Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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728 dclxxij
729 dclxxiij
730 dclxxiiij
731 dclxxv
732 dclxxvi
733 dclxxvij
734 dclxxviij
735 dclxxix
736 dclxxx
737 dclxxxi
738 dclxxxij
739 dclxxxiij
740 dclxxxiiij
741 dclxxxv
742 dclxxxvi
743 dclxxxvij
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746 dcxc
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Von mancherlei wunderbaren
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            nit zů verwunderẽ daß in ſubteylen entpfindtlichẽ dingẽ etwã gefelet wirt.</s>
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            <s xml:space="preserve">Deßhalben wann die himmeliſche/ natürlich oder teüffeliſche geſtalten
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            gar ſubteyl/ betriegen ſie gar bald. </s>
            <s xml:space="preserve">alſo jrret man von ſubteylen gemelden.
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            <s xml:space="preserve">man triffet es auch nitt ſo wol/ wañ man ein faden in die nadlen thůn will/
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            als wann ein groß ſchiffſeill zů der thüren hinein ſoll. </s>
            <s xml:space="preserve">Darumb ſagend
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            wir gemeinlich die weyßagung ſeyend vonn dem teüffel/ weil mencklich be-
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            redt/ daß die teüffel betriegen. </s>
            <s xml:space="preserve">Es wirt aber vyl mehr das gemüt (wie vor ge
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            meldet) betrogen/ weder daß vns die geſtalten betriegen ſolten. </s>
            <s xml:space="preserve">dann diſe
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            kommen von den ſachen ſelbs/ oder von vrſachen/ oder von teüflen die ſich
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            erzeigen. </s>
            <s xml:space="preserve">Mann hatt aber darumb vermeinet vnnd glaubet daß die weyßa
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            gung von teüflen kommen/ weil auß der hüle/ da die weyßagerin geſeßen/
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            biß zů dem eingang/ feüwr vñ flam̃ gangẽ. </s>
            <s xml:space="preserve">Es iſt aber dz feüwr den teüflen
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            oder geiſteren zů geeignet/ den bößen zů einer ſtraff/ vnd den gůten/ von
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            welchen die Platoniſchen geredt/ zů einem glantz.</s>
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            <s xml:space="preserve">Deßhalben bedaucht mich daß ein rein vnnd lauter gemüt/ von allen be
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            girden/ ein vrſach ſolliches ſeye/ vnnd wann alles darmit ſtimmet. </s>
            <s xml:space="preserve">Dann
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            weil es ein ding iſt/ als ein gantzer menſch/ beküm̃ert einen auch ein kleiner
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            ſpreyßen ſo in den zenen ſtecket. </s>
            <s xml:space="preserve">Es ghet auch deß verſtands krafft in die ge
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            müter/ ſo durch ein ſubteilen geiſt/ vonn den entpfindlichen ſinnen abge-
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            ſündert ſeind/ wie wir dann auch angezeiget/ als wir vonn deß menſchen
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            wunderwerchen meldung gethon. </s>
            <s xml:space="preserve">Vnnd deßhalbẽ von wegen ſollicher ver
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            einbarung (als vorgeſagt) widerſcheinet alles das jm gemüt iſt/ in den ſin-
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            nen. </s>
            <s xml:space="preserve">Warumb beſchicht es aber nit durch die ſelbige/ wie dann auch in treü
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            men. </s>
            <s xml:space="preserve">dañ in diſem habend ſich vyl bearbeittet. </s>
            <s xml:space="preserve">Diſes aber beſchicht in zwen
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            weg/ eintweders wie die weyßagung dem Appio geantwortet/</s>
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            <s xml:space="preserve">Deß kriegs gefahr entrinnen thůt/</s>
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            <s xml:space="preserve">Der gefahr vngwüß ein Römer gůt.</s>
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            <s xml:space="preserve">Dein růw allein dir werden mag/</s>
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            <s xml:space="preserve">Im Euboiſchen talich dir ſag.</s>
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            <s xml:space="preserve">Doch mag diſer zweyffel bald auffgelößet werdẽ. </s>
            <s xml:space="preserve">dann es gibt jm võ de-
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            nen dingen antwort/ ſo jm begegnen ſollẽ/ wie wol er ein an{der}s gefragt hatt.
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            <s xml:space="preserve">Es kommet aber der anfang auß den bewegungen. </s>
            <s xml:space="preserve">als in ſeyten ſpilen. </s>
            <s xml:space="preserve">dañ
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            die ſeytten die ſich zů dem Inſtrument ſchicket/ gibt ein widerthon. </s>
            <s xml:space="preserve">alſo ent
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            pfacht auch die weyßagerin die ſelbige geſtalt in jrem gemüt/ vnnd ordnet
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            ſie zü den ſinnen/ welche harnach der höchſt verſtand/ ſo aller nebel hinweg
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            gethon/ durch die bildnuß/ ſo ietz mit worten in gedechtnuß ſthond/ inn der
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            warſagerin erzellet.</s>
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            <s xml:space="preserve">Es iſt aber noch ſchwerer daß jm traum begegnet/ wie dann mich kurtz
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            lich bedaucht mein zeltner wurde in ein ſchaaff verendert/ vnnd widerumb
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            auß einem ſch aff in ein zeltner. </s>
            <s xml:space="preserve">wann mich aber bedaucht ich ritte auff dem
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            zeltner/ gieng ich ſicher/ wie dann billich/ vnnd fůr ring daruon. </s>
            <s xml:space="preserve">das ſchaff
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            trůg mich auch/ aber gar ſchwerlich/ vnnd mocht mich zů leſt nit mehr tra-
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            gen. </s>
            <s xml:space="preserve">wie ich nun alſo auff einem weyßen ſchaff reit/ vnnd das pferd gäl gewe
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            ſien/ bin ich auß dem ſchlaff erwachet.</s>
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            <s xml:space="preserve">Deßhalben bedeütet daß pferd etwas warhafftig/ weil ich es hab/ vñ ein
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            pferd iſt/ vnd dz ſchaff auch etwz/ wie wolich derẽ keins hab. </s>
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            enderung wider die natur/ wirt durch eines bedeütet was zů künfftig iſt.</s>
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            <s xml:space="preserve">Wannen kom̃et aber diſes? </s>
            <s xml:space="preserve">Das ſchaff bedeütet ein gůt glück/ vnd vorab
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