Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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              <pb o="cccxcviij" file="0454" n="454" rhead="Von mancherley wunderbaren"/>
            har/ wölche mit den todten cörperen/ nach Heidniſchem jrthũb/ vmbgan-
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            gen/ wie wir von den ſeelen in der hell recht vnnd Chriſtlich. </s>
            <s xml:id="echoid-s13036" xml:space="preserve">man ſetzet ſie in
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            die ſchiff/ klagt ſie an/ beſchirmet ſie/ verurtheilet ſie/ vnd wirffet der gott-
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            loſen cörper den vöglen für. </s>
            <s xml:id="echoid-s13037" xml:space="preserve">die frommen aber haltet man für vnſterblich/
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            ſo vyl vnd in deß menſchen vermögen/ darumb vnderſthet man diſe vor al
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            ler faulung zůbehalten. </s>
            <s xml:id="echoid-s13038" xml:space="preserve">dann man nam jnen das eingeweid harauß/ ſchloß
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            ſie in ein glaß/ thät ſpecerey darzů/ vnnd behielt ſie in herrlichen greberen.
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            <s xml:id="echoid-s13039" xml:space="preserve">Diſer vnnd anderer dingen ſo man mitt den abgeſtorbenen beghet/ iſt Plu-
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            to der ſun Saturni bey den Cretenſeren ein anfenger geweſen. </s>
            <s xml:id="echoid-s13040" xml:space="preserve">darumb hat
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            man jn für ein Gott der hellen gehalten. </s>
            <s xml:id="echoid-s13041" xml:space="preserve">Vnnd zwar diſe forcht der verur-
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            theilung/ vnd die ſchmach ſo den cörperen begegnet/ enthielt vyl mehr von
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            den ſchantlichen thaten/ dann wann man vyl fabelwerck von den ſeelen er-
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            dichtet/ die denen dingen geleichend/ ſo man mitt den cörperen begangen. </s>
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            Vnd zwar wie ich ſich/ thůt auch die reuerentz vnſerer religion vnnd glau-
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            bens bey den Gottloſen nicht mehr/ wiewol alles warhafftig ſo dariñ geler-
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            net/ vnd der warheit auch gemeſſer/ dann das bey den Poeten von der hel-
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            len geſagt wirt. </s>
            <s xml:id="echoid-s13043" xml:space="preserve">Was haben dann wir nach überig/ wann vns die hoffnung
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            von der hell vnd dẽ him̃el entzogen? </s>
            <s xml:id="echoid-s13044" xml:space="preserve">warlich wañ etwas von diſer hoffnũg
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            hingenommen/ beleibt von menſchlicher dingen ſubſtantz gar wenig übe-
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            <s xml:id="echoid-s13045" xml:space="preserve">doch wirt ſie durch die begirden gemeert.</s>
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            <s xml:id="echoid-s13047" xml:space="preserve">Der reich haltet gaſtungẽ/ treybet großen bracht/ vnd bauwet. </s>
            <s xml:id="echoid-s13048" xml:space="preserve">vor zeyten
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            bey den Römeren richteten ſie ſpil an. </s>
            <s xml:id="echoid-s13049" xml:space="preserve">Wöllicher in ehren ſitzet/ der hat vyl
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            die er füret/ er herſchet/ greifft an/ widerſtrebt/ machet hoch/ vnnd andere
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            nider. </s>
            <s xml:id="echoid-s13050" xml:space="preserve">Die Fürſten fürend krieg/ machend gewaltig/ vnnd machend arm.
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            <s xml:id="echoid-s13051" xml:space="preserve">Die geleerten ſchreiben/ lernen vnnd zancken vnder einanderẽ. </s>
            <s xml:id="echoid-s13052" xml:space="preserve">weil ſie auch
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            diſes thůnd/ vermeinet man ſie ſeyend etwas/ vnd ſonſt nicht. </s>
            <s xml:id="echoid-s13053" xml:space="preserve">Wann einer
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            als lang wie der Epimenides ſchlieff/ wurde er doch nicht deſter lenger lebẽ. </s>
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            darumb wann du auß diſer zeytſcheideſt/ was hilffet es dich wañ du ſchon
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            tauſet jar gelebt haft? </s>
            <s xml:id="echoid-s13055" xml:space="preserve">ja nit mehr dann den Endymion zů Latmien in Ca-
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            trien. </s>
            <s xml:id="echoid-s13056" xml:space="preserve">doch hat dz lieb kind daß ſelbig begert. </s>
            <s xml:id="echoid-s13057" xml:space="preserve">es were auch weger/ einer were
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            ein frauw geweſen ſo gebůlet/ vnd kein rechten verſtand gehabt.</s>
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            <s xml:id="echoid-s13059" xml:space="preserve">Weil aber alle ding hie verghand/ vnd wider anghand/ vermeinet man
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            es ſeye diſes gewül etwas. </s>
            <s xml:id="echoid-s13060" xml:space="preserve">Wir habend aber zwen affect vnnd begirden/ die
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            hoffnung vnnd forcht. </s>
            <s xml:id="echoid-s13061" xml:space="preserve">wölcher anfang iſt vnſer vnuerſtand. </s>
            <s xml:id="echoid-s13062" xml:space="preserve">darumb leben
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            wir/ wie ein theil an dem gantzen/ vnnd der ſtock am baum. </s>
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            che etwas herlicher dann die anderen. </s>
            <s xml:id="echoid-s13064" xml:space="preserve">Deßhalben iſt vnſer leben in dem gan
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            tzen/ in wöllichem wir leben/ für vnnd für an einanderen. </s>
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            ſen betreügt vns ſolches am mehrſten/ wölche abgehauwen wider wachſen/
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            als an den reben. </s>
            <s xml:id="echoid-s13066" xml:space="preserve">Doch gehört wol ſolliches etwas zů der gantzen natur/ a-
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            ber zů vns gar nicht. </s>
            <s xml:id="echoid-s13067" xml:space="preserve">Widerumb was warlich iſt/ das iſt auch ewig.</s>
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            <s xml:id="echoid-s13069" xml:space="preserve">Der menſch lebt ein kleine zeyt. </s>
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            endtlichen. </s>
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            ſchen dem ſo iſt/ vnnd ſo nit iſt. </s>
            <s xml:id="echoid-s13072" xml:space="preserve">Es iſt aber ein kleine zeyt/ wölches kein zeyt
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            heißt/ den götteren zůuergleichen/ wann wir alle ding bedencken. </s>
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            gend wir ſolliche gleichnuß kümerlich eroffnen/ weil wir die gleichnuß nitt
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            wüſſen/ dann der Götteren leben iſt auſſerhalbẽ dem Göttlichen wort nach
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            menſchlicher vernunfft vns vnbekanndt. </s>
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            vnuollkom̃enheit/ vnd das leben in der contemplation vnnd betrachtnuß.
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