Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
page |< < (dccx) of 997 > >|
    <echo version="1.0RC">
      <text xml:lang="de" type="free">
        <div xml:id="echoid-div1013" type="section" level="1" n="104">
          <p>
            <s xml:id="echoid-s22525" xml:space="preserve">
              <pb o="dccx" file="0766" n="766" rhead="Von mancherlei wunderbaren"/>
            er voll ſchräcken. </s>
            <s xml:id="echoid-s22526" xml:space="preserve">Es vnderſthend auch die bößen tüffel vns von der gůten
              <lb/>
            gemeinſchafft auch von den Götteren/ on vnderlaß abzůwenden. </s>
            <s xml:id="echoid-s22527" xml:space="preserve">es ſthet
              <lb/>
            aber für vnnd für der teüffel oder geiſt/ ſo vns für geſetzet/ bey vns/ vnd
              <lb/>
            endert ſich gar nit.</s>
            <s xml:id="echoid-s22528" xml:space="preserve"/>
          </p>
          <p>
            <s xml:id="echoid-s22529" xml:space="preserve">Es hatt aber Socrates einen gehabt welchen er gehöret/ vnnd diſen ihn
              <lb/>
              <note position="left" xlink:label="note-0766-01" xlink:href="note-0766-01a" xml:space="preserve">Socratis teü-
                <lb/>
              ffel oder geiſt.</note>
            Theagen eigentlich. </s>
            <s xml:id="echoid-s22530" xml:space="preserve">Dañ es wirt Socrates eingefürt alſo redẽde/ Ich hab
              <lb/>
            auß Götlicher verſechung ein teüffel bey mir/ welcher mir võ meiner kindt
              <lb/>
            heit nachgeuolget. </s>
            <s xml:id="echoid-s22531" xml:space="preserve">dann diſer iſt ein ſtimm/ wann ſie beſchicht/ widerrathet
              <lb/>
            ſie mir das/ ſo beſehen ſoll. </s>
            <s xml:id="echoid-s22532" xml:space="preserve">zů zeytten reitzet ſie mich auch darzů. </s>
            <s xml:id="echoid-s22533" xml:space="preserve">Wann
              <lb/>
            etwan einer auß meinen gůtẽ fründen mir etwas angezeigt/ ſo kommet die
              <lb/>
            ſtimm vnnd wider rathet es mir/ laßet mich auch diſes nit thůn. </s>
            <s xml:id="echoid-s22534" xml:space="preserve">deſſen will
              <lb/>
            ich zeügnuß geben. </s>
            <s xml:id="echoid-s22535" xml:space="preserve">Ir kennend den Charmiden ſo deß Glauconis ſun iſt/
              <lb/>
            wol. </s>
            <s xml:id="echoid-s22536" xml:space="preserve">wie ſich diſer etwan in Nemea üben wolt/ hatt er von dem Stadio mit
              <lb/>
            mir ein radſchlag gefaſſet. </s>
            <s xml:id="echoid-s22537" xml:space="preserve">da was von ſtund an die ſtimm zůgegen. </s>
            <s xml:id="echoid-s22538" xml:space="preserve">da hab
              <lb/>
            ich es jm widerrathen/ ſprechende der geiſt hette mich ſchon gewarnet. </s>
            <s xml:id="echoid-s22539" xml:space="preserve">aber
              <lb/>
            er hatt mir nit geuolget/ deßhalben euch wol bekant/ was jm auß ſollicher
              <lb/>
            übung entſtanden iſt.</s>
            <s xml:id="echoid-s22540" xml:space="preserve"/>
          </p>
          <p>
            <s xml:id="echoid-s22541" xml:space="preserve">Alſo iſt auch dem Timarchen beſchehẽ/ als ich diſen wie er wolt von dem
              <lb/>
            maal auffſthen/ zum anderen maal von der ſtimm wegen gewarnet/ vnnd
              <lb/>
            bey mir behaltẽ hat. </s>
            <s xml:id="echoid-s22542" xml:space="preserve">Wie er aber ſich heimlich daruon gemachet/ hat er den
              <lb/>
            Niciam deß Hiroſcamandri ſun zů tod geſchlagen. </s>
            <s xml:id="echoid-s22543" xml:space="preserve">wie er auch deßhalbenn
              <lb/>
            verurtheilet worden/ ſprach er zů ſeinem brůder/ O Clitomache ich můß jetz
              <lb/>
            ſterben/ weil ich dem Socrati nit gehorſaammen wellen. </s>
            <s xml:id="echoid-s22544" xml:space="preserve">Ir werden auch
              <lb/>
            von diſen ſo in Sicilien gezogen vernemmen/ was ich deß gezeügs halben
              <lb/>
            vorgeſagt. </s>
            <s xml:id="echoid-s22545" xml:space="preserve">doch ſeind diſes allein vergangene thaten. </s>
            <s xml:id="echoid-s22546" xml:space="preserve">Von zůkünfftigen ver
              <lb/>
            merckend diſes. </s>
            <s xml:id="echoid-s22547" xml:space="preserve">Neonus deß Cali ſun iſt mit Thraſylo hinweg gereißet/ Io
              <lb/>
            niam vnnd Epheſum zůbekriegen/ wiewolich von deß geiſt zeichen wegen
              <lb/>
            jm diſes wider rathen hab. </s>
            <s xml:id="echoid-s22548" xml:space="preserve">deßhalbẽ förcht ich diſer werde zů tod geſchlagẽ/
              <lb/>
            oder müſſe etwas anders der geleichen leiden/ ja ich hab ſorg über dem gantz
              <lb/>
            en handel. </s>
            <s xml:id="echoid-s22549" xml:space="preserve">Diſes ſagt er. </s>
            <s xml:id="echoid-s22550" xml:space="preserve">Man ſpricht vonn dem/ es ſeye deßen teüffel gantz
              <lb/>
            fürnemm/ feürig vnnd Saturniſch geweſen. </s>
            <s xml:id="echoid-s22551" xml:space="preserve">Dañ der hochlüfftig/ welch
              <lb/>
            er von anderen feürig genennet/ hilfft vnnd dienet gar wol zů der Cõtem-
              <lb/>
            plation vnnd betrachtnuß/ wie der lufftig zů den geſchefften/ der wäſſerig
              <lb/>
            zů wolüſten. </s>
            <s xml:id="echoid-s22552" xml:space="preserve">Vnder diſen ſeind auch Saturniſche/ welche allwegen etwas
              <lb/>
            mißrathen/ als hie deß Socratis. </s>
            <s xml:id="echoid-s22553" xml:space="preserve">alſo ſeind auch ſo dem Marti zůgehörig/
              <lb/>
            welche krafft geben. </s>
            <s xml:id="echoid-s22554" xml:space="preserve">deß Iupiter gebend weyßheit/ alſo můß man auch die
              <lb/>
            anderen verſthen.</s>
            <s xml:id="echoid-s22555" xml:space="preserve"/>
          </p>
          <p>
            <s xml:id="echoid-s22556" xml:space="preserve">Sie ſeyend aber nitt alle vntödtlich/ ſonder die feürige vnnd lüfftige ſey
              <lb/>
            end am edleſten/ die überigẽ aber ob ſie wol tödlich/ habend ein gar langes
              <lb/>
            leben. </s>
            <s xml:id="echoid-s22557" xml:space="preserve">Es ſeye auch die gantz art etwas mittels zwiſchenn den Götteren
              <lb/>
            vnnd den menſchen/ damit ſie der Götteren gůthat vns zůbringend/ vnnd
              <lb/>
            wider vnſer gebett vnnd gůte werch zů jnen. </s>
            <s xml:id="echoid-s22558" xml:space="preserve">Es ſeyend auch ettlich/ ſo vns
              <lb/>
            faſt angeboren vnnd natürlich ſeind. </s>
            <s xml:id="echoid-s22559" xml:space="preserve">die andere als frembd/ welches nicht
              <lb/>
            anderſt dann menſchen ſehl/ ſo durch die elementen hin vñ har ſchweiffen.
              <lb/>
            </s>
            <s xml:id="echoid-s22560" xml:space="preserve">Es erkennend auch allein die teüffeliſche menſchen jre teüffel/ welche jnen
              <lb/>
            zů einer hůt gebẽ. </s>
            <s xml:id="echoid-s22561" xml:space="preserve">doch ſeyend deren gar wenig. </s>
            <s xml:id="echoid-s22562" xml:space="preserve">die überigen aber ſo mit welt
              <lb/>
            lichen geſchefften vmghond/ oder wild ſeind/ welcher ein große zall/ die mö
              <lb/>
            gend all jren teüffel nit erkeñen. </s>
            <s xml:id="echoid-s22563" xml:space="preserve">daß aber diſe kein wunderzeichẽ mehr thü-
              <lb/>
            </s>
          </p>
        </div>
      </text>
    </echo>