Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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Von mancherley wunderbaren
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Engelland zů getragen. </
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">dann wie diſer Sant Fiacrü kirchen in Franckreich
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beraubet/ iſt in Fiacrij kranckheit ankommen/ alſo daß im alles eingeweid
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lb
/>
faul worden/ vnd der geſtalt geſtorben iſt. </
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">Wie er noch inn leben geweſen/
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lb
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vnnd von den artzeten verſtanden/ daß ſie diſer kranck heit nit mehr kond-
<
lb
/>
ten zů hilff kommen/ dann es were ein ſtraaff Gottes/ hat er gefraget/ wer
<
lb
/>
doch diſer Fiacrius wer oder geweſen ſeye? </
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">iſt jm geantwortet/ er ſeye vorzey
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ten deß Künig auß Schottẽ ſun geweſen. </
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">ſpricht Künig Heinrich/ Wie iſt
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doch diſes volck ſo gantz vnnd gar wider vns geſinnet? </
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">dañ wañ ſie dabeim/
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lb
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daaußen/ lebendig oder todt/ ja auch in der heiligen zaal genom̃en/ trach-
<
lb
/>
ten ſie wie ſie vns verderben mögen.</
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">Es zeiget Caſpar Belgicus an/ ein Ieſuiter Münch (wie man diſe genen
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net) in der ſtatt Ormus/ er habe von einem weyßen man vnd fürnempſten
<
lb
/>
prieſter ſo Ioque genennet/ vonn welchem der lands Fürſt offt ein rath
<
lb
/>
begeret/ ein befelch entpfangen/ er ſolte treißig tag faſten/ vnd ſich auß lie
<
lb
/>
be gegen dem herren Chriſto fünff mal jm tag geißlen/ da habe er in deren
<
lb
/>
tagen einem ein ſtimm gehöret/ ſprechende/ Stand auff/ was thůſt du hie?
<
lb
/>
</
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">wird ein Chriſt/ dann diſes iſt der recht weg/ vnnd das beſt geſatz. </
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">darnach
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hatt er von ſtund an ein gemach geſehen/ wie eines Biſchoffs hauß oder kir
<
lb
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chen gezieret. </
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">wann diſes war iſt/ vnd er der ſtimm halben in der wüſte/ da
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/>
er geweſen/ hette mögen betrogen werden/ iſt doch kein zweyfel an dem ge-
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lb
/>
ſicht/ alſo iſt er ein Chriſt worden. </
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">Es kommet niemand gern on vrſach von
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hohen ehren inn ein ſchlechten ſtath. </
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">deßhalben wann er nit leügt/ oder ſol-
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liches nit von boßhafftigen leütẽ erdichtet/ ſoll man des wunderzeichẽ halb
<
lb
/>
nit zweiflẽ. </
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">Ia es ſagt auch diſer darzů/ dz faſt alle diſe ſo erſt neüwlich Chri-
<
lb
/>
ſten worden/ eintweders ein ſtimm gehöret/ oder wunderbare ding geſchẽ/
<
lb
/>
etliche Chriſtum/ die andere Mariam die Iunckfrauw.</
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">Deßhalben hie billich in diſen allen zůfragen/ ob es wunderzeichen ſeyẽd
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">Es ſeind wun
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derzeichen.</
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oder nit? </
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">welches auch ware oder nit ſeyend? </
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">auß was vrſachen oder auff wie
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vyl weg diſe beſchehend? </
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">vnd von welchem ſie kom̃end? </
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">Es ſoll aber niemãd
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zweyfflen/ daß wunderzeichen beſchehend/ dieweil man in allerley geſatzen
<
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vnd glauben diſe ſicht. </
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">wiewol der mertheil erdichtet vnnd menſchliche trug
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ſeind. </
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">wie aber ein gläubiger alles annim̃et/ alſo laßet ein hartneckiger gar
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nicht zů. </
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">Es macht auch die gottloſe welt/ dz man auff warhaffte wunder-
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zeichen gar nicht haltet/ alſo daß allenthalbẽ bald verfälet iſt. </
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">doch ſoll man
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on zweyfel halten/ daß wunderzeichen ſeyend/ dieweil ſolliche auch in voll-
<
lb
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kom̃en wercken der natur beſchehen. </
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">dañ es zweyflet niemand/ dz auch wun
<
lb
/>
derbare geburten ſeyen/ weder diſe ſo gar vnuerſtẽdig oder gar jung ſeind/
<
lb
/>
als nam̃lich kinder mit zweyen häupteren/ drey augen/ oder ſeltzamẽ köpf-
<
lb
/>
fen/ vnd iſt doch diſes kein größer wunder/ dañ etwas ſeltzam ſchẽ oder hö-
<
lb
/>
ren/ todten aufferſthen/ vnd von ſtund an geſund werden. </
s
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preserve
">wann ſchon di-
<
lb
/>
ſes nicht iſt/ ſo man ſicht oder höret. </
s
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<
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">du ſagſt aber/ Es iſt wider die natur dz
<
lb
/>
ein todter ſolte aufferſthen/ vnd nit ein jrthumb der natur. </
s
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">wann man aber
<
lb
/>
etwas ſicht oder hört/ ſo nit iſt/ iſt ein jrrthumb des gemüt. </
s
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">dann weil diſes
<
lb
/>
volkommen/ mag es nit ſo wol irren als die natur/ welche in der matery ſte-
<
lb
/>
cket. </
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">Merck aber auff lieber geſell/ ein todter iſt allein nach vnſerem ver
<
lb
/>
ſtand todt/ vnd ſeind auch diſe ſinn oder entpfindlicheit nit einer vollkom-
<
lb
/>
men natur/ ſonder einer mangelhafftigen/ darumb ſehend etliche die ande
<
lb
/>
re nit/ etliche hören/ vnd die andere nit. </
s
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preserve
">Es iſt auch kein ſeltzam ding/ daß
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