Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

Table of figures

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[11] d h k l c g f
[12] a h k l g b c d f e
[13] a b c d
[14] e f g
[15] l h k m
[16] A C D B
[17] g k f e c b b d l A
[18] h g b a d c f k e
[19] c b a d e
[20] a k c b d f e m n g h l
[21] e b g a c d f
[22] 135 30
[23] a b
[24] Piceę fructus. Pineę fructus.
[Figure 25]
[26] Colocynthis. Cucurbita longa. Cucur bita mari na.
[27] d a e l b k f c g h
[28] OS. Venter. Inteſtinũ. A@@s. A D B C >A B C D
[29] a b
[Figure 30]
[Figure 31]
[Figure 32]
[33] lapidis longitudo C E D A F B
[34] a k @ c d g f e b
[35] d b e c a f g
[36] a d b c
[37] a c b d e
[38] f a d b r c g
[39] f a d ſ b c g
[40] A L H F C E G D K M B
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12Vorred.
Alexander hat deß Homeri verß in dem lädlin behalten/ in wölches der
Künig Darius vorhin ſeine köſtliche ſalbungen gethon.
Ptolomeus Phila
11Ptolomei lie-
be zů dẽ büche
ren vnd künſtẽ
delphus hat dermaſſen ſein liberey angerichtet/ dz er die bücher allenthal-
ben mit großem koſten zůſamen geleſen.
dann wann einer den koſten rech-
nen will/ werden ſie mehr dann eines gantzen Künigreichs ſein wert gewe-
ſen.
dann er hat ſieben hundert mal tauſent büecher zůſamen gebracht. Be-
denck doch nur einer was ein yedes bůch gekoſtet?
was er habe müeſſen vm̃
die exemplaria geben als er ſie befolhen ab zů ſchreibẽ.
Man hat auch nit al-
lein die bücher vnd künſt geliebet vnd verehret/ ſonder auch diſe wölche ſol-
liche gemachet habend.
dann die Athenienſer habend Beroſo dem Aſtrolo-
go vnnd ſternkündiger/ weil ſeine weyſſagungen waar geweſen/ ein bildt-
nuß in der ſchůl auffgerichtet mit einer guldenen zungen.
Phalaris/ ob er
wol ein Tyrann gew eſen/ hat den Poeten Steſichorum/ von wölchẽ er tref
fenlichen vnd vnleydiger geſtalt beſcholten wordẽ/ als er d in gefangen
ſchafft gehabt/ vñ vorhin die gröſte marter getreüwet/ frey ledig gelaſſen/
ehrlichen begaabet vnd heiſſen hinfar. Alſo hat er deß einigen weyßheit
mehr zů geben/ dann dem gewalt/ der ſchmaach/ dem zorn/ vnd dem exem-
pel/ damit er von den anderen möchte ſicher beleiben.
Wie die Lacedemoni
er die ſtatt Thebas verbrennet/ habend ſie dem Pindaro verſchonet/ dann
er hat alſo an ſein hauß geſchriben.
DES Schůlmeiſter Pindari hauß ſol-
lend jr nit verbrennen.
Es haben auch ſolchen verrümbten mennerẽ nit allein die menſchen/ ſon
der auch die Götter verſchonet.
Apollo hat diſen/ wölcher den Archilochum
zů todt geſchlagen/ auß dẽ tempel geſtoſſen/ ſprechende/ du haſt der Weyß-
heit Götteren diener vmbgebracht/ mach dich zů dem tempel hinauß.
alſo
habend Caſtor vnd Pollux den Poeten Simonidẽ erhalten wie er zů Sco-
pen zů nacht geeſſen.
dañ wie ſie diſem hinauß gerüffet/ iſt das gemach von
ſtundan eingefallen/ vnd hat die geſt erſchlagen.
Wañich alle exempel wöl
te anzeigen/ die mir einfallend/ wurde ich kein end finden.
Doch ligt nit der
gantz handel an ſollichem/ dann wie diſe ſo etliche künſt erfunden vnnd be-
ſchriben/ treffenlich zů loben/ alſo bekom̃en diſe/ wölche ſie lernen/ ein gro-
ſen wolluſt daruon.
Damit ich anderer geſchweigẽ/ mag man diſes wol auß
faſt weyſer leüten exempel verſthen.
Es hat Thebit Bencorat viertzig jar auff einẽ berg gewonet/ damit er dẽ
lauff deß achtẽ him̃els erlernen möchte/ vnd hat diſen nit gar erlanget.
De-
mocritus hat ſich einer thorheit angenom̃en/ damit vnd er der thieren ein-
geweid auffſchneidẽ vnd erforſchen möchte.
Dioſcorides hat ſein gantzes le-
ben auff{der} reiß verſchliſſen/ damitt vnd er die Plantẽ vnd gewechs erkeñen
möchte.
Ariſtoteles hat auß Künig Alexanders hilff/ vier hundert tauſent
vnd achtzig tauſent Philippiſch gulden außgebẽ/ auff dz er der thieren Hi-
ſtorien erfaren möchte.
Ich begerte auch hochmüetiger Fürſt/ es hette eüch
Gott deſſen glück als wol/ wie den verſtand vnd hertz/ zů ſollichẽ geben/ ſo
zweyfflet mir nicht/ es wurden durch eüwer hochheit/ vyl herrlichere ding
an tag kom̃en/ vorab weil in eüwerem nam̃en aller Gewechſen Hiſtoriẽ gantz
zierlich in truck verordnet.
Dieweil auch ich diſe mein arbeit nit allein von
verborgenẽ nateürlichen/ ſon{der} auch von künſtlichen Hiſtoriẽ vnd ſachẽ wil
lens bin vnder eüwerem nam̃en laſſen auß zeghen.
Ich will aber wider zů

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