Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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Vorred.
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            ſelbige/ vnd was von jnen kom̃et/ recht bewaren vnd erhalten ſolle. </s>
            <s xml:space="preserve">Noch
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            dem ſelbigen keeret er ſich ordenlichen zů den vnuernünfftigen thieren/ vñ
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            zeiget zů erſten der vnuollkom̃enen/ als gewürm vnd ſchlangen/ dẽnoch der
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            vierfüſſigen ſo auff erden/ der vöglen ſo im lufft/ vnd der fiſchen ſo im waſ
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            ſer wonend/ art vnd eigenſchafft gar fleyſſiglichen an/ auch was für wun-
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            derwerck bey einem jedẽ an ſeinem nateürlichen orth vnd platz vorhanden.</s>
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            <s xml:space="preserve">Auff diſes alles kommet er auch zů deß menſchen weſen vnd natur/ von
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            wölches wegen das ander alles von Gott dem ſchöpffer geordnet/ vnnd ge-
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            machet worden. </s>
            <s xml:space="preserve">vnnd zeiget hiemit vyl vnnd mancherley künſten/ vnd er-
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            findungen an/ wölliche durch deſſen hohen verſtand harfürgebracht vnnd
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            an tag geben worden/ darzů wie ſolliche zů erhalten vnnd auch zů verbeſſe-
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            ren vnnd zů mehren ſeind/ es ſeye gleich durch das feüwr oder andere wun-
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            derbare inſtrumenten/ mitt wölchen die menſchen gemeinlich vmbghond/
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            vn jr kurtz leben hie auff erden verſchleyſſend.</s>
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            <s xml:space="preserve">Zů letſt ſchreibet er auch von vylfaltigen wunderzeichen/ ſo ſich an allen
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            orthen/ auch wider die natur zůtragend. </s>
            <s xml:space="preserve">deßgeleichen von waarſagungen/
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            ſeltzammen geſichten/ geyſteren vnnd geſpenſten/ ſo ſich allenthalben erzei
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            gend/ ab wöllichem ſich billich mencklich zů verwunderen. </s>
            <s xml:space="preserve">vnnd diſes mitt
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            ſollicher beſcheidenheit vnd nateürlichen vrſachen/ daß ein yeder verſtendi
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            ger/ ſo vyl vnnd einem menſchen zů wüſſen gebüret/ nicht weyter noch zů
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            gründen begeret/ ſonder ein gůt vernügen hat.</s>
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            <s xml:space="preserve">Es ſoll aber mencklich wüſſen vnnd verſthen/ daß alles hie noch der na-
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            tur/ vnnd noch menſchlichem verſtand/ deßgleichen noch Philoſophiſcher
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            art angezeiget. </s>
            <s xml:space="preserve">deßhalben ſo etwas hie begriffen/ daß nicht in allen puncten
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            mitt der heiligen geſchrifft ſtimmet/ als namlich (damitt man ein exempel
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            habe) wann die nateürlichen Meiſter durch deß meers ſaltz beweiſen/ dz die
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            welt eewig beſtanden vnnd nit erſchaffen ſeye/ ſoll billich menſchliche ver-
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            nunfft weychen/ vnd das wort Gottes krefftig/ vnnd in ſeinem werdt für
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            waarhafft vnnd beſtendig gehalten werden. </s>
            <s xml:space="preserve">es iſt gewüß daß ein yedes ge-
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            ſtirn oder auch liecht ein glantz vnd ſchein gibt/ ſo es harfür geſtellet wirt.
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            <s xml:space="preserve">wann aber der Sonnen liecht harfür kommet/ vnnd ob vnſerem Horizon-
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            te dahar faret/ hörend alle andere liechter auff/ vnd ſeind nit anderſt/ dann
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            wann ſie gleich nit werend. </s>
            <s xml:space="preserve">Nit andereſt ghet es auch mit menſchlicher ver-
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            nunfft vnnd der geleerten Philoſophia zů. </s>
            <s xml:space="preserve">dann ob wol diſe ein beſondere
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            gaab Gottes/ durch wölche die vngleübigen weyt kommen/ vnd zům theil
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            ein wũſſenheit von Gott erlanget/ wirt doch diſe gantz zů ſpott vnnd ver-
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            nichtiget/ wann ſie etwan anders ſchleüſſet/ weder das lauter vnd häl Got
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            tes wort vnns mit heiteren worten anzeiget. </s>
            <s xml:space="preserve">dann diſes iſt das eewig liecht/
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            wölches vnß zünden/ vnd den weg zů dem eewigen leben weyſen ſoll.</s>
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            weichet dem
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            <s xml:space="preserve">Wann aber etwas durch menſchliche weyßheit eroffnet/ ſo zů diſem zeyt
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            lichen leben dienſtlich/ vnd dem wort Gottes nit zů wider/ ſoll man es billi
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            chen annemmen/ ſich deſſen fröuwen/ vnd für ein gaab Gottes erkennen/
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            dieweil er allein ein vrſprung alles güten iſt. </s>
            <s xml:space="preserve">Deßhalben diſes werck für vyl
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            andere büecher hoch zů loben vnd zů preyſen/ dieweil es von ſo manigfalti
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            gen dingẽ der natur handlet/ was ſich in der welt zůtrage/ vnd auß was vr
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            ſachen auff diſe/ vnd kein andere weyß. </s>
            <s xml:space="preserve">alſo wann einer diſen dingen fleyſſig
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            nochgedencket/ mag er vyler dingen erfarung/ vnd ein hochen verſtand in
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