Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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762 dccvi
763 dccvii
764 dccviij
765 dccix
766 dccx
767 dccxi
768 dccxij
769 dccxiij
770 dccxiiij
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772 dccxvi
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ſachen/ Das ſechzehend bůch.
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            diſchen dingen wonend vermögen vyl in ſolliche jrdiſche ding/ vnnd vnſe-
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            re leib/ reitzend auch diſe zů vnzimmlicher geilheit/ vnnd můtwillen. </s>
            <s xml:space="preserve">Es
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            freüwet ſich auch ein yedes ding ab dem ſo jm gleichförmig. </s>
            <s xml:space="preserve">namlich die Göt
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            ter vnnd engel/ weil ſie nit materlich ſeind/ an reinem opfferẽ/ ja allein an
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            dem reinen gemüt. </s>
            <s xml:space="preserve">Welche aber faſt leiplich vnnd vnrein/ als die teüffel/
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            vnnd die ding ſo vmb vns wonend/ an auffopfferen der thieren. </s>
            <s xml:space="preserve">Welches
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            aber mittel ding ſeind/ habend ein luſt an mitel dingen/ als an weyrauch.</s>
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            <s xml:space="preserve">Deßhalben damit wir allen genůg thiegend/ müſſend wir allerley opffer
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            brauchen. </s>
            <s xml:space="preserve">vnd diſes/ vorab weil wir durch etliche mittel zů verehrung Got-
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            tes kommen. </s>
            <s xml:space="preserve">Deßhalben bedarff man faſt in allen opfferen ſo recht ange-
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            ſchickt/ etwas daß man tödten möge. </s>
            <s xml:space="preserve">Vnnd ob wol diſe ein freüd vnnd luſt
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            haben an der thieren tod/ ſo von jret wegen abgethon/ habend ſie doch ein
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            abſcheühen von denen ſo ſonſt getödet/ oder von jnen ſelbs geſtorben ſeind.
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            <s xml:space="preserve">Dañ die ſehl deß erſchlagnen thier von deß teüffels wegen/ dienet dañ dem
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            teüfel vnnd wirt ein mittel perſon zůuerſünenn den prieſter mit dem teü-
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            fel. </s>
            <s xml:space="preserve">doch beſchehend diſe warſagung von ſchlechten vnnd geringen ſachen/
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            dañ ſie ſeind vnrein. </s>
            <s xml:space="preserve">Es haben auch die teüfel ein luſt an mancherley thierẽ.</s>
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            <s xml:space="preserve">Sie förchtẽ auch die treüwungẽ ſo gar nit ſein mögen/ als wañ man ſagt/
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            man welle den him̃el zerreiſſen/ der Iſiden heimlichkeittẽ offenbaren/ oder
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            die heimlichkeitẽ/ ſo jm abgrũd der hell verborgẽ/ eroffnẽ/ vñ außpreittẽ/
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            deß Oſiridis Triphons glider außtheilẽ/ oder das Baarim vñ heilig ſchiſf
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            ſtill ſtellen/ vnnd andere der geleichen ding/ welche gar nit müglich ſeind.</s>
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            <s xml:space="preserve">Diſes beſchicht auff vier weg. </s>
            <s xml:space="preserve">zů erſt weil ſie der wörter verſtand merckẽ/
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            welches ſie gãtz groß bedaucht/ doch mögẽ ſie nit verſthẽ/ dz diſe ding keins
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            wegs beſchehen mögen. </s>
            <s xml:space="preserve">darũb förchten ſie jnen. </s>
            <s xml:space="preserve">dañ ſie habend ein verſtand
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            wie ein ſiñreicher werchmeiſter (als Iãblichus ſpricht) welche wol die wör-
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            ter verſthet/ vnd den handel/ welchen er vollfüren ſoll/ wol vnd recht kan
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            außſtrichen/ aber zů anderen ſachen iſt er gar doll vnd vnuerſtendig.</s>
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            <s xml:space="preserve">Dann auch weil der prieſter/ ſo ſolliches ſagt/ jnen der Götteren gewalt/
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            welcher ſtatthalter er iſt/ wider einbildet. </s>
            <s xml:space="preserve">dann ſie förchten diſe gar ſehr/ o{der}
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            wann ſie etwan von einem anderen nit recht angezogen werden. </s>
            <s xml:space="preserve">Weil ſie
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            auch zornig werden/ wann ſie die ding hörend/ wie dann auch fromm leüt
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            thůnd/ welche hinweg ghond/ wann ſie boßhafftig menſchen hörend/ ob ſie
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            ſich wolan diſen rechen möchten. </s>
            <s xml:space="preserve">Hie zů dienet auch/ daß diſe faſt förchten
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            es werden die heimlichkeiten geoffenbaret/ vnd die fürſtenthum̃en verwir
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            ret/ mit welchen ſie die orth der welt regierẽ/ alſo daß diſe/ ſo bald ſie die wort
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            hörend/ wiewol es ſie gar ſchwer zethůnd bedaucht/ gleich daruon ghend.
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            <s xml:space="preserve">dann es ſeind faſt fürſten welche der maſſen beſchworen vnd beſchulten wer
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            den/ als er ſagt. </s>
            <s xml:space="preserve">Es hatt aber gleich zů anfang ein yeder ſein eigenen teüffel
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            oder geiſt/ ſo jm von der gantzen welt zůgeeignet/ wann die ſehl allgemach
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            in den leib fahret/ nach dem die örther ſeind/ durch wölche die ſehl faret/ ſo
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            ſie in den leib will. </s>
            <s xml:space="preserve">Diſer thůt die ſeel vnnd leib zůſammen/ beſchirmet die/
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            vnderweißt ſie/ vnd vnderrichtet ſie zů allem gůtẽ/ biß die durch jre gůten
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            werck für den teüfel/ ſo ſie beſchirmet/ ein Gott überkommet. </s>
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            ſelbigen zeit iſt der vorgend teüfel vnd hüter Gott gehorſam/ vnnd volget
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            dem/ wircket auch mit ſampt jm die ſehl recht zů vnderweiſen/ zelernen/ vñ
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            zůbeſchirmen. </s>
            <s xml:space="preserve">Wann aber yemand fräuelich von der teüflen arten redt/
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            fürnemlich von deren oberſten/ weil derẽ natur die vnſere übertrifft/ wirt
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