Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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741 dclxxxv
742 dclxxxvi
743 dclxxxvij
744 dclxxxviij
745 dclxxxix
746 dcxc
747 dcxci
748 dcxcij
749 dcxciij
750 dcxciiij
751 dcxcv
752 dclxxxxvi
753 dcxcvij
754 dcxcviij
755 dcxcix
756 dcc
757 dcci
758 dccij
759 dcciij
760 dcciiij
761 dccv
762 dccvi
763 dccvii
764 dccviij
765 dccix
766 dccx
767 dccxi
768 dccxij
769 dccxiij
770 dccxiiij
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Von mancherlei wunderbaren
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            handlet. </s>
            <s xml:space="preserve">Es werden ettlich lachen welche Plinium in dem xxviij bůch jm
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            vierten capitel leſen/ ſo die vrſach nit verſthond. </s>
            <s xml:space="preserve">wañ einẽ ſeines ſtreichs võ
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            weitnuß oder an {der} nehe gereüwet/ ſoll er an die hãd ſpeüwẽ. </s>
            <s xml:space="preserve">dañ das geſchla-
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            gen thier entpfindet alſo gleich ſeines ſchmertzen nit mehr. </s>
            <s xml:space="preserve">er ſagt auch diſes
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            für ein gantze warheit. </s>
            <s xml:space="preserve">er ſagt auch man möge diſes wol an einem vierfüſſi-
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            gen thier erfaren. </s>
            <s xml:space="preserve">hargegen wann man vorhin an die hand ſpeüwet/ ſoll der
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            ſtreich etwas herter ſein. </s>
            <s xml:space="preserve">Diſes hatt zwo vrſach. </s>
            <s xml:space="preserve">die ein daß diſer ſo nach dem
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            ſtreich vorleid vnnd reüw an die hand ſpeüwet/ gemeinlich in dem ſchlagen
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            an ſeinem gemüt ſchwancket/ vnnd alſo nit faſt hert ſchlecht. </s>
            <s xml:space="preserve">dann auß dem
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            ſelbigen trib/ nach vnſeren můtmaſſen/ iſt ein groſſer vnderſcheid in den
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            ſtreichen/ ſo vns heimliche krafft gibt oder die ſelbigen entzeücht. </s>
            <s xml:space="preserve">Wann
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            er ſchon nit ſpeüwet/ beſchehe diſes auch. </s>
            <s xml:space="preserve">darũb iſt die ſpeüwung ein zeichen
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            deß reüwen. </s>
            <s xml:space="preserve">der reüwen aber des geringen ſtreich. </s>
            <s xml:space="preserve">die vrſach iſt der vernũfft
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            offenbar/ aber denn ſinnen verborgen. </s>
            <s xml:space="preserve">Sonſt iſt noch ein andere vrſach/
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            nam̃lich die zeytt ſo darzwiſchen fallet. </s>
            <s xml:space="preserve">dann wann der ſtreich beſchehen/
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            můß der ſchmertz abnemmen. </s>
            <s xml:space="preserve">es iſt auch der ſchmertz kein beſtendig ding/
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            ſonder hatt für vnnd für ein neüwe enderung vnnd zů nemmung/ wie das
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            feüwr. </s>
            <s xml:space="preserve">dann diſes iſt in den diſputatzen von der artzney angezeigt worden.
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            <s xml:space="preserve">Welches auch offt beſchicht/ wirt von den vnerfarnen der Philoſophey für
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            ein gewüſſe regel geordnet.</s>
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            deſs ſchmertz
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            en nit entpfin-
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            det wann man
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            an die geſchla
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            gene hãd ſpeü
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            wet.</note>
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            <s xml:space="preserve">Deßhalben kommet auch ein Sympathia o{der} mitleydenheit vnd krafft
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            deß reüwenden gemüt/ vnd der welt/ welches alle ſeine theil zůſammen hal
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            tet/ herzů/ ſo wirt alles wunderbarer vnnd krefftiger/ aber nitt warhaffti-
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            ger werden.</s>
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            <s xml:space="preserve">Hie iſt wider ein frag/ ob auch etliche ding wann ſie getragen/ etwas ver
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            mögen/ als des myrti ſteüdlein wider die müde/ deren ſo über land reißen/
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            vnnd der Puniſch wehrmůt wider den ars wolff/ wie Cato geſchriben. </s>
            <s xml:space="preserve">Ich
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            weiß aber gewüßlich wol/ dz diſe gar nicht helffen/ weil ſie kein ſolliche krafft
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            oder gar wenig an jnen haben. </s>
            <s xml:space="preserve">Daß aber das geblüt ſo von dem waſſer ge-
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            reiniget/ vnnd an der ſonnen gedorret/ vnnd gebuluert/ das geblüt ſtelle/
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            weil es auch von einem menſchen kommet/ iſt gleüplicher/ vnd diſes auß ei
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            ner ſympathia/ vnnd mitleydenden natur. </s>
            <s xml:space="preserve">dann die natur hatt ein abſcheü
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            hen/ wann etwas/ ſo jren geleich/ in ein widerwertige art geendert.</s>
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            zů ſtellen.</note>
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            <s xml:space="preserve">Es iſt auch nicht vngerümpt daß die kinder allein durch daß an ſchau-
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            wen der großen krotten/ vorab ſo auß den erdhülenen/ oder greberen kom-
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            men/ bezaubert werden/ vnd alſo durch ein vnbekante kranckheit ſterben.
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            <s xml:space="preserve">Es hatt aber Varro geſchriben/ wann man vyl krotten in waſſer ſeüdet biß
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            zů dem dritten theil ein/ vnnd man harnoch denn leib mit weſchet/ wirt er
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            glatt vnnd kaal. </s>
            <s xml:space="preserve">doch můß diſes nit gleich beſchehen. </s>
            <s xml:space="preserve">es iſt auch kein wunder
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            daß die hennen gar nit růwen wan mann diſen eines ohren wey haupt an-
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            hencket. </s>
            <s xml:space="preserve">es iſt auch diſes nit on vrſach. </s>
            <s xml:space="preserve">darzů wann man der ſchwalmen eyer
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            mit öl beſtreiche/ wañ ſie fünffzehen tag gebrůtet/ bring der ſchwalm weyße
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            iunge harfür/ welche doch mit der zeytt jre feder enderen vnnd wie die ande
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            reſchwalmen ſchwartz werden. </s>
            <s xml:space="preserve">Man ſagt es ſeye geprobiert/ daß von eines
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            adler federen/ welche vnder die ganß feder gelegt/ gemeinlich geredt wirt. </s>
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            namlich daß ſie diſe verzeert durch die natürliche antipathia vnnd wider-
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            wertige natur.</s>
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            <s xml:space="preserve">Mann ſagt daß das geſaltzen waſſer mitt dem weyſſen vom ey geſtande.
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