Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

List of thumbnails

< >
651
651 (dxcv)
652
652 (dxcvi)
653
653 (dxcvii)
654
654 (dxcviij)
655
655 (dxcix)
656
656 (dc)
657
657 (dcl)
658
658 (dcij)
659
659 (dciij)
660
660 (dciiij)
< >
page |< < (dxcv) of 997 > >|
    <echo version="1.0RC">
      <text xml:lang="de" type="free">
        <div xml:id="echoid-div841" type="section" level="1" n="76">
          <p>
            <s xml:id="echoid-s18934" xml:space="preserve">
              <pb o="dxcv" file="0651" n="651" rhead="ſachen/ Das vierzehend bůch."/>
            ſchen machen waarzůſagen/ vnd alles recht an zů ſchicken/ wañ man ſie vn
              <lb/>
            der der zungen haltet/ oder an den hals hencket/ oder inn einem ring tregt.</s>
            <s xml:id="echoid-s18935" xml:space="preserve"/>
          </p>
          <p>
            <s xml:id="echoid-s18936" xml:space="preserve">Es ſeind aber fünff ding zů diſem notwendig. </s>
            <s xml:id="echoid-s18937" xml:space="preserve">Zům erſten daß der ſelbig
              <lb/>
            menſch von natur alſo geſtaltet. </s>
            <s xml:id="echoid-s18938" xml:space="preserve">dann dergeleichen weyſſager ſeind mäſſig/
              <lb/>
            vnnd vnder Venus geſtirn erboren. </s>
            <s xml:id="echoid-s18939" xml:space="preserve">Zům anderen daß in dem ſelbigen al-
              <lb/>
            ter vnd zeyt diſes geſtirn @@giere. </s>
            <s xml:id="echoid-s18940" xml:space="preserve">man erkennet aber ſolches auß den gedan-
              <lb/>
            cken ob ſie waar oder falſch ſeyend/ darzů auß den treümen. </s>
            <s xml:id="echoid-s18941" xml:space="preserve">Zů dem dritten
              <lb/>
            ſoll diſer ſtein ein andacht in dem gemüt erwecken. </s>
            <s xml:id="echoid-s18942" xml:space="preserve">Zům vierten ſoll er einer
              <lb/>
            arth mit dem geſtirn ſein/ namlich der die waarheit anzeige. </s>
            <s xml:id="echoid-s18943" xml:space="preserve">Zů dem fünff-
              <lb/>
            ren ſoll er für ſich ſelbs zů ſollichem krefftig ſein. </s>
            <s xml:id="echoid-s18944" xml:space="preserve">wann man jn anhenck et ſo
              <lb/>
            das ſelbig geſtirn regieret/ wirt er vyllicht nutzlicher ſein. </s>
            <s xml:id="echoid-s18945" xml:space="preserve">Auß diſem iſt of-
              <lb/>
            fenbar/ daß die waarſager nit allwegen die waarheit anzeigen/ auch nitt zů
              <lb/>
            künfftige ding in gleichẽ vorhin ſechen. </s>
            <s xml:id="echoid-s18946" xml:space="preserve">Deßhalben ſagt man die teüffel ſeyẽ
              <lb/>
            truglich/ ſo doch die kunſt weyßzeſagen/ wölliche doch nateürlich betrug-
              <lb/>
            lich iſt. </s>
            <s xml:id="echoid-s18947" xml:space="preserve">Wölliche auch diſe ding nittfür můtmaſſungen halten/ ſonder als
              <lb/>
            eigentliche erkanntnuſſen/ die kommen in große gefahr.</s>
            <s xml:id="echoid-s18948" xml:space="preserve"/>
          </p>
          <p>
            <s xml:id="echoid-s18949" xml:space="preserve">Als ich ſolliches einem von dem adel angezeigt/ der mit diſen künſtẽ vmb
              <lb/>
            gangen/ vnnd in nit bereden mocht/ iſt er in gefahr ſeines lebens/ ehr/ vnd
              <lb/>
            gůt gefallen/ darzů ſchwerlich geſtraffet worden. </s>
            <s xml:id="echoid-s18950" xml:space="preserve">Auß ſolchem wirt diſe rä-
              <lb/>
            terſchen vnnd frag auffgelößet/ warumb etliche auß beſonderenn künſten
              <lb/>
            weyſſagen/ weil ſie doch diſes für ſich ſelbs nit thůn mögen? </s>
            <s xml:id="echoid-s18951" xml:space="preserve">laß auch diſes
              <lb/>
            kein kunſt ſein/ ſonder eytel geſchwätz vnnd gaucklerey/ als in dem vierten
              <lb/>
            bůch der weyßheit angezeiget/ iſt doch gewüß ye fleyſſiger man diſe erfor-
              <lb/>
            ſchung zů handen nimmet/ ye gewüſſer vnnd heitterer ſie ſein wirt/ als wir
              <lb/>
            an anderen orthen von der Geomantey angezeiget.</s>
            <s xml:id="echoid-s18952" xml:space="preserve"/>
          </p>
          <p>
            <s xml:id="echoid-s18953" xml:space="preserve">Die vrſach iſt daß diſe figuren vnnd außrechnungen das gemüt bewegẽ
              <lb/>
            die waarheit an zů ſagen/ wañ man auch fleyſſig vnd eigentlich diſem nach-
              <lb/>
            gedencket/ vnnd deſſen krafft etwegt/ iſt es mehr ein anreitzung/ dann ein
              <lb/>
            gewüſſe kunſt waar zů ſagen.</s>
            <s xml:id="echoid-s18954" xml:space="preserve"/>
          </p>
          <p>
            <s xml:id="echoid-s18955" xml:space="preserve">Solliches anzeigung iſt/ daß er auch auß widerwertigen figuren faſt ein
              <lb/>
            ding wirt anzeigen/ vnnd wirt das gemůt allenthalben anlaß nemmen die
              <lb/>
            waarheit zů eroffnen. </s>
            <s xml:id="echoid-s18956" xml:space="preserve">Wie hargegen ein anderer/ wöllicher diſer rechnung
              <lb/>
            erfaren/ vyl anderſt dann diſer wirt anzeigen/ dieweil ſein gemüt nitt alſo
              <lb/>
            bereittet zůkünfftige ding an zů ſagen.</s>
            <s xml:id="echoid-s18957" xml:space="preserve"/>
          </p>
          <p>
            <s xml:id="echoid-s18958" xml:space="preserve">Alſo iſt nun angezeiget daß man zůkünfftige ding möge weyſſagen/ inn
              <lb/>
            wöllichenn dingenn auch die waarheit beſtande. </s>
            <s xml:id="echoid-s18959" xml:space="preserve">Wölches auch Moſes
              <lb/>
            angezeiget hatt/ ſprechende. </s>
            <s xml:id="echoid-s18960" xml:space="preserve">du wirſt den waaren Propheten vonn denn fal
              <lb/>
            ſchen auß dem end erkennen. </s>
            <s xml:id="echoid-s18961" xml:space="preserve">als wann er wölte zů verſthen geben/ daß wir
              <lb/>
            inn diſem ein krafft erkenneten/ wöllicher mitt der that leiſtet/ was er ver-
              <lb/>
            heiſſen hatt.</s>
            <s xml:id="echoid-s18962" xml:space="preserve"/>
          </p>
          <p>
            <s xml:id="echoid-s18963" xml:space="preserve">Wir habend aber auch erfaren vnnd erkundiget was diſes ſeye/ nam-
              <lb/>
            lich ein waare můtmaſſung vonn zůkünfftigen dingen/ inn wöllicher doch
              <lb/>
            kein gewüſſe rechnung iſt. </s>
            <s xml:id="echoid-s18964" xml:space="preserve">dann wo ein ding gar nit fälen mag/ das můß
              <lb/>
            ein kunſt oder erfarnuß ſein. </s>
            <s xml:id="echoid-s18965" xml:space="preserve">es iſt auch eroffnet/ wie man diſe bekommen
              <lb/>
            möge. </s>
            <s xml:id="echoid-s18966" xml:space="preserve">namlich durch ſtein oder gebät. </s>
            <s xml:id="echoid-s18967" xml:space="preserve">dann inn dem einen iſt die Göttliche
              <lb/>
            krafft/ in dem anderen die nateürliche. </s>
            <s xml:id="echoid-s18968" xml:space="preserve">wir habend auch deſſen vrſach auff
              <lb/>
            das gſtirn gewendet/ nãlich auff dẽ lieblichen Venus ſternen/ wölcher wie
              <lb/>
            die gütigen leüt die heimlichkeit offenbaret. </s>
            <s xml:id="echoid-s18969" xml:space="preserve">es iſt auch gediſputiert wie </s>
          </p>
        </div>
      </text>
    </echo>