Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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Table of figures
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1 - 30
31 - 60
61 - 90
91 - 120
121 - 150
151 - 159
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(dccxxiiij)
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1.0RC
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de
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dccxxiiij
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0780
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780
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Von mancherlei wunderbaren
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geſchlecht/ ſo noch geſund geweſen/ gehling geſtorben. </
s
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s
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">Man ſagt daß die
<
lb
/>
ſelbige alte frauw/ welcher geyſt man jetzund ſicht/ gar reich geweſen/ vnd
<
lb
/>
vor zeiten vmb des gelts wegen von jren kindskinden ermördet/ zůſtücken
<
lb
/>
gehauwen/ vnnd inn das ſcheyßhauß geworffen. </
s
>
<
s
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echoid-s22942
"
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">Es iſt gewüß daß diſes
<
lb
/>
kein erdichte fabel iſt. </
s
>
<
s
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"
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">ſonder es iſt eygentlich waar/ oder auß langwürẽder
<
lb
/>
red haltet man diſes bey jhnen für die warheit/ vorab weil diſes dem edlen
<
lb
/>
bohen geſchlecht/ darzů diſes geſpengſt zů ſchmach vnd ſchand dienet. </
s
>
<
s
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echoid-s22944
"
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preserve
">Deß
<
lb
/>
halben werden ſie ſagen/ es ſehe nit ein yeder diſe geſpengſt/ vnnd ſolliches
<
lb
/>
vmb mancherley vrſach. </
s
>
<
s
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echoid-s22945
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preserve
">Zů erſt wann nit ein faſt große ſchand begangen/
<
lb
/>
als in diſem faal/ ein großmůter von jren kindskinden/ ein altes weib von
<
lb
/>
des gelts wegen/ darzů zerriſſen vñ in das ſcheißhauß geworffen. </
s
>
<
s
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echoid-s22946
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preserve
">Alſo geth
<
lb
/>
es auch zů mit denen/ ſo von jrer bößen thaten wegen von dem böſen geyſt
<
lb
/>
beſeſſen/ welche ihr můter oder brüder getödtet/ als Oreſtes/ Nero vnd Ca
<
lb
/>
racalla. </
s
>
<
s
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echoid-s22947
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">dann es iſt nitt billich daß alle ſolten beſeſſen werden/ welche einen
<
lb
/>
menſchen vmb bringend.</
s
>
<
s
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"/>
</
p
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<
p
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<
s
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">Demnach/ wann die übelthat vngerochen bleibt. </
s
>
<
s
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preserve
">dann wann man die
<
lb
/>
boßhafftigen geſtraaffet/ iſt die ſchuld faſt bezalet. </
s
>
<
s
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="
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">wie dann diſes zů mehr
<
lb
/>
malen Apollo bezeügt/ wann man diſem ye glauben will. </
s
>
<
s
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"
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preserve
">Die dritt vrſach
<
lb
/>
iſt/ wann der ſo zůtodt geſchlagen ein überauß fromm man geweſen/ wel-
<
lb
/>
ches from̃keit die Adraſtiam ſolliches zůrechnen mit jren zeücht. </
s
>
<
s
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echoid-s22953
"
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preserve
">oder gantz
<
lb
/>
boßhafftig/ alſo daß diſer ſein eigenen geiſt zů der rach treibt/ wie von Key
<
lb
/>
ſer Caligula beſchloßen/ als wir an einem anderen orth angezeigt. </
s
>
<
s
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preserve
">Es iſt
<
lb
/>
auch wol gläublich daß diſes faſt ein boßhafftig weib geweſen ſeye/ weil ſie
<
lb
/>
ſo vyl gelt bekommẽ/ daß es jren das leben koſtet hatt. </
s
>
<
s
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">Ich weiß diſes wol/
<
lb
/>
daß des hauß einwoner/ in welchem Aloyſius Donatus der ratsherr zů Ve
<
lb
/>
nedig erſchlagen/ ein gůte zeit in großem ſchrecken geweſen. </
s
>
<
s
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">vyleicht in der
<
lb
/>
warheit/ oder damit ſie es deſter wolfeiler entpfahen möchten. </
s
>
<
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">Zwar diſes
<
lb
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iſt gar ein boßhafftiger man geweſen.</
s
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</
p
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p
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">Zům vierdten wann diſer ſo zůtodt geſchlagen/ durch tuget/ gewalt/ o-
<
lb
/>
der auff ein andere weyß/ edel vnnd gantz verrümpt geweſen. </
s
>
<
s
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preserve
">dann die gey-
<
lb
/>
ſter nemmend ſich nit eines yeden an/ ſonder allein deren/ ſo einen großen
<
lb
/>
nammen auß etlichen beſonderen vrſachenn tragend. </
s
>
<
s
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">als M. </
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s
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">Brutus/ M.
<
lb
/>
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">Antonius/ Socrates/ Iulianus/ vnd andere der gleichen geweſen.</
s
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">Daß man aber die todten bey den greberen inn dem feld zůnacht ſicht/
<
lb
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left
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">warumb die
<
lb
/>
todtẽ bey den
<
lb
/>
greberen geſe
<
lb
/>
<
gap
/>
</
note
>
vorab die erſchlagen/ oder nit tieff begraben/ vnnd die in jrem leben grau
<
lb
/>
ſam geweſen/ vorab von denen welchen diſes vnbekannt/ iſt gantz nateür-
<
lb
/>
lich. </
s
>
<
s
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">weil der feücht vnnd friſch leib deß menſchen/ ein beſtendigen dampff
<
lb
/>
nach ſeiner größe von ihm gibt/ der deß menſchen bildnuß geleich iſt. </
s
>
<
s
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echoid-s22967
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preserve
">Deß-
<
lb
/>
halben wie man vor zeiten die cörper verbrennet/ vnnd in die eimer vergra
<
lb
/>
ben/ ſach man nicht der gleichen.</
s
>
<
s
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"/>
</
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p
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<
s
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">Damit ich aber wider zů vnſerem fürnemmen komme/ iſt gewüß daß die
<
lb
/>
geiſter gar ſelten zů vns kommen. </
s
>
<
s
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echoid-s22970
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">wañ auch diſes beſchicht/ thůn ſie es nit
<
lb
/>
leichter dann die menſchen zůobereſt auff die berg/ oder zůniderſt inn das
<
lb
/>
meer. </
s
>
<
s
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">Dann ſie beluſtigen ſich an dem ort da ſie geboren werden. </
s
>
<
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echoid-s22972
"
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preserve
">ſie ſeind a-
<
lb
/>
ber in des lufft landſchafft geboren/ ſo zůnechſt bey dem feüwr iſt/ als vor
<
lb
/>
geſagt. </
s
>
<
s
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echoid-s22973
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preserve
">dann ein yedes thier/ vnnd alles was lebt/ wirt auß diſem erneert/
<
lb
/>
auß welchem es auch erboren. </
s
>
<
s
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echoid-s22974
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="
preserve
">Es hatt auch ein yedes lebendig ding ſein
<
lb
/>
fröud da es erneeret wirt. </
s
>
<
s
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echoid-s22975
"
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="
preserve
">was auch an einem orth fröud hatt/ das beleibt
<
lb
/>
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div
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text
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</
echo
>