Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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Table of handwritten notes
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1 - 30
31 - 60
61 - 90
91 - 113
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(ccclij)
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1.0RC
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de
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ccclij
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0408
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408
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Von mancherley wunderbaren
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pfeyſen in ohren. </
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s
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echoid-s11503
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preserve
">Dieweil aber in etlichen die ſiñ alſo geordnet/ daß ſie etwas
<
lb
/>
behalten/ wölliches ſich dann begibt/ wañ die natur alle macht auß gewon-
<
lb
/>
heit erfüllet (wie zů anderen zeyten von den Engaſtrimythen geſagt) wirt
<
lb
/>
der ſinn auch/ wann diſes ſo im entgegen ſthet nit vorhandẽ. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11504
"
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="
preserve
">Doch iſt offen-
<
lb
/>
bar daß diſes nit in allen/ nach allwegẽ/ nach auff ein geſtalt beſchicht/ ſon-
<
lb
/>
der in etlichen mehr oder minder/ oder zů beſonderen zeiten.</
s
>
<
s
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echoid-s11505
"
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</
p
>
<
p
>
<
s
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echoid-s11506
"
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preserve
">Es verenderend auch die auſſerliche ſinn den leib wunderbarer geſtalt/
<
lb
/>
vnd die iñerliche nach mehr/ vnd aber das gemüt am aller mehrſten/ alſo dz
<
lb
/>
etliche allein in der betrachtnuß vnd contemplation lang gelebt/ vnnd ein
<
lb
/>
gůte geſtalt behalten. </
s
>
<
s
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echoid-s11507
"
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preserve
">Es wirt auch das geblüt in den aderen gůt vnd rein.
<
lb
/>
</
s
>
<
s
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echoid-s11508
"
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="
preserve
">wañ wir auch etwas hoffend/ werden wir wider iung/ vnd werden die kran
<
lb
/>
cken leib geſund. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11509
"
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="
preserve
">Es můß aber die hoffnung von gůten dingen/ vnd nit al-
<
lb
/>
lein von nůtzlichen ſein/ vnd dz on alles vorgeding. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11510
"
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="
preserve
">Weil aber {der} glaub faſt
<
lb
/>
ein traum deß gemüts iſt/ bringt er nicht anders bey vns zů wegẽ dañ auch
<
lb
/>
der leiblich traum. </
s
>
<
s
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echoid-s11511
"
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="
preserve
">Es erfriſchet aber vns {der} leiblich traum o{der} ſchlaff gantz
<
lb
/>
offenbarlich/ alſo auch deß gemüts. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11512
"
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="
preserve
">Dañ deß gemüts werck beſchicht nit on
<
lb
/>
ein beſondere übung deß hertzens/ vnd ſolches mit der geiſterẽ bewegung/
<
lb
/>
von wölchen {der} leib betrübet wirt. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11513
"
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="
preserve
">Die werck werden vnderlaſſen/ die kreffe
<
lb
/>
gemindert/ der leib vnd was dariñen begriffen/ endern ſich in ein frömbde
<
lb
/>
qualitet vñ eigẽſchafft. </
s
>
<
s
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echoid-s11514
"
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preserve
">Solches zeigẽ die beküm̃ernuſſen an/ als die forcht/
<
lb
/>
ſchmertz/ vnd zorn. </
s
>
<
s
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echoid-s11515
"
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="
preserve
">Damit aber {der} handel offenbarer/ wöllend wir von deß
<
lb
/>
leibs ſchmertzen anfahen/ wölcher offt vnd dick dẽ gantzẽ menſchẽ vmb ſein
<
lb
/>
leben bringt. </
s
>
<
s
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echoid-s11516
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">dẽnach wöllẽ wir zů {der} forcht vñ traurigkeit kom̃en. </
s
>
<
s
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echoid-s11517
"
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">auff ſolches
<
lb
/>
zů der hoffnung/ wölche auß freüd vnd forcht zůſamen geſetzet. </
s
>
<
s
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echoid-s11518
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="
preserve
">Zů letſt wöl
<
lb
/>
len wir auff die ding kom̃en/ ſo diſen zůwi{der}/ nãlich zů {der} freüd vnd glauben/
<
lb
/>
damit wir das aller beſt anzeigen. </
s
>
<
s
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echoid-s11519
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preserve
">Es vollbringen aber ſolches alles die in-
<
lb
/>
nerliche ſiñ/ darumb ſeind ſie offt deß lebens vnnd tods vrſach. </
s
>
<
s
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echoid-s11520
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preserve
">wie aber der
<
lb
/>
ſchlaff/ ſo nit faſt dieff/ dẽ menſchẽ faſt beküm̃ert/ alſo iſt {der} ſchwach glaub {der}
<
lb
/>
hoffnũg geleich. </
s
>
<
s
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echoid-s11521
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">wañ nun {der} glaub {der} hoffnũg geleich iſt/ beküm̃ert er dẽ leib.</
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<
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echoid-s11522
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>
<
p
>
<
s
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echoid-s11523
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">Es haben aber die ſiñ vier vnderſcheid. </
s
>
<
s
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echoid-s11524
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">die beſtẽ/ wölche dz gůt für gůt/
<
lb
/>
<
note
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left
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note-0408-01
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preserve
">Sinn vier vn
<
lb
/>
derſcheid.</
note
>
vnd das böß für böß halten. </
s
>
<
s
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echoid-s11525
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">denen ſeind zůwider ſo dz böß für gůt/ vnd dz
<
lb
/>
gůt für böß achten/ vnd ſeind die aller böſten. </
s
>
<
s
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echoid-s11526
"
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">Zwiſchẽ diſen ſeind/ wölchen
<
lb
/>
die beid gefallen/ vnd ſeind den beſten am nechſtẽ. </
s
>
<
s
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echoid-s11527
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">doch etwas fürzůkom̃en
<
lb
/>
vnnützer/ dann diſe/ ſo alles verwerffend. </
s
>
<
s
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echoid-s11528
"
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preserve
">die ander vnnd viert weyß iſt in
<
lb
/>
krancken/ wie der erſt vnd dritt in geſunden iſt. </
s
>
<
s
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echoid-s11529
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preserve
">Darumb werden etwan die
<
lb
/>
ſinn auß jrem eigenen mangel betrogen/ etwan auß deß dings natur/ oder
<
lb
/>
auß kũſt. </
s
>
<
s
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echoid-s11530
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preserve
">Von dẽ eigenen mangel iſt bißhar geredt. </
s
>
<
s
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echoid-s11531
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preserve
">Von {der} natur aber/ als
<
lb
/>
wañ mã vermeinet/ die Soñ ſeye eines ſchů breit vñ groß/ weil ſie weit von
<
lb
/>
vns iſt. </
s
>
<
s
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echoid-s11532
"
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="
preserve
">es iſt aber in diſen beiden arthen we{der} nutz nach fein/ wann man be-
<
lb
/>
trogen wirt. </
s
>
<
s
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echoid-s11533
"
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="
preserve
">Wañ man aber auß kunſt betrogẽ/ iſt dem werckmeiſter gantz
<
lb
/>
angenem/ vnd den ſiñen lieblich. </
s
>
<
s
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echoid-s11534
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preserve
">Als ich bey Briaren in Franckreich wz/ vñ
<
lb
/>
durch den wald reyſet/ ſo zů nechſt darbey gelegen/ war diſer gegen der rech
<
lb
/>
ten hand etwas höcher/ vnd machet das dunckel laub/ daß man den him̃el
<
lb
/>
nit wol ſehen mocht. </
s
>
<
s
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echoid-s11535
"
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="
preserve
">weil aber diſes orth (wie geſagt) etwas höcher/ machet
<
lb
/>
diſer theil deß him̃els/ ſo niderer gelegen dañ deß walds laub vnd äſt/ weil
<
lb
/>
man den oberen theil vor dem laub vnd grünen äſten/ darzů den vnderen
<
lb
/>
vor der erden ſehen mocht/ als wann man ein ſee oder fluß ſehe/ weil er et-
<
lb
/>
was weiſſer anzůſehen.</
s
>
<
s
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="
echoid-s11536
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preserve
"/>
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p
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</
echo
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