Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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              <pb o="dclxv" file="0721" n="721" rhead="ſachen/ Das fünffzehend bůch."/>
            er mit diſen ſtreichẽ? </s>
            <s xml:id="echoid-s21098" xml:space="preserve">Thůt er diſes darumb daß er vns erſchrecken in der fin
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            ſternuß/ oder weil er nit will vnd förchtet daß man jn am tag ſechen möge?</s>
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          <head xml:id="echoid-head118" xml:space="preserve">Von geſichten vnd geſpenſten auß falſchen
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          vrſachen Das lxxxvj Capittel.</head>
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            <s xml:id="echoid-s21100" xml:space="preserve">EIn yedes geſpengſt wirt auß verenderetem ſinn/ oder durch ein
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            mittel/ oder mit der that ſelbs. </s>
            <s xml:id="echoid-s21101" xml:space="preserve">dañ man mag nit mehr weg erfin
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            den. </s>
            <s xml:id="echoid-s21102" xml:space="preserve">Es iſt aber gar ſchwerlich die entpfindtlichen ſinn auß ge-
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            wüſſen vrſachẽ zů verenderẽ. </s>
            <s xml:id="echoid-s21103" xml:space="preserve">aber auß vngewüſſen gar leichtlich.
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            <s xml:id="echoid-s21104" xml:space="preserve">Weil auch das mittel durch die ſonn erleüchtet wirt/ enderet es
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            ſich auch nit bald/ weil der Sonnen würckung krefftiger iſt. </s>
            <s xml:id="echoid-s21105" xml:space="preserve">deßhalben be-
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            ſchehend die geſpengſt mehr zů nacht/ es mögen auch die ſinn baß betrogen
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            werden. </s>
            <s xml:id="echoid-s21106" xml:space="preserve">In den dingen vnnd thaten ſelbs/ beſchichtes auff vyl weg. </s>
            <s xml:id="echoid-s21107" xml:space="preserve">Da-
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            rumb will ich ietz die ding ſo zů den finnen gehörend vnderlaſſen/ weil ſie nit
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            allein (wie geſagt) zů einer vngewüſſen art reichend/ darzů auch nit nur ein
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            ſinn bewegen mögend/ ſonder vyl/ darzü diſe ſo gar ein anderen zů wider/
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            als das gehör für das geſicht. </s>
            <s xml:id="echoid-s21108" xml:space="preserve">doch iſt von diſem an anderen orthen geſagt. </s>
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            wir wellend auch von Magiſchen vnd verborgenen künſten harnoch hand
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            len. </s>
            <s xml:id="echoid-s21110" xml:space="preserve">deßhalben vns allein hie beleibt etwas von der that ſelbs/ vnd dem mit
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            tel anzů zeigen. </s>
            <s xml:id="echoid-s21111" xml:space="preserve">Es iſt aber von dem mittel an anderen orthen geſagt. </s>
            <s xml:id="echoid-s21112" xml:space="preserve">Es
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            werden auch die die ding ſelbs auff vyl weg von jrer natur geendert/ als in
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            den gauck leren/ von wegen jrer behendigkeit/ vnnd ettlicher Inſtrument.</s>
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            <s xml:id="echoid-s21114" xml:space="preserve">Zů ſollichen fantaſeyen iſt die nacht ein můter. </s>
            <s xml:id="echoid-s21115" xml:space="preserve">doch ſeyend diſe fantaſey-
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              <note position="right" xlink:label="note-0721-01" xlink:href="note-0721-01a" xml:space="preserve">Kunſtreich ge
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              ſpenſt.</note>
            en wie ſie wellen/ ſeind ſie doch etwan zů groſſen vnnd wichtigen dingen vr-
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            ſach. </s>
            <s xml:id="echoid-s21116" xml:space="preserve">Wie dañ Cenetho dem anderen Künig inn Schotten begegnet. </s>
            <s xml:id="echoid-s21117" xml:space="preserve">diſem
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            hatten die Picten ſein vatter Alpinen gefangen vnnd ertödet. </s>
            <s xml:id="echoid-s21118" xml:space="preserve">wie nun der
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            Künig ſeine vnderthonen nit bereden mocht daß ſie die raach zů handen
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            nemend/ dann ſie waren faſt erſchrocken/ weil der mehrteil vom adel vnnd
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            ritterſchafft deß Künigreichs in ſeines vatters ſchlacht vmgebracht/ hatt
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            er die fürnempſten deß reichs berüeffet vnnd fründtlich entpfangen. </s>
            <s xml:id="echoid-s21119" xml:space="preserve">dem-
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            nach auch zů gaſt geladen vnnd ein köſtliche malzeytt geben.</s>
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            <s xml:id="echoid-s21121" xml:space="preserve">In der nachgendẽ nacht weil mencklich geſchlaffen/ hatt er zů einem ye-
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            den in ſein gemach einen man verordnet/ ſo ein ſtecken von faulẽ holtz in der
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            rech ten hand/ welches in der nacht wie ein facklen ſcheinet (wie wir an ande-
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            ren orthen angezeigt) vnnd ein kleid auß einer vngeſchüpten fiſch haut/ wel
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            che dann auch in der nacht mit ſampt dem faulen holtz treffenlich wunder-
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            bar ſcheinet/ man hat auch der ſelbigen fiſchen ſchr vylin Schottland. </s>
            <s xml:id="echoid-s21122" xml:space="preserve">dem
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            nach in der lincken hand/ die yeder zů dem maul hielt/ ein faſt groß ochſen
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            horn. </s>
            <s xml:id="echoid-s21123" xml:space="preserve">dann man findet die ſelbigen auch wol in diſer Inſel/ wie vorgeſagt.</s>
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            <s xml:id="echoid-s21125" xml:space="preserve">Diſe ſchrauwen alle mit lauter ſtimm durch dz horn/ man ſolle dem Kü-
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            nig gehorſammen/ die Picten werden von dem Künig ſchwerlich geſtrafft
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            vnnd ein mechtigen ſig die Schotten erlangen/ zů ſollichem ſeyen ſie vonn
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            Gott botten geſendet. </s>
            <s xml:id="echoid-s21126" xml:space="preserve">Alſo hatt man die ſchlaffendẽ leichtlich bethören mö-
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            gen/ weil ſie die kom̃enden/ noch hinweg ghondẽ nit ſahend. </s>
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            giengen wickleten ſie jr kleid zůſammen/ vnnd verbargen den ſtab.</s>
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            <s xml:id="echoid-s21129" xml:space="preserve">Wie man nun zů morgen in den rath kommen/ zeiget ein yeder an was er
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            gehört/ vnnd geſehen hette.</s>
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