Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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431 ccclxxv
432 ccclxxvi
433 ccclxxvij
434 ccclxxviij
435 ccclxxix
436 ccclxxx
437 ccclxxxi
438 ccclxxxii
439 ccclxxxiij
440 ccclxxxiiij
441 ccclxxxv
442 ccclxxxvi
443 ccclxxxvij
444 ccclxxxviij
445 ccclxxxix
446 cccxc
447 cccxci
448 cccxcij
449 cccxciij
450 cccxciiij
451 cccxcv
452 cccxcvi
453 cccxcvij
454 cccxcviij
455 cccxcix
456 cccc
457 cccci
458 ccccij
459 cccciij
460 cccciiij
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Von mancherlei wunderbaren
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            <s xml:space="preserve">Dann ettlich träum habend jr weiſſagung von einer nateürlichen vrſa-
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            chen/ welche alſo ſchandtlich zůuerläugnen/ wie ſchedlich ſie ſeind zůunder-
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            laßen. </s>
            <s xml:space="preserve">Dergleichen habend Hippocrates vnd Galenus angenommen/ wie
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            wol ſie auch die anderen nit verachtet. </s>
            <s xml:space="preserve">Die alten habend diſen brauch ge-
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            habt/ daß ſie die forchtſamen träum niemand eroffnet/ ſonder jnen ſelbs al
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            lein erzellet/ darzů abgetriben vnnd abgewendet. </s>
            <s xml:space="preserve">wie ſolliches zůgangen/
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            mag man auß Perſio wol verſthen/ als er ſagt/</s>
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            <s xml:space="preserve">Damit du ſolchs ernſtlich erlangſts/</s>
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            <s xml:space="preserve">In Tibers fluß heimlich verſchwangſts</s>
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            <s xml:space="preserve">Das haupt gar frü ein mal oder zwey/</s>
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            <s xml:space="preserve">Die nacht mit waſſer reingeſt darbey.</s>
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            <s xml:space="preserve">Darumb hatt man billich allwegen gefragt wie die träum waar ſeyend?
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            <s xml:space="preserve">vnnd wannen har diſe bedeütẽde ding? </s>
            <s xml:space="preserve">Es geth eintweders zů/ wie an dem
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            himmel/ auß beſonderer krafft der thieren/ oder gewechſen/ oder ſonſt
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            ein gewüſſer arth geſtaltẽ ſthond/ als der ſchlangẽ oder roſen. </s>
            <s xml:space="preserve">diſe vrſachen
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            aber ſchaden nach der würckung jrer natur/ oder ſeind nutzlich. </s>
            <s xml:space="preserve">darũb zei-
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            gend die einbildungen/ ſo nit von der ſpeiß oder feüchte/ ſonder auß kraffe
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            des geſtirns/ oder anderen vrſachen entſtanden/ on daß diſe vrſachen mit
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            dem menſchen vermiſchet ſeyend/ deßhalben würt der menſch alſo geſiñet. </s>
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            Wann einer ſicht daß er ein fluß trincket. </s>
            <s xml:space="preserve">iſt der fluß ein krefftige vrſach/ ſo
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            ein yeden beſonderen menſchen wirt hinnemmen. </s>
            <s xml:space="preserve">dann das trinck en zeiget
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            an/ daß er werde hinein zů den innerlichen glideren kommen. </s>
            <s xml:space="preserve">alſo bedeütet
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            er daß diſe gewaltige vrſach die eingeweid bewegen werde. </s>
            <s xml:space="preserve">dieweil aber der
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            menſch ſolliche bewegung nit erleydẽ mag/ zeiget es jm den todt an. </s>
            <s xml:space="preserve">Sonſt
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            iſt noch ein andere arth daß die geyſter elnem ſolliches anzeigen/ doch nitt
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            ſo gar offenbar/ damit ſie nit Gottes will verhinderen/ oderkein komliche
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            re inſtrumenten haben/ ſolliches anzůzeigen. </s>
            <s xml:space="preserve">Dann wir vnderweiſen die
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            hünd vñ rößer/ wañ ſie aber reden könten/ wurdẽ ſie haben wöllenm/ m@n
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            möchte ſie vyl baß vnderweyſen. </s>
            <s xml:space="preserve">o{der} damit ſie vns in die knechtſchafft brin-
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            gen/ wann wir die träumaußleger vmb rath anſůchen/ o{der} weil ſie nit förch
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            ten daß man ſie ſtraffen möge/ wann ſie jrren.</s>
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            <s xml:space="preserve">Die dritt weyß iſt/ daß ſolliche krafft nit in der bildnuſſe/ ſonder inn des
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            außlegers gemüt ſteth/ auß anzeigung des geyſt. </s>
            <s xml:space="preserve">darumb ſagend auß jnen
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            nit alle ein ding vorhin. </s>
            <s xml:space="preserve">Als Iulio Ceſari getraumet/ er were bey ſeiner mů
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            ter gelegen/ haben jm die waarſager angezeigt/ er werde der gantzen welt
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            herr werdẽ. </s>
            <s xml:space="preserve">Es hatt aber Hippias ein Athenienſer/ wie er der Barbaren ge
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            zeüg in Marathonen gefüret/ auß dem ſelbigen traum nit mehr erlanget/
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            dann daß jm ein zan außgeſchlagen auffder erden gelegen/ vnnd alſo nits
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            mehr beſitzung der erden erlanget/ dañ der zan groß geweſen. </s>
            <s xml:space="preserve">Darũb ſteth
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            diſe krafft in des waarſagers gemüt/ dañ er hat ſolches von einẽ geiſt. </s>
            <s xml:space="preserve">Die
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            erſt rechnũg iſt gewüßer/ die ander leichter/ die drit dienet beidẽ zů gleich.</s>
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            <s xml:space="preserve">Wann aber yemand von denen fürwürffe ſo die träum begeren/ antwor
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            ten wir/ daß diſe ihr gantz gemüt auff diſen handel gewendet/ vnd entpfin
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            den bald auch der geringſten vrſachen. </s>
            <s xml:space="preserve">dann als lang der menſch lebt/ wirt
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            er etlichen vrſachen/ ja gar vylen vermiſchet/ wann er entpfindet daß diſe
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            vorhanden/ mag er auch des himmels würckung verſthen. </s>
            <s xml:space="preserve">dann vnſer ſeel
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            iſt als ein ſpiegel.</s>
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            <s xml:space="preserve">Damit ich aber wider zů dem handel komme/ dieweil die träum nateür-
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