Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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            <s xml:id="echoid-s22280" xml:space="preserve">Alſo iſt diſe frag gantz verwirret vnnd ſchwer/ darzů faſt notwendig das
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              <note position="left" xlink:label="note-0758-01" xlink:href="note-0758-01a" xml:space="preserve">Frag von den
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              @@@fflen gar
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              nutzlich.</note>
            leben recht an zů richten. </s>
            <s xml:id="echoid-s22281" xml:space="preserve">Dann wann teüffel ſeind/ beleibt das gemüt oder
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            ſehl auch überig/ darumb ſoll man mannlich ſein/ dann das gegenwirtig le
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            ben iſt der minſt theil vnſers lebens. </s>
            <s xml:id="echoid-s22282" xml:space="preserve">alſo auch mit deren ſelbigen reichtum/
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            ehr/ gewalt/ gůter lümbden/ vnnd kinder. </s>
            <s xml:id="echoid-s22283" xml:space="preserve">darumb nicht zů verwunderen/
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            daß etliche ſo mannlich/ ja von jnen ſelbs jrer kinden abſterben gedultig-
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            lich auffgenommen. </s>
            <s xml:id="echoid-s22284" xml:space="preserve">Wann aber nicht anderſt überig/ müſten wir alle hoff
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            nung auff gegenwirtig leben ſetzen/ wie auch yetz der mehrtheil thůnd. </s>
            <s xml:id="echoid-s22285" xml:space="preserve">diſes
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            hab ich in gemein zů erſt ein wenig wellen anzeigen.</s>
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            <s xml:id="echoid-s22287" xml:space="preserve">Nun wöllend wir auch anzeigen auff was weiß für zů faren/ dieweil man
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            auß ſchwere bald fälen möchte/ vnnd von wegen deß großen handels/ der
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            faler nit wenig gefahrlich ſein wurde. </s>
            <s xml:id="echoid-s22288" xml:space="preserve">Dañ an diſem hangen der ſtetten vñ
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            landtſchafften regiment/ die kriegßuerwaltungen/ die opfferung vnd Got
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            tesdienſt/ darzů alles diſes ſo zů mẽſchlicher glückſeligkeit dienſtlich geach-
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            tet. </s>
            <s xml:id="echoid-s22289" xml:space="preserve">Zwar Plato hat nit vnderſtanden mitt gewüſſen argumenten an zů zei-
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            gen daß teüffel ſeyend/ auch die nitt ſo diſem nochgeuolget/ dann es mocht
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            kein gewüſſe bewerung darzů erfunden werden. </s>
            <s xml:id="echoid-s22290" xml:space="preserve">was auch für bewerlich vr-
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            ſachen geweſen/ machtend diſes handel fundament etwas zweyffelhaffter/
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            weil alles an der experientz vnnd erfarung hie gelegen. </s>
            <s xml:id="echoid-s22291" xml:space="preserve">dann es iſt genůg-
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            ſam bekanndt/ daß niemandt mit gewüſſen argumenten vnderſthen wurd
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            an zů zeigen/ daß das feũwr/ oder himmel/ oder einhorn ſeye/ wiewol vnns
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            diſes thier feind iſt/ ſonder es lernet die erfarung ſolliches/ vnnd glaubwir
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            diger perſonen anzeigung. </s>
            <s xml:id="echoid-s22292" xml:space="preserve">Es iſt aber auch Socrates wirdig daß man jm
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            glauben ſoll. </s>
            <s xml:id="echoid-s22293" xml:space="preserve">alſo daß diſe argument deß Platonis vnnd deren ſo jme ange-
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            hangen/ einig fundament jſt/ Socrates ſeye alſo waarhafftig geweſen/ dz
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            er auch kein lug wöllenn ſagen ſein leben zů erhaltenn/ oder etwas anders
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            ſchandtlichs zů beghen.</s>
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            <s xml:id="echoid-s22295" xml:space="preserve">Es hat aber Socrates offenbarlich bekanndt/ er habe einen beſonderen
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            geiſt oder teüffel/ wöllichen er nit nur ein mal geſehen/ oder jme auch in al-
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            lem ſeinem leben faſt geheim geweſen/ alſo daß er ihm zů zeytten etwan ein
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            ſach widerrathen/ vnnd zů zeytten gerathen hatt/ darumb volget daß teüf
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            fel ſeyend. </s>
            <s xml:id="echoid-s22296" xml:space="preserve">Faſt eben auß diſer vrſach hat ſich Ariſtoteles in die diſputatz nitt
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            wöllen einlaſſen. </s>
            <s xml:id="echoid-s22297" xml:space="preserve">dann wann er darwider geweſen/ wurde er wider Socra-
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            tem gehandlet/ vnnd der luge geſtraffet haben. </s>
            <s xml:id="echoid-s22298" xml:space="preserve">Ob er auch wol ſagt es habe
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            diſer etwan die waarheit verhalten/ hat ihn doch vnbillich gedaucht/ diſen
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            felſchlich vnnd on genůgſamme vrſach an zů klagen/ vorab weil er auch et-
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            was zů vyl wider Platonem gehandlet. </s>
            <s xml:id="echoid-s22299" xml:space="preserve">Vyleicht hat er auch kein gewüſſes
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            vnnd krefftig argument/ wie er vermeinet/ an zů zeigen daß teüffel ſeyend.
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            <s xml:id="echoid-s22300" xml:space="preserve">Er was auch offentlich allen religionenn oder Gottesdienſten/ darzů dem
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            Apollo ſelbs zů wider/ alſo daß er für gottloß gehalten/ vnnd in großer ge-
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            fahr deß gemeinen manns halben ſtůnde. </s>
            <s xml:id="echoid-s22301" xml:space="preserve">Vnnd ſo vyl mehr daß er geſehen
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            den Platonem darumb angenem/ weil der die meinung vonn den teüfflen
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            <s xml:id="echoid-s22302" xml:space="preserve">Es iſt auch gleüblich/ der habe etwas geſehen/ ſo der meinung
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            von der teüfflen weſen/ änlich iſt. </s>
            <s xml:id="echoid-s22303" xml:space="preserve">deßhalben er vermeinet/ weil er vyl höche
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            re ding geſchriben vnnd gediſputieret/ inn ſollicher zweyffelhafftigen ſach
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            ſich in kein gefahr zů begeben. </s>
            <s xml:id="echoid-s22304" xml:space="preserve">Wann Socrates auch angezeiget bette/ wie
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            diſer teüffel geweſen/ hette er on zweyffel die ſchwere frag/ ob ſie ſeyẽ o{der} nit/
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            hingenom̃en. </s>
            <s xml:id="echoid-s22305" xml:space="preserve">dann er iſt waarhafftig/ vnd vyl beſſer weder ich geweſen.</s>
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