Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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ſachen/ Das acht bůch.
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            begreifft alles das ſo zů dem glück gehöret. </s>
            <s xml:space="preserve">Es iſt aber das gröſt in dem/ ob
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            es warlich alſo ſey/ oder nur ein traum? </s>
            <s xml:space="preserve">dann wann ich gegen würtige ſach
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            vnd auch zůkünfftige bedenck/ als hoffnung/ forcht/ handlungen/ laßt es
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            ſich anſehen als wann es etwas feines vmb das menſchlich leben were/ wañ
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            ich aber hinderſich ſihe ſo vergangen vnd vergeſſen/ iſt es kein traum oder
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            ſchatt (dann diſes iſt auch etwas) ſonder vyl mehr des traums ſchattẽ. </s>
            <s xml:space="preserve">Ich
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            hab nechſtmals zwen übelthäter geſehẽ/ die man zů dem tod füret (wölchẽ
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            ſie mannlich litten) wie ſie nun ſterben ſolten/ wie der brauch/ rauneten ſie
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            dem prieſter etwas in die ohren/ welches ſie vyleicht für groß hielten. </s>
            <s xml:space="preserve">den zů
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            ſeheren aber war es ein fabel. </s>
            <s xml:space="preserve">Ich will hie der göttlichen ſachen geſch weigẽ/
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            (dann ſolliches weißt Gott wie ſie ſeind) vnnd red allein von menſchlichen
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            hendlen. </s>
            <s xml:space="preserve">Was nun diſe für groß hielten/ achteten wir inn betrachtung ge-
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            genwertiger zeit/ gar nicht. </s>
            <s xml:space="preserve">ja es war auch etwas der geleichen. </s>
            <s xml:space="preserve">Es werden
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            auch andere mẽſchliche ding/ ſo etwas größer/ alſo ſein/ wiewol wir etwan
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            auß whon des falſchen betrogen werdẽ. </s>
            <s xml:space="preserve">Welches auch gentzlich auß friſcher
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            gedechtnuß für etwas gehalten/ wirt mit der zeit/ wañ man ſein vergeſſen/
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            gar zůnicht. </s>
            <s xml:space="preserve">Man ſoll auch nicht dafür halten/ wann etwas verdirbt/ weil
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            es nit mehr vorhanden/ als ob es nie geweſen were.</s>
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            <s xml:space="preserve">Es iſt ein jeder gemeiner vnd offentlicher tod faſt grauſam/ vnnd diſes
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            vmb fünff vrſachen. </s>
            <s xml:space="preserve">Zů erſten/ daß er auß langer betrachtung die leüt pla
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            get/ alſo daß ein tag von wegen des kummers für hundert jar gehalten/ ſie
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            ſterbend auch hundert oder tauſent mal ehe dann ſie ſterben. </s>
            <s xml:space="preserve">demnach be-
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            denck der gefencknus vnflat/ die band vnd arbeitſeligkeit/ vorab wann et-
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            wañ ein marter vnd examinierũg darzů kom̃et. </s>
            <s xml:space="preserve">Demnach die ſcham/ weil
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            man ihn füret/ von wegen ſeines vergangenen lebens. </s>
            <s xml:space="preserve">Harzů kommet dañ
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            erſt/ daß er mit geſundem vnd friſchẽ leib ſterben můß. </s>
            <s xml:space="preserve">Zůletſt die gedecht
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            nuß der ſch and/ die zů den nachkommenden reichet/ alſo daß niemandt
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            wolt/ daß man deren eingedenck/ weder diſer ſo den ſeinen feind iſt. </s>
            <s xml:space="preserve">Solli-
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            ches begegnet allenſammen/ wañ man ſchon einẽ nit große marter anthůt.
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            <s xml:space="preserve">welche aber eines grauſammen tods ſterben/ habend ſo vyl ſchwerer end. </s>
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            Darumb iſt diſer vnd auch der kinderẽ todt/ weil ſie vns der nachkom̃en/
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            den immerwerendẽ hoffnũg beraubet/ die gröſte arbeitſeligkeit in menſch-
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            lichen ſachen/ doch habend ſolliche vyl/ ſo auch nit Philo ſophi geweſen/ ge-
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            dultiglichen gelitten. </s>
            <s xml:space="preserve">Merck aber wie diſes zůgangen.</s>
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            grauſam.</note>
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            <s xml:space="preserve">Es iſt ein feüchtigkeit in vns/ welche wir ein Melancholey oder ſchwar
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            tze verbrennte gallen nennen/ wann die ſelbige wütet/ vnd das hirn gar be
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            ſitzet/ verkeert ſie das gemüt gantz vnd gar. </s>
            <s xml:space="preserve">jren vyl nennend diſe den teü-
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            fel oder böſen geyſt. </s>
            <s xml:space="preserve">dann ſie macht daß man große ding vnderſtath/ vnnd
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            treibt zů allen ſchanden/ alſo daß vyl/ ſo ſolliche vollbringen/ wie vnſinnig
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            leüt darzů gereitzt werden. </s>
            <s xml:space="preserve">Eben diſe feüchte hilfft wũderbarer geſtalt den
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            tod vnd marter zůleidẽ. </s>
            <s xml:space="preserve">darumb ſeind jren vyl nit ſo wol des todts wirdig/
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            als etlich vermeinen. </s>
            <s xml:space="preserve">es ſeind aber die Fürſten gar ſtreflich/ von wegen jrer
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            ſelbs ſicherheit/ daß ander leüt ein exempel vor augen haben. </s>
            <s xml:space="preserve">doch fälen ſie
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            weit/ dann diſe ſo einer feinen vnd mittelmeßigen complexion/ werdẽ von
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            vyl boßheiten abgewendet. </s>
            <s xml:space="preserve">dann ſie gedencken nicht über jre krefft zůuol-
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            bringen. </s>
            <s xml:space="preserve">welche aber dergeſtalt vnſinnig/ werden nit mehr durch diſe ſtra-
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            fen bewegt/ dañ wann ſie ſehen/ daß ſie nicht litten. </s>
            <s xml:space="preserve">ja jr vnſinnigkeit wirt
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            erſt erbitteret/ vnd alſo mehr angereitzt. </s>
            <s xml:space="preserve">Darumb begibt es ſich bey vilen
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