Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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744 (dclxxxviij)
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745 (dclxxxix)
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745dclxxxixſachen/ Das ſechzehend bůch. welches zwar gar nutzlich were/ als an anderen orthen geſagt worden. ande
re
ſagẽ diſe gange mit blůt .
Es ſagt Olaus dz die Magia alſo überhãd ge
11Zauberei in
Dacia
.
nom̃en bey den Mitnachtiſchẽ Daciern/ Schwabẽ/ Biarmien/ Finnarchẽ
Scrickfinnẽ/ dz ſie auch drey knepff den ſchiffendẽ zůkauffen gebẽ.
wañ
man
den erſtẽ auß diſen auffgelößt/ ſeye ein lieblicher wind angangen/ mit
dem
anderen ein großer/ vnd mit dem dritten ein gantz ſchedlich vngewit-
ter
.
Eben die ſelbige zeigend an/ wz diſer ſo nit zůgegẽ handlet/ bringẽd
etliche
ding ſo jnen zůgehörend/ als hentſchen/ ſchlüſſel/ fatzeletlin/ pa-
redt
/ welches ſie auch zeigend.
Man mag auch diſe nit verwunden/ dann ſie
ſtellend
ſie einander dar/ doch müß man nit mit ſtarckẽ ſtreichẽ auff ſie ſchla
gen
/ wie mich dañ meiner gůter freünden einer bereden wöllen.
darzů daß
das
eyſen auff einẽ ſtumpff wurde/ vnd auch kein pfeyl einem ſchadẽ möch-
te
.
Deßgleichen daß diſe on ſchiff durch dz meer allein auff gebein farẽ kön-
nen
.
Zůletſt dz diſe auch die menſchen mögen verblenden/ daß ſie weder die
ſtraaß
kennen/ noch jr behauſung finden mögend.
Sie haben auch diſes al
les
mögen von einem Gilberto außgebẽ/ ſo in der jnſel bey dem altẽ Oſtro-
goten
ſee whonet.
Alſo hatt diſer vnſchamhafftigklich ſolliche ding dörffen
ſchreiben
/ vnd ſich vertröſtet/ daß es weit denen orthen/ da diſes geſche-
hen
ſolte.
Von der kunſt magia nach Artefier vnd
Mihinier
art/ Das xcj Capittel.
ES ſoll niemand vermeinen daß ich diſe ding ſchreib/ als wañ ich
22Hab acht wz
Cardani
mei-
nung
ſeye.
ſolliches für die warheit hielte/ oder daß ich falſche ding der
hiſtorien
dienſtlich ſein vermeinet.
ſonder darumb damit menck
lich
verſtande/ welchen ſachen die eytele heidenſchafft glauben
geben
/ durch welche vnſm̃igkeit die Künig vnd Fürſten der
teüflen
verehrung getretten.
warũb auch alle gůte ſitten bey jnen verderbt/
weil
ſie auß großem můtwillen die ding vnderſtanden er keñen vnd voll
bringẽ
ſo allein Gott gehörig.
damit auch nicht ſollicher büberey man
glete
/ haben ſie mit zierlichen vnd geiſtlichen worten/ mit gantzẽ fleyß alle
ſach
vollfüret.
gleich als wann etwas darhinder/ ſo war were/ oder war ſein
33Keiner zaub@
rey
zůglaubẽ.
möchte/ oder einſchein der warheit hette.
Deßhalben ſoll man all wun-
derzeichẽ
/ bildnußen/ erdichte wunderwerch/ hexerey/ zauberey/ beſchwe-
rung
/ vnnd anders der geleichen faren laſſen/ vnnd ſich der reinen lehr
vnſers
herren vnd Gottes bekeren.
man ſoll auch diſen eytelkeiten gar kein
glauben
geben/ dann über diſes daß ſie alle betruglich vnd falſch/ vnd den
menſchẽ
von rechtem verſtand vnd waaren Gottes dienſt abwenden/ brin
gend
ſie auch einen in treffenlich groß vnglück/ machend einẽ auch arbeit-
ſelig
vnd verachtet/ alſo daß der mehrteil ein ſchantlich end nemmen můß.
deßhalben wöllen wir der Magiſchen dorheit/ auch des weitberümpten
Arteſij
inn diſer kunſt ordnung anzeigen/ damit man erkenne daß die Ma-
gen
vnd zauberer nit allein betruglich/ ſonder auch vnſinnig geweſen ſey-
end
.
Diſer hatt vier artickel gehabt/ durch welche er ein glückſelig leben
geſagt
.
welcheich mit kurtzen worten nach einander erzellen will.
44
Zůerſt
# Lernet er der Planeten/ ringen/ vnd ſiglen Characteren.
@ůmanderen
# Was der vöglen bewegung bedeütte.

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