Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

Table of figures

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[11] d h k l c g f
[12] a h k l g b c d f e
[13] a b c d
[14] e f g
[15] l h k m
[16] A C D B
[17] g k f e c b b d l A
[18] h g b a d c f k e
[19] c b a d e
[20] a k c b d f e m n g h l
[21] e b g a c d f
[22] 135 30
[23] a b
[24] Piceę fructus. Pineę fructus.
[Figure 25]
[26] Colocynthis. Cucurbita longa. Cucur bita mari na.
[27] d a e l b k f c g h
[28] OS. Venter. Inteſtinũ. A@@s. A D B C >A B C D
[29] a b
[Figure 30]
[Figure 31]
[Figure 32]
[33] lapidis longitudo C E D A F B
[34] a k @ c d g f e b
[35] d b e c a f g
[36] a d b c
[37] a c b d e
[38] f a d b r c g
[39] f a d ſ b c g
[40] A L H F C E G D K M B
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11
Dem durchleüchtigen- hochwirdigen Fürſten vnnd
herren
/ herrn Chriſtophel vonn Madrutzen/ Cardinal vnnd Biſchoff
Triend
vnd Brixien/ deßgleichen Gubernator vnd Landtuogt
im
Herrzogthumb Meyland/ wünſchet Hieronymus
Cardanus
Doctor der artzney Meyland
vyl
glück vnd heil.
WELCHe göttliche vnd menſchliche ſachen fleyſſiglichen erwe-
gen
/ frommer Fürſt/ die verwunderen ſich fürnemlich in gött
lichen
dingen/ daß ſo vyl wunderbarer vnnd ſeltzammer ding
von
einem vnzertheilten vnd einfachen vrſprung harkom̃end.
In menſchlichen aber/ daß vnſer gemüt mitt ſo kleinem leib/
kurtzem
leben/ vnd großer verhinderung deß ſchweren laſt beladẽ/ hat
gen
die himmeliſchen ding durchtringen.
Als ich diſes auch fleyſſiglichẽ bey mir ſelbs bedacht/ habe ich es auch für
11w@@ fürnem-
lich
von me
ſchen
zůbed@
cken
.
die zwey mechtigeſten ſtuck gehalten/ namlich wie doch von der vnbefleck-
ten
vnnd vnzertrenten einigkeit/ allen zeyten/ alſo vnzalbarliche/ man
cherley
/ vnd ſeltzam̃e ſachen harkemend.
vnd daß die ſterbliche menſchen/
ſo
vyl jnen müglich/ der Gottheit ſtrebten/ vnd diſe faſt erlangten.
Die
weil
dann zwen puncten diſes wunderbaren lauffs/ der erſt wöllicher auch
ein
anfang der gantzen welt/ namlich ſo ſich die Göttliche vnd vnſterbliche
natur
/ in diſe ſterbliche vnd zergenglichen ſachen außtheilet/ der an{der}/ wañ
das
menſchlich gemüt diſe tödtliche vnnd zergengliche ding mit vernunfft
vnd
kunſt vnderſthet dem Göttlichen anfang/ mitt widerwertiger ord-
nung
richten/ habend den anderen puncten/ wölcher allein vns zůge-
hörig
/ vnſere vorelteren alſo hoch geacht/ dz Pythagoras auß der Inſel Sa
mo
in Egypten gereiſet/ damit er den Magen vnnd verſtendigen wey-
ſen
leüten keme/ demnoch in Cretam vnd ghen Lacedemon.
Alſo auch Pla
to
von Athen in Italien vnd Egypten.
Diſer exempel habend faſt alle verrümbte artzet geuolget/ wölche gantz
weite
landtſchafften durchreißet.
Dann der weyßheit ſüſſe iſt alſo hoch/ jre
beſitzung
alſo ehrlich/ jr übung alſo nutzlich/ jr frucht alſo ein Göttliche lie
be
/ jr contemplation vnd betrachtnus alſo ein ſichere růw/ daß alle mẽ-
ſchen
auß nateürlicher begird darnoch ſtellen.
Deßhalben verwunderet es
mich
nit daß vnſere altuorderen/ diſe ſo die gůten kũnſt erfunden/ für Göt
ter
verehret/ dieweil ſie auß menſchlicher gůtthat/ vnd eigener hochheit für
Götter
geachtet/ wiewol ſie ein großen vnderſcheid von den Götteren ge-
habt
/ dieweil ſie ſich eines anderen gaaben vnd frömbder ſchenckungen ge-
braucht
.
Alſo hat man Apollinem von der Muſick/ Eſculapium von {der} artz
ney
/ Minoum von der geſatzen/ Mercuriũ von der Arithmetic/ Cererem
vnnd
Bachum von deß ackerbauw erfindungenn/ für ein Gott gehalten.
Ich achten aber daß diſe nit minder lobwirdig/ wölliche die ding ſo andere
erfunden
/ den nochkom̃enden in geſchrifft geſtellet/ dañ die erfinder ſelbs.

Darumb
ſoll ſich niemandt vyl verwunderẽ/ daß die verrümbte bücher
vnd
libereyen den großen vnd treffenlichen Künigen alſo angelegen/ vnd
in
großem werdt ſeind gehalten worden.

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