Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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              <pb o="dxci" file="0647" n="647" rhead="ſachen/ Das vierzehend bůch."/>
            weyß waar zů ſagen/ als die Architectur vnd bauwkunſt. </s>
            <s xml:id="echoid-s18820" xml:space="preserve">dann es iſt ein re-
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            chnung etwas zů erwelẽ vnd vorhin an zů ſagen. </s>
            <s xml:id="echoid-s18821" xml:space="preserve">Als namlich wañ man ein
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            mauren in gewiſſer ordnung ſteyffbauwen ſoll/ als wañ ſie auffrecht ſthet/
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            dann wann ſie nit auffrecht iſt/ mag der bauwmeiſter ſagen/ ſie werde fal-
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            len. </s>
            <s xml:id="echoid-s18822" xml:space="preserve">Alſo ghet es auch mitt den lůſten vnnd größe der ſeülen zů/ darzů mitt
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            der matery vnnd dicke an ſchwybögen. </s>
            <s xml:id="echoid-s18823" xml:space="preserve">doch iſt in diſen fünffen ſo ein gewüſ
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            ſe rechnung/ daß man ſie biß hiehar faſt allwegen für heilig gehalten. </s>
            <s xml:id="echoid-s18824" xml:space="preserve">Ob a-
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            ber wol diſem alſo/ vnnd kein zweyffel daruon entſtanden/ wellen wir doch
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            von diſer waarſagung nicht handlen.</s>
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            <s xml:id="echoid-s18826" xml:space="preserve">Darumb ſoll die frag von denen ſein/ ſo auſſerthalben nateürlichen viſa
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            chen erfunden/ als wann zwen mit einanderen kempffen ſolten. </s>
            <s xml:id="echoid-s18827" xml:space="preserve">weil auch
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            offenbar daß etliche am gericht zů mehrmalen irren/ iſt auch bekanndt daß
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            andere wölliche das widerſpil halten/ recht wurdẽ rathen oder waarſagen.
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            <s xml:id="echoid-s18828" xml:space="preserve">Es brauchet aber die natur allwegen widerwertige ding. </s>
            <s xml:id="echoid-s18829" xml:space="preserve">Wann nun etlich
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            vorhanden/ ſo von jnen ſelbs jrrend/ werden auch etlich ſein ſo war ſagend. </s>
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            Deßhalben iſt gewüß daß etlich vorhanden/ wölliche auß nateürlichem an-
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            geben recht von zůkünfftigen dingen vrtheilend/ geleich wie auch etliche zů
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            allen zeyten geſund/ etliche die gar wenig/ oder gar nicht durch der nateren
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            ſtich verletzet werdend/ vnnd auch alſo in anderen dingen.</s>
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            <s xml:id="echoid-s18832" xml:space="preserve">Doch ſeind diſe nitt allwegen dermaſſen geſtaltet/ auch nit in allen zweyf
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            felhafftigen dingen/ ſonder in etlichen ſagend ſie eigentlich die waarheit/ in
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            anderen aber gar nicht recht/ dañ ſie thůnd diſes nit auß kunſt/ ſonder von
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            natur. </s>
            <s xml:id="echoid-s18833" xml:space="preserve">doch wirt gůt ſein daß man von diſem auch an ſeinem orth rede. </s>
            <s xml:id="echoid-s18834" xml:space="preserve">Weil
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            dañ nun bekañt/ dz die waarſagung in dreyen dingen ſthet/ iſt nach überig
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            zů erforſchenn ob auch ein heimliche weyß ſeye zů waarſagenn/ wölliche der
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            kunſtlichen etwas gleichförmig. </s>
            <s xml:id="echoid-s18835" xml:space="preserve">Dann die göttliche anzeigungen vnnd die
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            Sybillen bedeüten etwas mehr/ dann die von natur vnnd on gefahr waar-
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            ſagen. </s>
            <s xml:id="echoid-s18836" xml:space="preserve">dann diſe zeigend allein an was beſchehen oder nitt beſchehen ſoll.
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            <s xml:id="echoid-s18837" xml:space="preserve">Es zeigend aber die Sibyllen an/ warumb ſie wiſſend was beſchehen ſoll/
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            vnd durch was beſondere krafft ſie ſolches erlernet.</s>
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            <s xml:id="echoid-s18839" xml:space="preserve">Solliches anzeigung iſt/ das Iuſtinus der Philoſophus in der heiden
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            ermanung ſpricht. </s>
            <s xml:id="echoid-s18840" xml:space="preserve">darumb wöllend wir diſe/ ſo waarſager genennet/ recht
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            für göttlich halten. </s>
            <s xml:id="echoid-s18841" xml:space="preserve">dann wir werdend diſes nitt on vrſach thůn/ ſonder ſie
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            ſagend waar auß anblaſenn vnnd beſitzung Gottes/ dieweil ſie große vnnd
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            vyl ding vorhin anſagend/ vnnd wiſſend aber nit was ſie redend. </s>
            <s xml:id="echoid-s18842" xml:space="preserve">Deß Pla-
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            tonis wort in Memnone legt er alſo auß. </s>
            <s xml:id="echoid-s18843" xml:space="preserve">er hatt eigentlich vnd klarlich auff
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            der Sybillen weyſſagung geſechen. </s>
            <s xml:id="echoid-s18844" xml:space="preserve">dann diſe handlet nitt wie die Poeten/
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            ſie hatt gewalt ihre verß zů corrigieren vnd außzeſtreichen ſo ſie geſchriben/
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            wie dann den ſelbigen zůgehört. </s>
            <s xml:id="echoid-s18845" xml:space="preserve">wann ſie aber etwan angeblaſen/ ſo ſagt ſie
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            diſe ding die zů weyſſagung gehörten. </s>
            <s xml:id="echoid-s18846" xml:space="preserve">wann diſes auffgehört/ höret auch die
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            gedechtnuß auff deren dingen ſo geredt warend.</s>
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            <s xml:id="echoid-s18848" xml:space="preserve">Diſes iſt auch die vrſach/ daß inn Sybillenn verßen kein rechte menſur
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            vnd rechnung gehalten worden. </s>
            <s xml:id="echoid-s18849" xml:space="preserve">dann wie ich zů Cumis geweſen/ hab ich di
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            ſes ſelbs erfaren auß denen ſo es geredt hand/ wölche auch das orth angezei
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            get wo ſie geweyſſaget/ darzů den ſarch auß ertz bereittet/ daihr gebein be-
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            halten. </s>
            <s xml:id="echoid-s18850" xml:space="preserve">Vnder vyl anderen haben ſie auch diſes angezeigt/ daß ſie von jren
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            altvorderenn gehöret/ daß diſe ſo die weyſſagung auffgeſchribenn/ gemein-
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            lich vngeleertleüth/ vnnd alſo an vyl orthen in verßen geirret. </s>
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