit von der ſubſtantz/ ſon-
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            der den auſſerlichen zůfälen beſchicht. </s>
            <s xml:id="echoid-s11620" xml:space="preserve">Alſo were die weyche auch ewig/ aber
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            ſie wirt verderbt von der ſubſtantz wegen/ in welcher ſie iſt. </s>
            <s xml:id="echoid-s11621" xml:space="preserve">Dann diſes
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            welches ſein mag/ iſt an ſeiner natur ewig. </s>
            <s xml:id="echoid-s11622" xml:space="preserve">es mag aber nit ſein gegen diſen
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            dingen/ ſo an irer natur vnnd geſtalt vnderſcheiden.</s>
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            <s xml:id="echoid-s11624" xml:space="preserve">Es ſeind aber allein die ſubſtantzen an jrer natur vnnd geſtalt warlich
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            vnderſcheiden/ die figuren aber allein durch den ſinn. </s>
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            licher vermercken auß denen dingen/ ſo im geleich ſeind. </s>
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            le ding vermöge/ ſonder eintweders ſeye/ oder entpfahe/ iſt offenbar/ weil
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            es Gott/ den himmel/ vnnd aller dingen geſtalt verſthet. </s>
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            ding nit vollbringen mag/ nim̃et es diſe an/ oder verenderet ſich in diſe. </s>
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            rumb iſt bekandt/ daß diſes ewig ſeye/ ſo es an nimpt/ oder in welches es ge
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            endert wirt. </s>
            <s xml:id="echoid-s11629" xml:space="preserve">dann es mögend ſolliche ding nit in das element oder vermiſch
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            et/ oder inwendigen/ oder außwendigen ſinn eingetruckt werden. </s>
            <s xml:id="echoid-s11630" xml:space="preserve">dann es
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            were leychter die zerbrech lichẽ geſtalt in ewigen materiẽ zůfinden/ dañ ewi
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            ge in zerbrech licher matery. </s>
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            Gottlichen entpfahet. </s>
            <s xml:id="echoid-s11632" xml:space="preserve">dann in dem das gemüt tödtliche ding verſthet/ ſün-
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            dert es das tödtlich ab. </s>
            <s xml:id="echoid-s11633" xml:space="preserve">Auß deßen würckungen aber verſthet man ſollich es
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            auff zwen weg. </s>
            <s xml:id="echoid-s11634" xml:space="preserve">zum erſten daß es diſe alle zeyt vollbringt/ vnnd nimmer al-
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            tet. </s>
            <s xml:id="echoid-s11635" xml:space="preserve">dann andere tuget thůnd ſoll ichs nit. </s>
            <s xml:id="echoid-s11636" xml:space="preserve">ja vyl mehr die gedechtnuß/ wel-
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            che doch vnder den innerlichen ſiñen die fürnem̃eſt/ ye mehr ſie hatt/ ye min
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            der ſie zů habẽ geſchickt iſt. </s>
            <s xml:id="echoid-s11637" xml:space="preserve">Das geſicht ſicht auch nit baß auß dẽ ſo es vor ge-
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            ſehẽ/ vnd nim̃et in ſeinẽ werck nit zů. </s>
            <s xml:id="echoid-s11638" xml:space="preserve">Der verſtãd aber nim̃et in dẽ verſthen
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            allwegẽ zů. </s>
            <s xml:id="echoid-s11639" xml:space="preserve">Dann es iſt vyl herrlicher zů wüßẽ daß in der rechten dreyeck
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            echtigen figur die ſeitten ſo geſtracks gegen dem eck über ſthet/ ſo vyl ver-
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            mag/ als die and eren zw enn/ ſo darinn begriffen/ als wann man weiſt/
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