Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

Table of figures

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[121] a b c e d 2
[122] a b c e d 3
[123] b d a e c
[124] a b 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48
[125] h c d a b g f e
[Figure 126]
[127] G E C D F B A
[128] G E D C B F A H
[129] A B E F C D G H
[130] a b c d
[Figure 131]
[132] A B C E D
[Figure 133]
[Figure 134]
[Figure 135]
[Figure 136]
[137] a e c b d f k g
[Figure 138]
[139] Acing u Metoy condy lus. Condy lus Procon dylus. Au @ u laris Acing Meta con@@yl@ Condylg Procõdy lus. Cingulg Solaris ANVV D A RIS Acing Metacõ dylus. Condylg Procõdy lus. @eneris. M E DI VS Acing. Metacõ dylus. Condylg Procondy lus IN DEX Veneris & genitalium linca. Thenar Menja. Manus. Cerebri linea Soror cerebralis Trianoulus. Hypothenar. Via lactea. Iecoraria. Soturnia. Vitę linca. Acing Meta condy lus. Condylg POL LLX Soror uitalis ſeu Martia. Stethos Carpus.
[140] a b c d
[Figure 141]
[Figure 142]
[143] fum ad re ci pi en dũ ſpen Lig num per fo ra Gladuisſpendens. Populea uirgn pro medieta teex cori a@@. Radry cucu@ bite hu@ figur Vas Ierr. Ol@um mirrtyd Vas Æ@eũ. Vinum limbus @@neũ lintũ. Aqua limbus V@@ Vitr@@m Diſcus mundpictus Locus eminentior ſditarius ap@@s huir a@@. @p @ſ op Collis ſuper {qo} ſi@ ars. Planum Terra.
[144] A B C F E D
[145] B E C D A F
[146] A D C B E
[147] E D C B A
[148] A T K R H Q V G P F O E N D M C L S B
[Figure 149]
[150] A C E D B
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129lxxiijſachen/ Das ander bůch. ſo wirt er gröſſer ſcheinen nach der gelegenheit MN/ dañ im BH/ als in {der}
vorgenden
figur/ wz küm̃erlich ſicht/ das ſcheinet kleiner als ein faſt
dünner
ſteckenn/ wirt kleiner ſcheinen dann er iſt/ ſo er weit ſthet/ das be-
ſchicht
nitt inn einem dickern vnnd mitt vergleichung/ ſo meiner man inn
der
nehe es ſeye ein dicker ſteck kürtzer dann ein dünner.
Diſe letſte gattung
iſt
auch vnder anderen gantz nützlich dem gemäld/ eintweders von we-
gen
deß ſchatten/ oder von wegen der nachuolgung/ oder von wegen deren
dingen
vergleichung/ ſo bekannt ſeind/ als ein menſch iſt gröſſer dann ein
baum
/ ob er wol harfür ghet/ ſo er durch ein waſſer ſchwim̃er/ inn der nach-
nolgung
aber/ wann wir die ding/ ſo weit ſeind/ weiß malen.
Die gleſene ſpiegel ob ſie wol nitt bald beſudlet/ gebend doch die bildung
11Spiegel. nitt als wol wie die ſtähelen.
Die Cryſtallinen ſeind am beſten/ aber doch
am
köſtlicheſten/ alſo manglet allenthalben etwas.
Die Metalliſchen ſeind
wol
beſſer/ vnd alſo reden gerechter/ aber ſie werden bald verderbt.
Die
Criſtallinen
ſeind theür vnnd brechend bald.
die gleſenenn ſeind glantzend
vnnd
wolfeil/ doch nitt gerecht/ dann ſie zeigend die liniamenta vnd natür
liche
glidmaß/ darzů die rechte farb nitt eigentlichen an.
Von deß geſtirns Wirckung vnnd Einfluß
Das
xiij Cap.
ES ſoll niemandß zweyfflen das ein wirckung deß geſtirns ſeye/ vnd
das
es ein heimliche krafft ſeie/ durch wölche alle menſchen geregie-
ret
werdend/ wiewol ettliche gantz boßhafftige vnd ehrgeittige/ vil
böſer
dann Eroſtratus/ ſolliche verleügnet hand/ dann diſer hatt
cytteler
ehr halben/ vnnd damitt er ein ewigen nammen behaltenn
möchte
/ der Diane tempel Epheſo verbrennet.
Vnnd wiewol der ſelbig
hüpſch
vnnd ſchön geweſen/ hatt er doch nicht deſterminder mitt der zeytt
müeſſen
grund ghen/ er iſt auch keinem menſchen nutzlich geweſen/ ſon-
der
einem teüffel oder bildtnuß zůgeeignet.
Diſe aber vnderſthand die ewi-
ge
warheit/ die von Gott inn der natur geheiliget/ vnnd dem menſchlichen
geſchlecht
gantz nützlich/ auß lautterer ehrgeittigkeit vmbzůkeren/ vnnd
hatt
doch yhenner verdient/ das man ſein nam̃ vndergetrucket (auß wölli-
ches
liebe er ein ſolliche that begangen) vnd mitt groſſer marter abgethon
hatt
.
was habend dann die anfenger ſollicher boßheit verdienet? Dieweil
dann
bekannt/ das ſo vil mech tiger ding wider alle hoffnung/ vnnd wider
den
gemeinen lauff der natur fürghend/ můß man ye diſes einer vrſach
richten
.
Dañ dem erſten/ wer wolt ſich nitt verwundern/ das ſo vil men
ſchen
von jnen ſelbs jr gůtt/ weib vnnd kind verlaſſend/ vnd alſo weyßloß
vnnd
flüchtig von jrem vatterland ziehend?
vnnd das nach gröſſer/ das ſie
ſich
laſſend an die marter bringen/ von wegen ſo vil groſſer vnnd ſeltzam̃er
meinungen
inn der Religion vnnd glauben.
Darzů daß das aller gröſſeſt
iſt
/ das ettliche ſich ſelbs an die marter bringend/ vnnd der Oberkeit ange-
bend
?
So doch diſe allein mitt ſchweigen/ nitt allein jr leben/ ſonder auch
all
jr gůt behalten möchtend.
Wie aber dem/ das auch jrẽ vil/ weil ſie gepla-
get
werden/ als die ſtein/ an der marter kein gſchrey laſſend?
Wie/ das auch
jren
vilen groſſe ding zůhanden ſtoſſend/ on all jr fürnemmen/ anderen a-
ber
ghend alle ding wider jr fürnemmen vnglücklichen ſtatt.
Demnach

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