Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

Table of figures

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[Figure 41]
[42] Ecliptica ſept@t. linea refleya. Erratira @@ ſectio. Ecliptica merid. A B
[43] f m @ o e q h k l a n u c d g
[44] a k g b @ @ @ l e m f q p o n b
[45] a c d b
[46] C B A F D E G
[47] Axis primus. Axis terts. Axis ſecundg Turris horologij uicem prim@ axis gereus. cla@@s verſa @lis. Rota horologij principalis. Fums. Capſula molę. Mola XXXV Q P O VII N LXX III M L R H LXXXX VI K G XV F D C E A B
[Figure 48]
[49] f g d b a c e h m k
[50] l f e i g h
[51] a b c d
[52] Rotacochlearis.
[53] D C A E B
[54] D F C A B
[55] D D F F C E A A B B
[Figure 56]
[57] E C B A f D
[58] Meridies Oriens. Styl@ lap. Her. Arge@ cule us. Occidens Septentrio A B C D E F G H K L M N O P Q R S T V X Y Z ?? ℞ {στ} θ
[59] D C B A
[60] L H G H K
[61] F
[62] E A B C D
[63] A B C D
[64] Cucurbi@ ta vel clau@.
[65] Tubusſeu Pileus.
[66] Matula.
[67] Vas cęcu.
[68] Lebes ſeu A@enum.
[69] Pellicamum ſea Anſatum vas.
[70] A B
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17Vorred. keiten begriffen. Die ordnung aber der gantzen welt/ vnnd aller dingen
ſo
darinnen beſchriben/ inn den vier büecheren von dem Fato oder Göttli-
licher
ordnung.
Die anfeng aber vnd gründ aller nateürlichen vnnd künſt
lichen
ſachen/ hab ich/ als ein gemeine Hiſtory/ inn den ein vnnd zwentzig
büecheren
der Subtiliteten außgerichtet.
Deßhalben iſt noch überig gewe-
ſen
/ daß ich vonn einem yeden inn ſonderheit inn nochuolgender lehr et-
was
handlete/ wölliche ich dann inn ſiebenzehen büecher abgetheilet.
Inn wöllichen für anders diſes an dem ſchwereſten geweſen/ daß ich alſo
mancherley
Hiſtorien komlich möchte an einanderen hencken.
dann es we-
re
das exemplar vnnd vorbild dem werck gar vngeleich/ wann die ding ſo
inn
der gemeinen Hiſtorien vorhin begriffen/ gantz ordenlich vnnd vnzer-
theilich
auff einanderen volgten/ vnnd aber die lehr ſo von deß vorgenden
theilen
handlet/ vnnd faſt ein figur der bildtnuß iſt/ ſolte ſtuckweiß geord-
net
werden/ alſo daß keines auff das ander volget.
Demnoch daß ich inn einem yedem die waarheit anzeigen/ vnnd etwas
neüwes
erfinden/ bedorfft einer größeren weyßheit (wie vor gemeldet) dañ
man
bey mir finden möchte.
Vorab wann das lob welliches vylen alten/
von
wegen eines yeden erfindung/ zůgeben/ mir einigenn ſolte zůgemeſſen
werden
/ weil ich vyl ding erfunden hette.
Darumb ob wol eigener rům
ſchandtlich
/ vnnd eytele ehrgeitigkeit vngebürlich/ vnnd gantz thorechtig
ſeine
eigene ſachen loben vnnd außzeſtreichen/ will ich doch etwas als von
frömbden
anzeigen.
dieweil ich vor eroffnet/ daß mein gemüt etwas wey-
ters
fürgefaren/ dieweil auch ſollicher dingen erkanndtnuß/ einer größe-
ren
weyßheit vnnd beſſerenn natur/ dann nur einem ſchlechten vnd tödt-
lichen
menſchen gehörig.
Deßhalben wie es einem ehrgeytigen anſthet ihm ſelbs inn ſeiner erfin-
dungen
gefallen/ vnnd einem eytelen ſich darinnen loben/ alſo gehöret
es
einem forchtſammen/ die ding nitt dörffen preyſen/ wölliche er ent-
pfangen
hatt.
dieweil doch das höchſt lob eines yeden werck iſt/ gantz vy-
len
nutzlich ſein/ vnnd den rechten Authorem vnd werckmeiſter erkennen.
Vorab wann der ſelbig vntödtlich geweſenn/ vnnd ein güetiger anzeiger
der
verborgenen ſachen.
Zwar wann du inn deinem hauß verborgen biſt/
vnnd
etwas ſchönes erfindeſt/ ſo freüweſt du dich hefftig/ vnnd diſes noch
vyl
mehr wann es koſtlich.
wann es aber ein ſchatz/ an demm aller mehrſten.
Wie
dann/ wann yemandt inn diſem vnſerem gemeinen hauß der gantzen
Welt
etwas mögen erfinden/ wölliches bißhar ein gar lange zeyt verbor-
gen
geweſen.
iſt es nitt ein lobwirdiger handel/ vonn wölliches wegen di-
ſer
ſo es erfunden hatt/ ſich billich fröuwen/ vnnd dem ſo ihm ſolliches an-
gezeiget
/ dancken ſoll?
Was ſoll ich vonn demm ſchnellen vnnd vylfaltigen lauff deß himmels
ſagen
/ vonn der Cometen vnnd winden vrſachen/ vonn den Elementenn
vnnd
was darinnen wohnet/ vnnd treffenlichen großen gewalt hatt/ von
den
Gewechſen/ ſteinen/ thieren/ künſten/ völckeren geberden/ vonn
ſo
vyl großwichtigen ſachen/ wölliche von den alten harkommen/ vnd wi-
der
durch diſe verloren ſeind/ auch von ſo vyl heimlichẽ krefften der natur?
alſo daß wir möchten geachtet werden/ wir hetten dem ſchöpffer etwas wel-
len
nochthůn.

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