Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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(cccxxxvij)
of 997
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1.0RC
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de
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1
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n
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48
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">
<
pb
o
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cccxxxvij
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0393
"
n
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393
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rhead
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ſachen/ Das acht bůch.
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begreifft alles das ſo zů dem glück gehöret. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11009
"
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="
preserve
">Es iſt aber das gröſt in dem/ ob
<
lb
/>
es warlich alſo ſey/ oder nur ein traum? </
s
>
<
s
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="
echoid-s11010
"
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="
preserve
">dann wann ich gegen würtige ſach
<
lb
/>
vnd auch zůkünfftige bedenck/ als hoffnung/ forcht/ handlungen/ laßt es
<
lb
/>
ſich anſehen als wann es etwas feines vmb das menſchlich leben were/ wañ
<
lb
/>
ich aber hinderſich ſihe ſo vergangen vnd vergeſſen/ iſt es kein traum oder
<
lb
/>
ſchatt (dann diſes iſt auch etwas) ſonder vyl mehr des traums ſchattẽ. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11011
"
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="
preserve
">Ich
<
lb
/>
hab nechſtmals zwen übelthäter geſehẽ/ die man zů dem tod füret (wölchẽ
<
lb
/>
ſie mannlich litten) wie ſie nun ſterben ſolten/ wie der brauch/ rauneten ſie
<
lb
/>
dem prieſter etwas in die ohren/ welches ſie vyleicht für groß hielten. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11012
"
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="
preserve
">den zů
<
lb
/>
ſeheren aber war es ein fabel. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11013
"
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="
preserve
">Ich will hie der göttlichen ſachen geſch weigẽ/
<
lb
/>
(dann ſolliches weißt Gott wie ſie ſeind) vnnd red allein von menſchlichen
<
lb
/>
hendlen. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11014
"
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="
preserve
">Was nun diſe für groß hielten/ achteten wir inn betrachtung ge-
<
lb
/>
genwertiger zeit/ gar nicht. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11015
"
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="
preserve
">ja es war auch etwas der geleichen. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11016
"
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="
preserve
">Es werden
<
lb
/>
auch andere mẽſchliche ding/ ſo etwas größer/ alſo ſein/ wiewol wir etwan
<
lb
/>
auß whon des falſchen betrogen werdẽ. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11017
"
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="
preserve
">Welches auch gentzlich auß friſcher
<
lb
/>
gedechtnuß für etwas gehalten/ wirt mit der zeit/ wañ man ſein vergeſſen/
<
lb
/>
gar zůnicht. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11018
"
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="
preserve
">Man ſoll auch nicht dafür halten/ wann etwas verdirbt/ weil
<
lb
/>
es nit mehr vorhanden/ als ob es nie geweſen were.</
s
>
<
s
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echoid-s11019
"
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="
preserve
"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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echoid-s11020
"
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preserve
">Es iſt ein jeder gemeiner vnd offentlicher tod faſt grauſam/ vnnd diſes
<
lb
/>
<
note
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="
right
"
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="
note-0393-01
"
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="
note-0393-01a
"
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="
preserve
">Gemeiner tod
<
lb
/>
grauſam.</
note
>
vmb fünff vrſachen. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11021
"
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="
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">Zů erſten/ daß er auß langer betrachtung die leüt pla
<
lb
/>
get/ alſo daß ein tag von wegen des kummers für hundert jar gehalten/ ſie
<
lb
/>
ſterbend auch hundert oder tauſent mal ehe dann ſie ſterben. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11022
"
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="
preserve
">demnach be-
<
lb
/>
denck der gefencknus vnflat/ die band vnd arbeitſeligkeit/ vorab wann et-
<
lb
/>
wañ ein marter vnd examinierũg darzů kom̃et. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11023
"
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="
preserve
">Demnach die ſcham/ weil
<
lb
/>
man ihn füret/ von wegen ſeines vergangenen lebens. </
s
>
<
s
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echoid-s11024
"
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="
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">Harzů kommet dañ
<
lb
/>
erſt/ daß er mit geſundem vnd friſchẽ leib ſterben můß. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11025
"
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="
preserve
">Zůletſt die gedecht
<
lb
/>
nuß der ſch and/ die zů den nachkommenden reichet/ alſo daß niemandt
<
lb
/>
wolt/ daß man deren eingedenck/ weder diſer ſo den ſeinen feind iſt. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11026
"
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="
preserve
">Solli-
<
lb
/>
ches begegnet allenſammen/ wañ man ſchon einẽ nit große marter anthůt.
<
lb
/>
</
s
>
<
s
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="
echoid-s11027
"
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="
preserve
">welche aber eines grauſammen tods ſterben/ habend ſo vyl ſchwerer end. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11028
"
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="
preserve
">
<
lb
/>
Darumb iſt diſer vnd auch der kinderẽ todt/ weil ſie vns der nachkom̃en/
<
lb
/>
den immerwerendẽ hoffnũg beraubet/ die gröſte arbeitſeligkeit in menſch-
<
lb
/>
lichen ſachen/ doch habend ſolliche vyl/ ſo auch nit Philo ſophi geweſen/ ge-
<
lb
/>
dultiglichen gelitten. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11029
"
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="
preserve
">Merck aber wie diſes zůgangen.</
s
>
<
s
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"
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</
p
>
<
p
>
<
s
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echoid-s11031
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">Es iſt ein feüchtigkeit in vns/ welche wir ein Melancholey oder ſchwar
<
lb
/>
<
note
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="
right
"
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="
note-0393-02
"
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="
note-0393-02a
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="
preserve
">Vrſach der
<
lb
/>
gedultigen
<
lb
/>
marter.</
note
>
tze verbrennte gallen nennen/ wann die ſelbige wütet/ vnd das hirn gar be
<
lb
/>
ſitzet/ verkeert ſie das gemüt gantz vnd gar. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11032
"
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="
preserve
">jren vyl nennend diſe den teü-
<
lb
/>
fel oder böſen geyſt. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11033
"
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="
preserve
">dann ſie macht daß man große ding vnderſtath/ vnnd
<
lb
/>
treibt zů allen ſchanden/ alſo daß vyl/ ſo ſolliche vollbringen/ wie vnſinnig
<
lb
/>
leüt darzů gereitzt werden. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11034
"
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="
preserve
">Eben diſe feüchte hilfft wũderbarer geſtalt den
<
lb
/>
tod vnd marter zůleidẽ. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11035
"
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="
preserve
">darumb ſeind jren vyl nit ſo wol des todts wirdig/
<
lb
/>
als etlich vermeinen. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11036
"
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="
preserve
">es ſeind aber die Fürſten gar ſtreflich/ von wegen jrer
<
lb
/>
ſelbs ſicherheit/ daß ander leüt ein exempel vor augen haben. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11037
"
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="
preserve
">doch fälen ſie
<
lb
/>
weit/ dann diſe ſo einer feinen vnd mittelmeßigen complexion/ werdẽ von
<
lb
/>
vyl boßheiten abgewendet. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11038
"
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="
preserve
">dann ſie gedencken nicht über jre krefft zůuol-
<
lb
/>
bringen. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11039
"
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="
preserve
">welche aber dergeſtalt vnſinnig/ werden nit mehr durch diſe ſtra-
<
lb
/>
fen bewegt/ dañ wann ſie ſehen/ daß ſie nicht litten. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11040
"
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="
preserve
">ja jr vnſinnigkeit wirt
<
lb
/>
erſt erbitteret/ vnd alſo mehr angereitzt. </
s
>
<
s
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echoid-s11041
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">Darumb begibt es ſich bey vilen
<
lb
/>
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p
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div
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echo
>