Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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Table of handwritten notes
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1 - 30
31 - 60
61 - 90
91 - 113
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1 - 30
31 - 60
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(dcli)
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1.0RC
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de
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1
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89
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">
<
pb
o
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dcli
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0707
"
n
="
707
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rhead
="
ſachen/ Das fünffzehend bůch.
"/>
ſolliches etwan beſchehe. </
s
>
<
s
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="
echoid-s20667
"
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="
preserve
">dañ die enderungen ſo ſeltzam/ vnd welche in lan-
<
lb
/>
gen zeiten nit beſchehen/ iſt ein große vnd vngläubliche ſach.</
s
>
<
s
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="
echoid-s20668
"
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="
preserve
"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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="
echoid-s20669
"
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="
preserve
">Es beſchehend die wunderzeichen auß ſechs vrſachẽ. </
s
>
<
s
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="
echoid-s20670
"
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="
preserve
">in anfang des glau-
<
lb
/>
<
note
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="
right
"
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="
note-0707-01
"
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="
note-0707-01a
"
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="
preserve
">wunderzei
<
lb
/>
chen auſs
<
lb
/>
ſechs orſache.</
note
>
ben/ ſo Gott angerichtet/ als do der lam von S. </
s
>
<
s
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="
echoid-s20671
"
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="
preserve
">Peter vnd Ioãne geſund
<
lb
/>
gemachet/ wölcher bey der Schönen porten des tempels gelegen. </
s
>
<
s
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="
echoid-s20672
"
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="
preserve
">dann es
<
lb
/>
iſt gewüß/ daß diſes wunderzeichen ein fundament vnſers glaubens gewe-
<
lb
/>
ſen. </
s
>
<
s
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="
echoid-s20673
"
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="
preserve
">dann ſie wendeten Chriſti wunderwerck zů anderen vrſachen/ vnd zů ei
<
lb
/>
nem menſchen. </
s
>
<
s
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="
echoid-s20674
"
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="
preserve
">diſes aber ſo von einem fiſcher beſchehen/ iſt faſt groß vnd
<
lb
/>
krefftig geweſen. </
s
>
<
s
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="
echoid-s20675
"
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="
preserve
">oder ſie beſchehen zů des glaubens beſtätigung vñ zůnem
<
lb
/>
mung/ wie das vierdt wunderzeichen in der ordnung iſt. </
s
>
<
s
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="
echoid-s20676
"
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="
preserve
">oder daß man ci-
<
lb
/>
nes frommen mans gedechtnuß behalte/ wie wir in dem drittẽ exempel an-
<
lb
/>
gezeigt. </
s
>
<
s
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="
echoid-s20677
"
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="
preserve
">oder daß man der heiligen heiligthůmb vnd gebein erkenne/ als in
<
lb
/>
der hiſtori des anderen wunderzeichen iſt angezeigt worden. </
s
>
<
s
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="
echoid-s20678
"
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="
preserve
">Es zeigt auch
<
lb
/>
Hector Boetius von S. </
s
>
<
s
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="
echoid-s20679
"
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="
preserve
">Niclaus gebein der geleichen an/ welche durch ein
<
lb
/>
münchen erfunden worden/ dem ſie im ſchlaaff angezeigt warend. </
s
>
<
s
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="
echoid-s20680
"
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="
preserve
">Oder es
<
lb
/>
beſchicht von deſſen vnſchuld wegen/ der etwas leiden ſoll/ als im fünfften
<
lb
/>
wunderzeichen geſagt iſt. </
s
>
<
s
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="
echoid-s20681
"
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="
preserve
">Oder auß deren/ ſo bettẽ/ herrlich keit/ als in dem
<
lb
/>
erſten exempel. </
s
>
<
s
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="
echoid-s20682
"
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="
preserve
">es iſt auch nit gůt daß es allwegen beſchehe/ dann es were
<
lb
/>
kein wunderzeichen/ vnd wurde der natur ordnung verkeeret/ vnd nit gůt
<
lb
/>
wañ es gar nit beſchehe. </
s
>
<
s
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="
echoid-s20683
"
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="
preserve
">dañ wann diſer etwz auff löſen mag/ ſo es nit gema
<
lb
/>
chet/ ſolte Gott nit alle ding müglich ſein/ welcher alle ding erſchaffen hatt.</
s
>
<
s
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="
echoid-s20684
"
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="
preserve
"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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="
echoid-s20685
"
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="
preserve
">Die wunderzeichen aber ſo beſchehen vnd geſehen werden/ beſchehẽ zům
<
lb
/>
theil durch betrug/ als der mertheil. </
s
>
<
s
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="
echoid-s20686
"
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="
preserve
">etliche mögen beſchehẽ/ man vermeint
<
lb
/>
aber nit daß es nateürlich ſeye zůbeſchehen/ von welchem gar kein zweyfel.
<
lb
/>
</
s
>
<
s
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="
echoid-s20687
"
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="
preserve
">etliche mögen gar nicht beſchehen/ von welchen genůgſam von den Peripa
<
lb
/>
reticis gediſputiert worden. </
s
>
<
s
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="
echoid-s20688
"
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="
preserve
">etliche ſeind welche wol nateürlichen nit beſche
<
lb
/>
hen mögend/ doch vermeinet man ſie beſchehen auß einer anderen vnd be-
<
lb
/>
ſonderen vrſach. </
s
>
<
s
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="
echoid-s20689
"
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="
preserve
">es gehörend aber diſe ding zů den bücheren von den ewigẽ
<
lb
/>
himlichkeiten. </
s
>
<
s
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="
echoid-s20690
"
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="
preserve
">Demnach iſt wider ein zanck von welchem ſie beſchehen. </
s
>
<
s
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="
echoid-s20691
"
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="
preserve
">doch
<
lb
/>
ſeind etlicher vrſach wol bekant/ vnd ſeind dreyerley arth. </
s
>
<
s
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="
echoid-s20692
"
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="
preserve
">Etlich kommen
<
lb
/>
auß verborgenen vrſachen der natur har/ etliche auß verwirrung der ent-
<
lb
/>
pfindtlichen ſinnen/ etliche auß des gemüts wirckung vnnd menſchlichem
<
lb
/>
rathſchlag. </
s
>
<
s
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="
echoid-s20693
"
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="
preserve
">von diſen dingen allen/ ſtimmet mencklich zůſammen/ aber nit
<
lb
/>
einerley geſtalt. </
s
>
<
s
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="
echoid-s20694
"
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="
preserve
">Zů erſten weil vyl wunderzeichẽ auff diſe dreyerley arth ge
<
lb
/>
zogen werden. </
s
>
<
s
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="
echoid-s20695
"
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="
preserve
">demnach wann man diſe vonn der beſonderen würcklichen
<
lb
/>
krafft Gottes abſündert. </
s
>
<
s
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="
echoid-s20696
"
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="
preserve
">Es werffend auch etliche das widerſpil für/ nam̃
<
lb
/>
lich die puncten/ ſo Moſes von erſchaffung der welt beſchribẽ. </
s
>
<
s
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="
echoid-s20697
"
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="
preserve
">Es laßt ſich
<
lb
/>
aber anſehen (wie geſagt wordenn) als wann vnſer natur brenne/ wann ſie
<
lb
/>
Gott warlich angefangen lieb haben. </
s
>
<
s
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="
echoid-s20698
"
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="
preserve
">darumb ſoll man diſes auch zů den e-
<
lb
/>
wigen heimlich keiten richten.</
s
>
<
s
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="
echoid-s20699
"
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="
preserve
"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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="
echoid-s20700
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="
preserve
">Hie entſthet aber ein frag/ warumb die wunderzeichen am mehrſten inn
<
lb
/>
<
note
position
="
right
"
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="
note-0707-02
"
xlink:href
="
note-0707-02a
"
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="
preserve
">wunderzei-
<
lb
/>
chen in vnuer
<
lb
/>
ſehenen zůfe-
<
lb
/>
len.</
note
>
denen beſchehen/ welche on gefahr verletzet worden/ als in verwundetẽ/ er-
<
lb
/>
trunckenen/ gefallenẽ/ vnd von den ſchlangẽ gebißenen/ oder von den vn-
<
lb
/>
ſiñigen hunden/ wie dañ von etlichẽ ſchlüßlẽ zů Laudẽ Põpeij (ſo jetz zů alt
<
lb
/>
Lauden geneñet iſt) geſagt iſt/ welche vor etlichen jaren/ ſo bald man ſie zů
<
lb
/>
den krancken gebracht/ ſelbs ſollen warm ſein worden. </
s
>
<
s
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="
echoid-s20701
"
xml:space
="
preserve
">deßhalbẽ man ein ar
<
lb
/>
gument genommen/ daß die vnſinnigkeit bald vorhandenn/ wann die er-
<
lb
/>
warmet. </
s
>
<
s
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="
echoid-s20702
"
xml:space
="
preserve
">man behaltet ſie auch noch/ doch werdẽ die ſchlüſſel bey dem feüwr
<
lb
/>
</
s
>
</
p
>
</
div
>
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text
>
</
echo
>