Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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651 dxcv
652 dxcvi
653 dxcvii
654 dxcviij
655 dxcix
656 dc
657 dcl
658 dcij
659 dciij
660 dciiij
661 dcv
662 dcvi
663 dcvij
664 dcviij
665 dcix
666 dcx
667 dcxi
668 dcxij
669 dcxiij
670 dcxiiij
671 dcxv
672 dcxvi
673 dcxvij
674 dcxviij
675 dcxix
676 dcxx
677 dcxxi
678 dcxxii
679 dcxxiij
680 dcxxiiij
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              <pb o="dxcv" file="0651" n="651" rhead="ſachen/ Das vierzehend bůch."/>
            ſchen machen waarzůſagen/ vnd alles recht an zů ſchicken/ wañ man ſie vn
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            der der zungen haltet/ oder an den hals hencket/ oder inn einem ring tregt.</s>
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            <s xml:id="echoid-s18936" xml:space="preserve">Es ſeind aber fünff ding zů diſem notwendig. </s>
            <s xml:id="echoid-s18937" xml:space="preserve">Zům erſten daß der ſelbig
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            menſch von natur alſo geſtaltet. </s>
            <s xml:id="echoid-s18938" xml:space="preserve">dann dergeleichen weyſſager ſeind mäſſig/
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            vnnd vnder Venus geſtirn erboren. </s>
            <s xml:id="echoid-s18939" xml:space="preserve">Zům anderen daß in dem ſelbigen al-
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            ter vnd zeyt diſes geſtirn @@giere. </s>
            <s xml:id="echoid-s18940" xml:space="preserve">man erkennet aber ſolches auß den gedan-
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            cken ob ſie waar oder falſch ſeyend/ darzů auß den treümen. </s>
            <s xml:id="echoid-s18941" xml:space="preserve">Zů dem dritten
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            ſoll diſer ſtein ein andacht in dem gemüt erwecken. </s>
            <s xml:id="echoid-s18942" xml:space="preserve">Zům vierten ſoll er einer
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            arth mit dem geſtirn ſein/ namlich der die waarheit anzeige. </s>
            <s xml:id="echoid-s18943" xml:space="preserve">Zů dem fünff-
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            ren ſoll er für ſich ſelbs zů ſollichem krefftig ſein. </s>
            <s xml:id="echoid-s18944" xml:space="preserve">wann man jn anhenck et ſo
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            das ſelbig geſtirn regieret/ wirt er vyllicht nutzlicher ſein. </s>
            <s xml:id="echoid-s18945" xml:space="preserve">Auß diſem iſt of-
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            fenbar/ daß die waarſager nit allwegen die waarheit anzeigen/ auch nitt zů
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            künfftige ding in gleichẽ vorhin ſechen. </s>
            <s xml:id="echoid-s18946" xml:space="preserve">Deßhalben ſagt man die teüffel ſeyẽ
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            truglich/ ſo doch die kunſt weyßzeſagen/ wölliche doch nateürlich betrug-
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            lich iſt. </s>
            <s xml:id="echoid-s18947" xml:space="preserve">Wölliche auch diſe ding nittfür můtmaſſungen halten/ ſonder als
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            eigentliche erkanntnuſſen/ die kommen in große gefahr.</s>
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            <s xml:id="echoid-s18949" xml:space="preserve">Als ich ſolliches einem von dem adel angezeigt/ der mit diſen künſtẽ vmb
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            gangen/ vnnd in nit bereden mocht/ iſt er in gefahr ſeines lebens/ ehr/ vnd
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            gůt gefallen/ darzů ſchwerlich geſtraffet worden. </s>
            <s xml:id="echoid-s18950" xml:space="preserve">Auß ſolchem wirt diſe rä-
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            terſchen vnnd frag auffgelößet/ warumb etliche auß beſonderenn künſten
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            weyſſagen/ weil ſie doch diſes für ſich ſelbs nit thůn mögen? </s>
            <s xml:id="echoid-s18951" xml:space="preserve">laß auch diſes
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            kein kunſt ſein/ ſonder eytel geſchwätz vnnd gaucklerey/ als in dem vierten
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            bůch der weyßheit angezeiget/ iſt doch gewüß ye fleyſſiger man diſe erfor-
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            ſchung zů handen nimmet/ ye gewüſſer vnnd heitterer ſie ſein wirt/ als wir
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            an anderen orthen von der Geomantey angezeiget.</s>
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            <s xml:id="echoid-s18953" xml:space="preserve">Die vrſach iſt daß diſe figuren vnnd außrechnungen das gemüt bewegẽ
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            die waarheit an zů ſagen/ wañ man auch fleyſſig vnd eigentlich diſem nach-
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            gedencket/ vnnd deſſen krafft etwegt/ iſt es mehr ein anreitzung/ dann ein
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            gewüſſe kunſt waar zů ſagen.</s>
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            <s xml:id="echoid-s18955" xml:space="preserve">Solliches anzeigung iſt/ daß er auch auß widerwertigen figuren faſt ein
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            ding wirt anzeigen/ vnnd wirt das gemůt allenthalben anlaß nemmen die
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            waarheit zů eroffnen. </s>
            <s xml:id="echoid-s18956" xml:space="preserve">Wie hargegen ein anderer/ wöllicher diſer rechnung
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            erfaren/ vyl anderſt dann diſer wirt anzeigen/ dieweil ſein gemüt nitt alſo
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            bereittet zůkünfftige ding an zů ſagen.</s>
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            <s xml:id="echoid-s18958" xml:space="preserve">Alſo iſt nun angezeiget daß man zůkünfftige ding möge weyſſagen/ inn
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            wöllichenn dingenn auch die waarheit beſtande. </s>
            <s xml:id="echoid-s18959" xml:space="preserve">Wölches auch Moſes
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            angezeiget hatt/ ſprechende. </s>
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            ſchen auß dem end erkennen. </s>
            <s xml:id="echoid-s18961" xml:space="preserve">als wann er wölte zů verſthen geben/ daß wir
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            inn diſem ein krafft erkenneten/ wöllicher mitt der that leiſtet/ was er ver-
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            heiſſen hatt.</s>
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            <s xml:id="echoid-s18963" xml:space="preserve">Wir habend aber auch erfaren vnnd erkundiget was diſes ſeye/ nam-
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            lich ein waare můtmaſſung vonn zůkünfftigen dingen/ inn wöllicher doch
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            kein gewüſſe rechnung iſt. </s>
            <s xml:id="echoid-s18964" xml:space="preserve">dann wo ein ding gar nit fälen mag/ das můß
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            ein kunſt oder erfarnuß ſein. </s>
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            möge. </s>
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            <s xml:id="echoid-s18967" xml:space="preserve">dann inn dem einen iſt die Göttliche
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            krafft/ in dem anderen die nateürliche. </s>
            <s xml:id="echoid-s18968" xml:space="preserve">wir habend auch deſſen vrſach auff
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            das gſtirn gewendet/ nãlich auff dẽ lieblichen Venus ſternen/ wölcher wie
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            die gütigen leüt die heimlichkeit offenbaret. </s>
            <s xml:id="echoid-s18969" xml:space="preserve">es iſt auch gediſputiert wie </s>
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