Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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Von mancherlei wunderbaren
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            ſchlechte menſchen in ein hohen ſtath. </s>
            <s xml:space="preserve">Deßhalben bedau cht mich/ daß diſe
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            jr glück recht gebraucht/ welche gnůgſam freuelich auß vorwüſſen deß ge-
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            müt von wichtigen vnd glücklichen hendlen etwas außgeſprochẽ/ aber doch
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            nit offt. </s>
            <s xml:space="preserve">wan man aber diſes forchtſam vnd verzuglich thůt/ iſt es nit gůt.
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            <s xml:space="preserve">Darumb ſoll man von großenn vnglücklichen ſachen ſelten/ vnnd gantz ſi-
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            cher weyßagen. </s>
            <s xml:space="preserve">Deßhalben fälend wir auff zwen weg. </s>
            <s xml:space="preserve">wañ wir eintweders
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            forchtſam vnd zweyfelhafftig etwas weyſſagen/ oder wañ wir fräuelich on
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            alle fürwort handlen/ vnnd ſo eine auß den dreyen conditionen manglet. </s>
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            es můß aber auch die vierdte condition darbey ſein/ nammlich daß man es
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            diſem weyſſage den es antrifft.</s>
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            <s xml:space="preserve">Es ſeind aber dreyerley weg auß dem gemüt weyßzůſagen. </s>
            <s xml:space="preserve">Der traum/
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            das looß/ vnd die nieſſung. </s>
            <s xml:space="preserve">Ich will aber beweyſen daß diſe ſeyend/ vnd nit
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            mehr/ wie ſie auch ſeyend. </s>
            <s xml:space="preserve">dann wachende ſagen wir auß einem trib der na-
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            tur weyß/ vnnd ſolliches auß der nießung. </s>
            <s xml:space="preserve">Dann es zeiget Ariſtoteles inn
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            dem bůch von der Thierẽ natur an/ daß die nieſſung ein weyßaglich zeichẽ
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            ſeye/ vnd darzů auß allen geyſteren vnd bleſtẽ/ allein heilig. </s>
            <s xml:space="preserve">Es vermeinet
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            auch eben der ſelbig/ daß ſie beſſer nach mittag ſeyend. </s>
            <s xml:space="preserve">diſes iſt ein zeichen
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            der warheit/ vnd der erledigung von aller gefahr.</s>
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            weyſs zůſagẽ
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            auſs dem ge-
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            müt.</note>
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            <s xml:space="preserve">Man nennet diſes ein glücklich zeichen der weyſſagung/ wann man ein
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            ſchlacht thůn ſoll/ weil die natur begert alle böſe bläſt hinauß zůtreibẽ. </s>
            <s xml:space="preserve">aber
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            in anderen geſchefften iſt die nieſſung allein nit glücklich. </s>
            <s xml:space="preserve">alſo daß die alten
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            wann ſie genoſſen/ weil ſie die hoſen angethon/ wider zů bett gangen ſemd.
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            <s xml:space="preserve">wann aber diſes zweymalen beſchicht/ iſt es glücklicher. </s>
            <s xml:space="preserve">Man ſoll aber nit
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            allein in nieſſungen/ ſonder inn allen weyſſagungen (von welchem wir jetz
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            reden werden) drey ding mercken. </s>
            <s xml:space="preserve">Zů erſt daß es kein nateürlicher handel/
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            ſonder etwas von der natur abgeſundert/ als mit dem ohrenſauſen/ durch
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            welches ich vyl jar har der red vnd des geſchrey halbẽ erinnert ward/ ſo von
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            mir außgangen. </s>
            <s xml:space="preserve">dann es was gar keiner kranckheit geleich/ wie ich dañ jetz-
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            und entpfind. </s>
            <s xml:space="preserve">dann diſes ſauſen iſt inwendig/ als wañ es angehefftet/ vnd
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            gantz ſchwer. </s>
            <s xml:space="preserve">der erſt aber was leicht als wann er von auſſen har keme/ vnd
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            abgeſündert were/ ja es erſchüttet mir das gantz haubt/ als wolte es mich
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            zwingen auffzůmercken. </s>
            <s xml:space="preserve">diſes aber/ als wann es ein nießung were/ welches
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            man des Socratis geyſt nennet. </s>
            <s xml:space="preserve">gantz ein wunderbarer vnd faſt vngläub-
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            licher handel. </s>
            <s xml:space="preserve">Man erkennet diſen am mehrſten/ daß er gantz geheim/ vnd
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            faſt allwegen in geſchefften har kommet. </s>
            <s xml:space="preserve">vnd ſonſt nit/ wie aber in kranck-
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            heiten beſchicht. </s>
            <s xml:space="preserve">Zů dem anderen daß diſe auffmerckung von frommen leü
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            ten beſchehen/ dann weil ſie waarhafftig ſein ſollend/ wie mögen ſie on gött
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            liche eingebung ſein? </s>
            <s xml:space="preserve">darumb wie möchtend ſie in ein ſeel kommen ſo mit la
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            ſter beflecket/ vnd allem ſchaden verunreiniget iſt.</s>
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            deütnuſs.</note>
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            <s xml:space="preserve">Es iſt aber ein yede ſeel rein/ welche diſe vier ding krefftig bey jr ſelbs b@
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            haltet. </s>
            <s xml:space="preserve">nammlich ein liebe zů der gerechtigkeit/ ein erkanntnuß aller gůt-
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            that die man von Gott empfangen/ alſo daß man ihm ſelbs nicht zůmeſſe.
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            <s xml:space="preserve">reüw vnnd leid vergangner boßheit/ mitt alles vnbillichen ſchaden erſetz-
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            ung ſo man einem anderen zůgefügt/ vnnd daß man verzeichung võ Gott
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            begere. </s>
            <s xml:space="preserve">Darzů iſt offenbar daß man meßig vnd nüchter ſein ſoll. </s>
            <s xml:space="preserve">Es begeg-
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            net auch etwan den bößen weyßagung/ aber zů gůtem dem gemeinen nutz. </s>
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            doch iſt ſolliches bey den boßhafftigen vnbeſtendig vnd gar ſeltzam. </s>
            <s xml:space="preserve">Sie ha
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            bend auch in vollbringung der boßheit kein vertreüwen. </s>
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