Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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762 dccvi
763 dccvii
764 dccviij
765 dccix
766 dccx
767 dccxi
768 dccxij
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Von mancherlei wunderbaren
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            ſchuldigung. </s>
            <s xml:space="preserve">Die prieſter pflegtẽ die teüfel durch die diſtel anzezeigen/ mitt
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            dem ſtier ſich zůbeſchirmẽ vor der böſen geyſterẽ anlauff/ mitt {der} ſchermauß
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            hertz ſagten ſie waar/ mit dem ſchwebel vnd geſaltzẽ meerwaſſer reinigeten
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            ſie ſich/ den Adamãt/ Iaſpis/ Corallẽ vnd Racinẽ (welches ein dornechtig
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            geſteüd) brauchten ſie/ die ſelben abzůwenden. </s>
            <s xml:space="preserve">Dañ die böſen geyſter ſtoßẽd
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            alle böſe begirdẽ in die menſchẽ/ luſt zů reichthum̃en/ vngebürlichen wollü
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            ſten/ lugẽ/ betrug/ todtſchlag vñ anders {der} gleichen. </s>
            <s xml:space="preserve">Vñ ob ſie wol ſolliche/
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            wöllẽ ſie doch für götter gehaltẽ werdẽ/ darũb thůnd ſie auch wunderzeichẽ/
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            begerẽ angebetten zůwerdẽ/ vñ richtẽ alle zauberey vnd hexenwerck an.</s>
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            ſprung.</note>
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            <s xml:space="preserve">Deren ſehl aber/ ſo mit gewalt ertödet/ haben diſes an jnen/ dz ſie die leib
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            liebend/ darumb berüffend ſie etwan diſe ſo bey den leiben whonẽd/ etwan
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            gar von den leibẽ/ etwan allein von einẽ orth. </s>
            <s xml:space="preserve">Vñ nit allein diſe/ ſon{der} auch
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            etwan von anderen thierẽ. </s>
            <s xml:space="preserve">deßhalben welche begerten weißzeſagen/ fraßen
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            der hirtzen/ ſchermaußen/ adler/ vnd anderer hertzẽ/ mit welchen der ſelbi
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            gen thieren ſehl/ die menſchliche ſehl lernete/ in der ſelbigen arth zůkünffti
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            ge ding erkeñen. </s>
            <s xml:space="preserve">alſo auch/ mit dem regẽ der froſchen hertz/ weil die froſchen
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            zůkünfftiges vngewitter erkeñen. </s>
            <s xml:space="preserve">dañ wañ man das hertz von einẽ thier ge
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            freſſen/ mochte man nit alles vor wüſſen/ ſon{der} allein die ding/ ſo von dem
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            ſelbigen thier mochtẽ erkeñet werden. </s>
            <s xml:space="preserve">Es erſtreckt ſich aber diſe vorwüſſen-
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            heit auch zů anderen dingen/ dieweil die mẽſchliche natur aller dingẽ theil-
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            hafftig/ vnd ein allgemein ding iſt. </s>
            <s xml:space="preserve">die überigen aber alle/ habend allein jre
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            gewüſſen arthen. </s>
            <s xml:space="preserve">Diſes iſt nun der Platoniſchen meinung von den teüflen/
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            geiſteren vnd ſehlẽ/ ſo von Mercurio Trimegiſto ſein vrſprung entpfangẽ/
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            vnd hernach von Byto deſſelbigen außleger vnd Propheten (wie ſie ſagen)
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            darzů von anderẽ prieſterẽ eroffnet vnnd gemehret. </s>
            <s xml:space="preserve">Harnach iſt ſie bey den
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            Griechẽ wider erneüwert/ zůerſt durch Socratẽ/ dañ durch Platonem/ har
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            nach durch Plotinũ/ Porphyriũ/ Iamblicũ/ vñ Proclũ gemehret vnd zů-
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            letſt durch Marſiliũ Ficinum den artzet zů Florentz/ biß auff vns kom̃en.</s>
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            <s xml:space="preserve">Alſo iſt noch überig/ daß wir ſehen/ durch was vrſachen oder erfarungẽ
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            diſe ſach möge bewehret werden. </s>
            <s xml:space="preserve">Dieweil aber in erfarung wir nitt mer ver-
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            nemmen mögen/ dañ die ding ſo vorhin von vns in dem fünffzehendẽ ca-
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            pitel angezogen/ acht ich vonn nöten ſein/ daß wir etliche gewüſſe zeügnuß
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            brauchen. </s>
            <s xml:space="preserve">Dergleichen ſeind welche auß einem weyſen vñ auffrechtẽ gemüt
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            kommend/ ſo ſich auff kein parthey ergebend/ oder wann alles in der zeüg
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            nuß zůſammen ſtimmet/ ob wol ein yedes ſtuck für ſich ſelbs examiniert
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            iſt/ vnnd ob wol diſe nit vonn glaubwürdigen perſonen kommend/ wölche
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            aber auß marter genötiget die warheit zůſagen/ oder wann man zů mehr
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            malen fraget/ vnnd offt ein gůte zeit voneinanderẽ. </s>
            <s xml:space="preserve">dann ſo nicht anderſt
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            dann fablen/ iſt nit müglich daß einer allwegẽ auff ein weyß möge antwor-
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            ten/ wann er ſchon nicht anderſt/ in mittler zeit/ zůbedenckẽ gehabt. </s>
            <s xml:space="preserve">Mein
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            vatter iſt ein amptman an dem gericht geweſen/ welcher on alle marter die
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            warheit hatt mögẽ von den ſchuldigẽ bringẽ/ ob wol andere treffenlich groß
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            marter darzů bedörffen. </s>
            <s xml:space="preserve">Weil ſich aber diſes nit gezim̃et/ vnd ob es ſich wol
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            gezim̃et/ begert ich es nit mitt der leüten ſchaden zůwüſſen/ hab alſo deſter
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            mehr fleiß gehabt/ damit ich nit betrogẽ wurde/ welcher ſelbs ein bůch von
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            dem betrug geſchriben. </s>
            <s xml:space="preserve">Man můß aber darzů die menner erwellen/ welche
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            nit gar arbeitſelig/ vnnd nit gar zůfromm ſeind. </s>
            <s xml:space="preserve">dann ſie begeren mehr die
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            ſelbigen/ dañ dz die jnẽ mit recht zůgeben werdẽ. </s>
            <s xml:space="preserve">Hargegen die glückſeligen
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