Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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Von mancherlei wunderbaren
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            ein böſen dampff gibt/ die ſchlang aber ein weſenlich gifft/ darzů ein wun
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            den. </s>
            <s xml:space="preserve">Ich weiß auch kein andere kranckheit/ ſo ehe ertödet dañ die peſtelentz/
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            außgenom̃en {der} einig erſtaunẽde vñ gäch todt/ wölcher auch über ober zelle
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            te ding allein dẽ menſchẽ vexiert. </s>
            <s xml:space="preserve">wiewol auch etlich arthẽ {der} peſtelẽtz vorhã-
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            den/ ſo nitt min{der} in einẽ augenblick dẽ menſchẽ vmbringẽ/ dañ {der} gech todt.</s>
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            <s xml:space="preserve">Dieweil nun die menſchliche natur zů allen dingen ringfertig/ iſt jren al
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            lein zůwider/ daß ſie nitt fliegenn mag. </s>
            <s xml:space="preserve">diſes beſchicht darumb/ daß es nitt
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            an dem temperament/ ſonder geſtalt ſthet. </s>
            <s xml:space="preserve">Es iſt aber ſolches ſo faſt wider
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            vnſer natur/ daß man auch in fablen nicht dörffen daruon anziehen/ wie
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            man dann vyl ding von Thyaneen etdichtet. </s>
            <s xml:space="preserve">doch iſt gwüß daß nicht ſchwe
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            rers zů thůnd von wegen deß großen laſts.</s>
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            get nitt.</note>
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            <s xml:space="preserve">Wie ghet es aber zů weil er gantz kaal vnd glatt/ daß er ſo ein dicken vnd
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            langen bart hat? </s>
            <s xml:space="preserve">was iſt für ein gewiſſer zeichen ſeiner treffenlichẽ werme?
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            <s xml:space="preserve">zwar nitt aller werme/ ſonder allein deß geburt glids. </s>
            <s xml:space="preserve">ſolliches zeigt an daß
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            weder den kinden nach den frauwen/ nach den verſchnittnen der bart wach
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            <s xml:space="preserve">auch an keinem anderen orth dann am kine. </s>
            <s xml:space="preserve">wann den verſchnittnen ei-
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            ner vorhin gewachſen/ ſo beleibt er/ aber wie geſagt/ wachſet jnen kein ande
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            <s xml:space="preserve">Wann nun einem der bart außfellet/ iſt ein anzeigung daß ein mangel
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            bey dem geburt glid iſt/ als in der Indiſchen kranckheit vnd böſen Frantzo
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            <s xml:space="preserve">wann aber einem auch dz haar im haupt außfallet/ zeigt es die ſchwind
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            ſucht vnnd abnemmen daß gantzen leibs an. </s>
            <s xml:space="preserve">Wann aber das haar in dem
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            haupt allein außfallet/ zeigt es ein treffenliche außtrückne daß haupts vnd
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            hirnes an/ vnnd diſes an dem anfang/ vnd darumb iſt ein treffenliche ent-
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            pfindtlichkeit in allen ſinnen vorhanden. </s>
            <s xml:space="preserve">Alſo auch wann einem allein der
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            bart grauw wirt/ zeiget er ein ſchwach heit daß geburts glid an/ vnnd daß
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            man nitt mehr wol mag der liebe pflegen. </s>
            <s xml:space="preserve">alſo wann allein das haar grauw/
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            zeiget es ſorg/ ſchwach heit deß hirns/ vnnd ein forcht an. </s>
            <s xml:space="preserve">Wann aber beide
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            grauw ſeind/ zeiget es das alter vnd kelte daß gantzen leibs an.</s>
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            <s xml:space="preserve">Ds laſſet ſich auch anſehen als wann alles das dem menſchen begegnet/
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            dem menſchen ſelbs zůgehöre/ vnnd nitt dem leib oder gemüt allein. </s>
            <s xml:space="preserve">wann
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            einem der leib wee thůt/ iſt nit der leib/ ſonder der menſch kranck. </s>
            <s xml:space="preserve">iſt das ge
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            müt traurig/ fürwar ſo iſt der menſch traurig. </s>
            <s xml:space="preserve">alſo iſt es auch mitt dem ver-
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            ſtand. </s>
            <s xml:space="preserve">Ich rede aber von denen begirden vnnd anfechtungen/ ſo mitt einer
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            erkanndtnuß beſchehen. </s>
            <s xml:space="preserve">dann ob die überigen auch alſo ſeyend oder nit/ iſt
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            vns nicht vyl angelegen. </s>
            <s xml:space="preserve">darumb wann der menſch gantz beſch weret/ kom-
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            met doch der anfang offt von dem leib/ als in kranckheitẽ/ etwan von dem
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            gemüt/ als in traurigkeit vnnd forcht/ etwan von beiden/ als in ſchlaffen
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            vnnd wachen. </s>
            <s xml:space="preserve">Deßhalben wol hie zů fragen/ dieweil der weyſeſt/ dorechti-
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            geſt/ frömmeſt/ böſt/ ſterckeſt/ ſchwecheſt/ glückhafftigeſt/ vnnd vnglück-
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            hafftigeſt/ vnnd alles anders nur einer iſt/ ob die ding alle zůgegenn/ oder
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            gar nicht: </s>
            <s xml:space="preserve">dann das etwas vorhanden/ vnd etliches nitt/ iſt nitt billich. </s>
            <s xml:space="preserve">es
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            mögend auch nitt mehr dann diſe vier vnderſcheid ſein: </s>
            <s xml:space="preserve">dann die weißheit
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            vnd dorheit gehöret zů deß gemüts vnd der ſeelen ſubſtantz. </s>
            <s xml:space="preserve">Zů deren quali
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            tet vnnd eigenſchafft die from̃keit vnd boßheit. </s>
            <s xml:space="preserve">dann zů der from̃keit gehö-
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            rend alle tugendt/ zů der boßheit alle laſter. </s>
            <s xml:space="preserve">Zů deß leibs eigenſchafft gehö-
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            ret ſtercke vnd ſchwachheit/ zů wöllichen geſundtheit/ kranckheit/ auch die
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            ſinnreiche/ vnd doller verſtand gehöret. </s>
            <s xml:space="preserve">die ſchöne geſtalt aber/ iſt ein fröm
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            de gůtthat/ vnd nit eines ſelbs eigen. </s>
            <s xml:space="preserve">die glückſeligkeit vnd vnglückſeligkeit
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