Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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654 dxcviij
655 dxcix
656 dc
657 dcl
658 dcij
659 dciij
660 dciiij
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662 dcvi
663 dcvij
664 dcviij
665 dcix
666 dcx
667 dcxi
668 dcxij
669 dcxiij
670 dcxiiij
671 dcxv
672 dcxvi
673 dcxvij
674 dcxviij
675 dcxix
676 dcxx
677 dcxxi
678 dcxxii
679 dcxxiij
680 dcxxiiij
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            iſt von diſem gnůgſam in dem Hecatoncephalo oder bůch der hundert ka-
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            pitlen angezeigt. </s>
            <s xml:id="echoid-s19134" xml:space="preserve">Deßhalben iſt genůg daß wir allein meldung hie daruon
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            gethon. </s>
            <s xml:id="echoid-s19135" xml:space="preserve">Was man aber zů der weyſſagung brauchen ſoll/ gehört nit zů gegẽ
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            würtigem handel/ ſonder zů dem bůch der heimlichkeitten. </s>
            <s xml:id="echoid-s19136" xml:space="preserve">doch will ich et-
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            was harnoch daruon anzeigen. </s>
            <s xml:id="echoid-s19137" xml:space="preserve">Man zweyflet aber ob die boßhafftigen vñ
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            Gottloſen auch mögend weyſſagen. </s>
            <s xml:id="echoid-s19138" xml:space="preserve">vnnd ich glaub es möge wol ſein. </s>
            <s xml:id="echoid-s19139" xml:space="preserve">dann
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            es hatt Caiphas vnnd Saul oder Sylla auch geweyſſaget. </s>
            <s xml:id="echoid-s19140" xml:space="preserve">was mögẽd aber
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            die gottloſen für ein gemeinſchafft mit Gott haben? </s>
            <s xml:id="echoid-s19141" xml:space="preserve">es iſt zweyerley weyſa-
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            gung/ wie vor gemeldet. </s>
            <s xml:id="echoid-s19142" xml:space="preserve">von dem gůten/ welches gott zů gehört/ vnnd ſolli
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            cher mögend die gottloſen nit theil hafftig werden. </s>
            <s xml:id="echoid-s19143" xml:space="preserve">vnd von dem bößen/
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            welches Gott nit zůgehört/ vnnd kommet nit deſtminder von mitten deß
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            himmels/ vnnd regierenden verſtand. </s>
            <s xml:id="echoid-s19144" xml:space="preserve">Was nun der bößen weyſſagungen
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            ſeind/ mögen zů Gott nitt gehören. </s>
            <s xml:id="echoid-s19145" xml:space="preserve">was aber der gůten/ gehörend auch zů
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            den gottloſen. </s>
            <s xml:id="echoid-s19146" xml:space="preserve">Du ſolt aber nit můtwilliglich/ noch zum offterenmal/ noch
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            von kleinen ſachen/ noch zweymal von einer ſach/ auch nit du ſeyeſt dann
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            daruon angeſü
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            cht oder gezwungen/ zů der weyſſagung dretten/ ſonder dei
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            nen ſtath vor hin wol meßigen. </s>
            <s xml:id="echoid-s19147" xml:space="preserve">deßhalben kein zweyffel iſt daß Socrates ge
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            ſagt/ er habe ein beſonderen teüffel. </s>
            <s xml:id="echoid-s19148" xml:space="preserve">dann er mocht allwegen weiſſagen weil
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            ſein gemüt rein von laſteren vnnd mancherley verwirrungen/ vnnd der
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            leib nüchter von ſpeyßen.</s>
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            <s xml:id="echoid-s19150" xml:space="preserve">Ob aber auch ettliche beſondere ſpeyßen das gemüt verwirren/ vnd von
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            der weyſſagung abwenden/ als zwibel/ kapißkraut/ linßen bonen vnd der
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            wein/ vnnd andere das gemüt reinigen vnnd zů der weyſſagung bereiten/
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            weiß ich nit gar eigentlich. </s>
            <s xml:id="echoid-s19151" xml:space="preserve">zwar die artzney als die nießwurtz vnnd der Aga
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            ricus ſchaden nicht. </s>
            <s xml:id="echoid-s19152" xml:space="preserve">es dienend auch ettliche beſonderen ſpeyßen wol zů di-
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            ſer ſach/ wie auch zů anderen.</s>
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            <s xml:id="echoid-s19154" xml:space="preserve">Weil man aber von den wunderzeichen handlen ſoll/ möchte billich ye-
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            mand zweyflen/ weil diſe ding von jren eigenẽ vrſachen harkommen/ ob zů
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            künfftige ding an der wunderzeichen vrſachen hiengen/ vnd man diſe möch
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            te vorbin erkundigen vnnd erfaren auß den wunder zeichen. </s>
            <s xml:id="echoid-s19155" xml:space="preserve">Als wann ein
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            große ſchar rappen vorauß einer vnbekanten art erſcheinet/ vnnd du wöl-
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            teſt auß diſen die zerſtörung der ſtatt anzeigenn/ můß die zerſtörung an
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            der vrſach gelegen ſein/ welche die rappen dahin zů fliehen getribẽ. </s>
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            auch noch ein heiterer exempel anzeigen. </s>
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            ein ſchwach regimẽt bedeütet/ wie mag diſer vnfaal auß deß zwey köpffigẽ
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            kalbs vrſach hangen/ weil er ſein ſelbs beſondere hatt? </s>
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            ſophy bekennen/ daß diß wunderwerck auß verhinderung der matery/ vñ
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            der natur irthum beſchehe. </s>
            <s xml:id="echoid-s19159" xml:space="preserve">Deßhalben ſagen wir daß diſes nit von einem
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            vngeſchickten laſt der matery beſchicht/ ſonder von einer vnordenlichen be
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            wegung/ welche von widerwertigen vrſachen verkeeret wirt. </s>
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            derzeichen hatt nit allein ein verhinderung/ ſonder weeret auch der natür-
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            lichen ordnung. </s>
            <s xml:id="echoid-s19161" xml:space="preserve">als in den mißgeburtẽ/ da die bewegung die thier von jrer
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            gebürlichen ſtatt treibt. </s>
            <s xml:id="echoid-s19162" xml:space="preserve">Deßhalben iſt ein Gott deren dingen vrſach/ {der}as
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            iſt ein gemüt deß himmels vyl edler vnnd gewaltiger dann der teüffel/ vñ
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            ein diener deß höchſten. </s>
            <s xml:id="echoid-s19163" xml:space="preserve">Wie auch die verhinderungen auß den minſten in
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            die minſten ſeind/ als im kalb/ alſo iſt auch in den mittelmeßigen auß den
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            mittelmeßigen als in ſtetten welches treffenlich große verhinderungẽ der
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            Götteren ſeind. </s>
            <s xml:id="echoid-s19164" xml:space="preserve">nit daß diſe wider einanderen ſtrebend (dann diſes </s>
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