Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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Table of contents
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(ccclxi)
of 997
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1.0RC
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de
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1
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50
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echoid-s11822
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">
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pb
o
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ccclxi
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0417
"
n
="
417
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rhead
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ſachen/ Das acht bůch.
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ſcherden/ mag das gantz vntödtlich ſein/ vnd die theil zerſtörlich/ wie man
<
lb
/>
diſes in den Elementẽ/ beſonderen arten der thieren vñ gewechſen erfaret.</
s
>
<
s
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echoid-s11823
"
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preserve
"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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echoid-s11824
"
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="
preserve
">Darumb haben alle die ſo nateürlich geredt/ vnd die ſeel für vntödtlich
<
lb
/>
gehalten/ angezeigt/ es ſeye nur eine/ als Theophraſtus/ Themiſtius/ vnd
<
lb
/>
Auerr
<
unsure
/>
oes. </
s
>
<
s
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echoid-s11825
"
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="
preserve
">Wie dann nur eine vnnd ein theil an dem gantzẽ/ alſo iſt ſie auch
<
lb
/>
ewig/ vñ dem höchſten gemüt zůgeeygnet. </
s
>
<
s
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echoid-s11826
"
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="
preserve
">kommet alſo von auſſen herzů/
<
lb
/>
wie eines jeden ſeel/ darzů an der eigenſchafft des leibs ſo tödtlich ſeind. </
s
>
<
s
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echoid-s11827
"
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preserve
">da-
<
lb
/>
rumb hatt es an einem orth ſein ſubſtantz/ an dem anderen ſein würckung.
<
lb
/>
</
s
>
<
s
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="
echoid-s11828
"
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="
preserve
">Das gemüt hatt vier habitus oder gebreüchliche eigenſchafften. </
s
>
<
s
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echoid-s11829
"
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="
preserve
">zůhand-
<
lb
/>
len/ ſo fürſichtigkeit oder weißheit genennet. </
s
>
<
s
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echoid-s11830
"
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="
preserve
">zů würckẽ/ vnd heißet kunſt. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11831
"
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="
preserve
">
<
lb
/>
zů erkennen allein/ vnnd heißet ein Sciẽtia oder erfahrung. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11832
"
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="
preserve
">oder iſt in den
<
lb
/>
angebornen erkantnuſſen/ vnnd dreyen vorgenden notwendigen dingen/
<
lb
/>
vnd wirt der Verſtand genẽnet/ als nam̃lich/ daß das gãtz allwegẽ größer
<
lb
/>
dann ſeine theil ſeind. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11833
"
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="
preserve
">Ariſtoteles theilet die einfache erkantnuß in zwo ar-
<
lb
/>
then. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11834
"
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="
preserve
">dann es iſt eintweders diſes/ ſo zům theil den ſinnen vnderworffen/
<
lb
/>
vnnd heißet ein ſcientia oder kunſt/ oder ſie ſeind ihnen nit vnderworffen/
<
lb
/>
vnd heißet die weißheit. </
s
>
<
s
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echoid-s11835
"
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">Vnnd ob diſes wol vngewiſſer dann die kunſt/ iſt
<
lb
/>
ſie doch vyl edler. </
s
>
<
s
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echoid-s11836
"
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="
preserve
">Alſo werden in gemein fünff Habitus vnd gebreüchliche
<
lb
/>
eigen ſchafften des gemüts/ durch wölche es faſt beſteth vnd erkẽnet wirt. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11837
"
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="
preserve
">
<
lb
/>
Die aller edelſte iſt/ derẽ man den minſtẽ theil hatt/ nam̃lich die Weißheit.</
s
>
<
s
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echoid-s11838
"
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="
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"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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echoid-s11839
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preserve
">Darumb iſt das gemüt der beſſer theil an der ſeel/ ſo an der ſubſtãtz vnd
<
lb
/>
<
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right
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note-0417-01
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">was glaub
<
lb
/>
ſeye.</
note
>
ſeiner würckung ewig iſt/ vnd iſt etwas anders dañ die vorbereitung/ dañ
<
lb
/>
es mag etwas ſein/ wie auch die erſt matery. </
s
>
<
s
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echoid-s11840
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="
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">Wie auch der leblichen geyſterẽ
<
lb
/>
růw ein ſchlaaff/ alſo iſt diſem der glaub. </
s
>
<
s
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echoid-s11841
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="
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">wie auch der vollkommẽ ſchlaaff
<
lb
/>
ein vollkommen růw der geiſteren/ alſo iſt diſer ein vollkommene růw des
<
lb
/>
gemüts. </
s
>
<
s
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echoid-s11842
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">dann der vernünfftigen ſeel würckung höret zů beyden theilen vff.
<
lb
/>
</
s
>
<
s
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echoid-s11843
"
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="
preserve
">darũb haben die ein kleineren glaubẽ/ ſo einer ſterckerẽ vernũfft ſeind/ wie
<
lb
/>
auch in dem ſchlaaff/ die ſeel faſt frey/ ſich zů dem höchſten gemüt thůt/ zů
<
lb
/>
künfftige ding ſicht/ vnd nicht handlet/ alſo wirt auch im glaubẽ ein einig-
<
lb
/>
keit des vnſeren vnd des höchſten gemüt. </
s
>
<
s
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echoid-s11844
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="
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">darumb handlet es etwas/ vnnd
<
lb
/>
ſicht nit zůkünfftige ding.</
s
>
<
s
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echoid-s11845
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"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
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="
echoid-s11846
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="
preserve
">Wie aber auch ehe ein berg ſich verſetzet/ dañ daß yenen ein lere ſtatt ſein
<
lb
/>
ſolte/ oder die matery ſich auſſerthalben die natur ſtrecken/ alſo wirt diſe ei-
<
lb
/>
nigkeit che laſſen die gantze welt zergehn/ dann das ſie nit wolt eins ſein vñ
<
lb
/>
ſich von einanderen ſünderen. </
s
>
<
s
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echoid-s11847
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="
preserve
">Wie aber das warhafft gemüt den willẽ hat/
<
lb
/>
alſo iſt alle ding recht abgetheilet. </
s
>
<
s
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echoid-s11848
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">darum můß alle ding dem glauben noch
<
lb
/>
beſchehen. </
s
>
<
s
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echoid-s11849
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preserve
">Wie aber in dem ſchlaff nit alle zeyt die ſeel hinauß faret/ auch
<
lb
/>
nitt zůkünfftige ding rathet vnnd ein wider glantz hatt/ alſo vyl minder
<
lb
/>
iſt ein einigkeit jm glauben. </
s
>
<
s
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echoid-s11850
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preserve
">Dann wañ die ſeel vnrein/ oder von außerlich
<
lb
/>
en anfechtungen betrübt/ vereinbaret ſie ſich nit/ faret auch nit hinauß.
<
lb
/>
</
s
>
<
s
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echoid-s11851
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">doch wellend wir von dem zů anderẽ zeyten reden. </
s
>
<
s
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echoid-s11852
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preserve
">darũb iſt diſes die höchſt
<
lb
/>
vollkommenheit diſes zergengklichen ſthats. </
s
>
<
s
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echoid-s11853
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="
preserve
">zů erſt namlich als jm leib/ da
<
lb
/>
mit es ein ſolliches ſeye. </
s
>
<
s
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echoid-s11854
"
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="
preserve
">zů dem anderen daß es diſes ſeye/ ſo in dem iſt. </
s
>
<
s
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echoid-s11855
"
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="
preserve
">dann
<
lb
/>
die ſeel iſt menſchlich. </
s
>
<
s
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echoid-s11856
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preserve
">demnach daß ein ewig gemüt darinnen. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11857
"
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preserve
">zů letſt daß
<
lb
/>
es ſich als durch einen ſchlaff mit dem göttlichen vereinbare. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11858
"
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="
preserve
">Bey dem ei-
<
lb
/>
nen iſt es/ als wann die geiſter vnnd leipliche vnrůw geſtillet. </
s
>
<
s
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="
echoid-s11859
"
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="
preserve
">bey dem an-
<
lb
/>
deren aber kommet es gar über ein/ als wann ſeine eigenſchafften faſt hin-
<
lb
/>
genommen.</
s
>
<
s
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="
echoid-s11860
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"/>
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echo
>