Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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Table of handwritten notes
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1 - 30
31 - 60
61 - 90
91 - 113
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1 - 30
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(dxcviij)
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1.0RC
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echoid-s19031
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">
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dxcviij
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0654
"
n
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654
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Von mancherlei wunderbaren
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lauff mögen eben diſes erkennen das Vergilius angezeigt/</
s
>
</
p
>
<
note
position
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left
"
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preserve
">Chriſtus ver-
<
lb
/>
kündet.</
note
>
<
p
>
<
s
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echoid-s19032
"
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preserve
">Ein neüwes kind von himmelreich/</
s
>
</
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>
<
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>
<
s
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echoid-s19033
"
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preserve
">Kommet zů vns gar tugetreich/</
s
>
</
p
>
<
p
>
<
s
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echoid-s19034
"
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preserve
">Die eyſen welt wirt bald zerghen/</
s
>
</
p
>
<
p
>
<
s
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echoid-s19035
"
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preserve
">Vnd dann ein gulden welt entſthen.</
s
>
<
s
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echoid-s19036
"
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preserve
"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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="
echoid-s19037
"
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="
preserve
">Alſo zeigt Apollo an er werde nach dem fleyſch tö dtlich ſein/ große wun-
<
lb
/>
der thůn/ vnd doch nach dem todt wider aufferſthen. </
s
>
<
s
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echoid-s19038
"
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="
preserve
">Alſo auch Sybillen/
<
lb
/>
er werde die lammen gerad/ die ſtummen redend/ die blinden geſechend ma
<
lb
/>
chen/ große ding vollbringen/ den weg zů dem ewigen leben anzeigen/ vnd
<
lb
/>
doch vnbillich von der welt verſpottet/ vnnd gemarteret werden. </
s
>
<
s
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echoid-s19039
"
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="
preserve
">vnnd vyl
<
lb
/>
anders dergeleichen.</
s
>
<
s
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echoid-s19040
"
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preserve
"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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echoid-s19041
"
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="
preserve
">Deßhalben damit ich in gemein daruon rede/ mag man wol von zůkünff
<
lb
/>
tigen dingenn weyſſagenn/ vnnd iſt ein můtmaſſung daruon/ oder faſt ein
<
lb
/>
kunſt. </
s
>
<
s
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="
echoid-s19042
"
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="
preserve
">ia wann man diſes mit dem weg der erkanndtnuß vergleichen/ iſt es
<
lb
/>
ein gewüſſe kunſt. </
s
>
<
s
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="
echoid-s19043
"
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="
preserve
">ſo vyl aber vns vnnd das end belanget/ iſt die můtmaſ-
<
lb
/>
ſung betruglich. </
s
>
<
s
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="
echoid-s19044
"
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="
preserve
">dann diſer handel haltet ſich alſo.</
s
>
<
s
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echoid-s19045
"
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preserve
"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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echoid-s19046
"
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="
preserve
">Der obereſt verſtand oder regierer deß geſtirn iſt wie ein liecht/ vnd deß
<
lb
/>
weyſſagers gemüt wie ein ſpiegel. </
s
>
<
s
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="
echoid-s19047
"
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="
preserve
">wann nun diſer vonn allen bewegnuſſen
<
lb
/>
rein/ werdend zůkünfftiger dingen bildtnuſſen darinnen widerſcheinen/ al
<
lb
/>
ſo daß ſie von den anſchauwenden mögen vermercket werden/ vnd nit von
<
lb
/>
dem gemüt/ wie auch der ſpiegel die bildtnuſſen nitt entpfacht/ ſonder ſie
<
lb
/>
ſpringend von dem hinweg. </
s
>
<
s
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="
echoid-s19048
"
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="
preserve
">es enderen ſich aber die bildtnuſſen ſo offt/ wie
<
lb
/>
auch die ſpiegel. </
s
>
<
s
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="
echoid-s19049
"
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="
preserve
">dann wann diſe brochen/ vngeleich/ rauch/ oder wüſt/ wer
<
lb
/>
dend auch vnuollkommene/ zerbrochene/ krumme vnd wüſte bildtnuſſen.
<
lb
/>
</
s
>
<
s
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echoid-s19050
"
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="
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">auß diſem entſthet daß ſie nit alle/ noch zů yeder zeyt mögẽ weyſſagen. </
s
>
<
s
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echoid-s19051
"
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="
preserve
">doch
<
lb
/>
mag man diſe auch etwan nach allem begeren erlangen/ etwan aber ſeind
<
lb
/>
ſie gar vngereimbt/ vnd die ſich niendart zů der frag ſchicken.</
s
>
<
s
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echoid-s19052
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preserve
"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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echoid-s19053
"
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">Wañ aber yemand hie fürwurffe/ diſes were wi{der} vnſer heilige geſchrifft/
<
lb
/>
<
note
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="
left
"
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="
note-0654-02
"
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="
note-0654-02a
"
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="
preserve
">wie die weyſ
<
lb
/>
ſagung an zů
<
lb
/>
nemmen.</
note
>
wölliche dergeleichen weyſſagungen den teüfflen zůgibt/ vnnd achtete man
<
lb
/>
ſolte bey den waarſageren nitt rath ſůchen/ dieweil ſolliches von den teüf-
<
lb
/>
flen harkeme. </
s
>
<
s
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echoid-s19054
"
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="
preserve
">antworten wir/ daß wir auff nateürliche ding ſechend/ vnnd
<
lb
/>
wann die gründ vnnd anfeng mitt dem handel ſtimmend. </
s
>
<
s
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echoid-s19055
"
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="
preserve
">Dann Chriſti
<
lb
/>
wort iſt waarhafftig/ vnnd wölliche darein geſchriben/ weil ſie wöllen Phi-
<
lb
/>
loſophi gehalten ſein/ ſeind torechtig erfunden. </
s
>
<
s
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="
echoid-s19056
"
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="
preserve
">Dann wer möchte Lactan-
<
lb
/>
tium annemmen/ weil er nitt zůlaſſet daß die erd rund/ vnnd leüth ſeyend
<
lb
/>
ſo die füß gegen vns wendend? </
s
>
<
s
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="
echoid-s19057
"
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="
preserve
">daß er auch ſo liederlich mit dem handel vm̃
<
lb
/>
ghet/ wölliches doch das gröſt wunderwerck Gottes iſt? </
s
>
<
s
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="
echoid-s19058
"
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="
preserve
">Deßhalben weil
<
lb
/>
vnſere heilige vätter dẽ gemeinen volck geprediget/ haben ſie vnſerem glau-
<
lb
/>
ben das anſechen vyl mehr entzogen/ dann geben. </
s
>
<
s
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="
echoid-s19059
"
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="
preserve
">wie auch Auguſtinus in
<
lb
/>
dem bůch von der ſtatt Gottes/ auch Tertullianus/ Iuſtinus/ vnd Lac-
<
lb
/>
tantius/ wölliche die kirchen faſt alle für argwöniſch haltet. </
s
>
<
s
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="
echoid-s19060
"
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="
preserve
">es iſt nicht fei
<
unsure
/>
<
lb
/>
ners in ihren bücherenn dann der heiden Götterenn eytelkeit/ wann ſie
<
lb
/>
von diſem gelaſſen/ ſagend ſie auſſerthalben heiliger geſchrifft/ vnnd gůte
<
lb
/>
ſitten zů pflantzen/ nicht gůtes. </
s
>
<
s
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="
echoid-s19061
"
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="
preserve
">dann es gehört die Philoſophey nicht zů ih
<
lb
/>
rem handel.</
s
>
<
s
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echoid-s19062
"
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="
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"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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="
echoid-s19063
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="
preserve
">Es iſt vyl nutzlicher man wüſſe daß allein ein Gott ſeye/ von wölchẽ al-
<
lb
/>
les gůtes kom̃et/ in wölches krafft alles bſchicht/ vñ in ſeinẽ namẽ wz gůts
<
lb
/>
gehandlet wirt. </
s
>
<
s
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echoid-s19064
"
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preserve
">vnd wañ einer ſchon ſonſt fälet/ ſündet er nicht. </
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="
echoid-s19065
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"/>
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div
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echo
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