Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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Von mancherlei wunderbaren
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echoid-s12375
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">Dann ettlich träum habend jr weiſſagung von einer nateürlichen vrſa-
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lb
/>
chen/ welche alſo ſchandtlich zůuerläugnen/ wie ſchedlich ſie ſeind zůunder-
<
lb
/>
laßen. </
s
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s
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echoid-s12376
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">Dergleichen habend Hippocrates vnd Galenus angenommen/ wie
<
lb
/>
wol ſie auch die anderen nit verachtet. </
s
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s
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echoid-s12377
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preserve
">Die alten habend diſen brauch ge-
<
lb
/>
habt/ daß ſie die forchtſamen träum niemand eroffnet/ ſonder jnen ſelbs al
<
lb
/>
lein erzellet/ darzů abgetriben vnnd abgewendet. </
s
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echoid-s12378
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">wie ſolliches zůgangen/
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lb
/>
mag man auß Perſio wol verſthen/ als er ſagt/</
s
>
</
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<
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echoid-s12379
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">Damit du ſolchs ernſtlich erlangſts/</
s
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</
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echoid-s12380
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">In Tibers fluß heimlich verſchwangſts</
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</
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echoid-s12381
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">Das haupt gar frü ein mal oder zwey/</
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</
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echoid-s12382
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">Die nacht mit waſſer reingeſt darbey.</
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echoid-s12384
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">Darumb hatt man billich allwegen gefragt wie die träum waar ſeyend?
<
lb
/>
</
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echoid-s12385
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">vnnd wannen har diſe bedeütẽde ding? </
s
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echoid-s12386
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">Es geth eintweders zů/ wie an dem
<
lb
/>
himmel/ auß beſonderer krafft der thieren/ oder gewechſen/ oder ſonſt
<
lb
/>
ein gewüſſer arth geſtaltẽ ſthond/ als der ſchlangẽ oder roſen. </
s
>
<
s
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echoid-s12387
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">diſe vrſachen
<
lb
/>
aber ſchaden nach der würckung jrer natur/ oder ſeind nutzlich. </
s
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echoid-s12388
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preserve
">darũb zei-
<
lb
/>
gend die einbildungen/ ſo nit von der ſpeiß oder feüchte/ ſonder auß kraffe
<
lb
/>
des geſtirns/ oder anderen vrſachen entſtanden/ on daß diſe vrſachen mit
<
lb
/>
dem menſchen vermiſchet ſeyend/ deßhalben würt der menſch alſo geſiñet. </
s
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<
s
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echoid-s12389
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">
<
lb
/>
Wann einer ſicht daß er ein fluß trincket. </
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echoid-s12390
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">iſt der fluß ein krefftige vrſach/ ſo
<
lb
/>
ein yeden beſonderen menſchen wirt hinnemmen. </
s
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echoid-s12391
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">dann das trinck en zeiget
<
lb
/>
an/ daß er werde hinein zů den innerlichen glideren kommen. </
s
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<
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echoid-s12392
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">alſo bedeütet
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er daß diſe gewaltige vrſach die eingeweid bewegen werde. </
s
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echoid-s12393
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">dieweil aber der
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menſch ſolliche bewegung nit erleydẽ mag/ zeiget es jm den todt an. </
s
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">Sonſt
<
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iſt noch ein andere arth daß die geyſter elnem ſolliches anzeigen/ doch nitt
<
lb
/>
ſo gar offenbar/ damit ſie nit Gottes will verhinderen/ oderkein komliche
<
lb
/>
re inſtrumenten haben/ ſolliches anzůzeigen. </
s
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<
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echoid-s12395
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">Dann wir vnderweiſen die
<
lb
/>
hünd vñ rößer/ wañ ſie aber reden könten/ wurdẽ ſie haben wöllenm/ m@n
<
lb
/>
möchte ſie vyl baß vnderweyſen. </
s
>
<
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echoid-s12396
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">o{der} damit ſie vns in die knechtſchafft brin-
<
lb
/>
gen/ wann wir die träumaußleger vmb rath anſůchen/ o{der} weil ſie nit förch
<
lb
/>
ten daß man ſie ſtraffen möge/ wann ſie jrren.</
s
>
<
s
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p
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echoid-s12398
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">Die dritt weyß iſt/ daß ſolliche krafft nit in der bildnuſſe/ ſonder inn des
<
lb
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außlegers gemüt ſteth/ auß anzeigung des geyſt. </
s
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s
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echoid-s12399
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">darumb ſagend auß jnen
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nit alle ein ding vorhin. </
s
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echoid-s12400
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">Als Iulio Ceſari getraumet/ er were bey ſeiner mů
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/>
ter gelegen/ haben jm die waarſager angezeigt/ er werde der gantzen welt
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lb
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herr werdẽ. </
s
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<
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echoid-s12401
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">Es hatt aber Hippias ein Athenienſer/ wie er der Barbaren ge
<
lb
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zeüg in Marathonen gefüret/ auß dem ſelbigen traum nit mehr erlanget/
<
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/>
dann daß jm ein zan außgeſchlagen auffder erden gelegen/ vnnd alſo nits
<
lb
/>
mehr beſitzung der erden erlanget/ dañ der zan groß geweſen. </
s
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<
s
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echoid-s12402
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">Darũb ſteth
<
lb
/>
diſe krafft in des waarſagers gemüt/ dañ er hat ſolches von einẽ geiſt. </
s
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echoid-s12403
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preserve
">Die
<
lb
/>
erſt rechnũg iſt gewüßer/ die ander leichter/ die drit dienet beidẽ zů gleich.</
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p
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echoid-s12405
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">Wann aber yemand von denen fürwürffe ſo die träum begeren/ antwor
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ten wir/ daß diſe ihr gantz gemüt auff diſen handel gewendet/ vnd entpfin
<
lb
/>
den bald auch der geringſten vrſachen. </
s
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echoid-s12406
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">dann als lang der menſch lebt/ wirt
<
lb
/>
er etlichen vrſachen/ ja gar vylen vermiſchet/ wann er entpfindet daß diſe
<
lb
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vorhanden/ mag er auch des himmels würckung verſthen. </
s
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">dann vnſer ſeel
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iſt als ein ſpiegel.</
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p
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">Damit ich aber wider zů dem handel komme/ dieweil die träum nateür-
<
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echo
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