Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
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Vorred.
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vnſerem fürnem̃en kommen/ von wölchem mich aller frommen vnd geleer
<
lb
/>
ten leütẽ hoffnung gegen eüch/ auch die liebe alle gůte künſt zů mehren/ et-
<
lb
/>
was abgewendet. </
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echoid-s157
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preserve
">Damit Plinius deß bergs Veſuuij brunſt recht ſehẽ möch
<
lb
/>
te/ hatt er ſich wiſſentlichen in gefahr deß todts geben/ vnnd iſt auch darab
<
lb
/>
verdorben. </
s
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s
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echoid-s158
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preserve
">dann es hat diſer glückhafftig vnnd weyß mann/ wölcher auch
<
lb
/>
dem Keyſer faſt lieb geweſen/ den minſten theil der weyßheit alſo geliebet/
<
lb
/>
daß er vmb kunſt zů erwerben/ nitt gezweyfflet ſein leib vnnd leben zů wa-
<
lb
/>
gẽ. </
s
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">S. </
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">Hieronymus/ wölcher alles lobs wirdig/ hat ſich in ein wüſte gethon
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damit er dem ſtudieren fleyſſiger möchte obligẽ. </
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">er hat auch (wie man ſagt)
<
lb
/>
ſeine zän mit einer feylen geſchaben/ damit er die Hebreyſchen vnd Chaldei
<
lb
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ſchen wörter beſſer außſprechen möchte.</
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">Es iſt Pythagoras fünff gantzer jar verborgen geweſen/ vnnd hatt gar
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lb
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kein wort geredt. </
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">dannethar auch die gewonheit ſtill zů ſchweigen zů ſeinen
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jüngeren kommen. </
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">Man hat auch zů vnſeren zeyten etliche gefunden/ wöl-
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lb
/>
che auß liebe der weyßheit/ noch größers vnderſtanden. </
s
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">dann es habend et-
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lb
/>
liche die todten cörper heimlich auß den greberen genommen vnnd auffge-
<
lb
/>
ſchnitten/ die andere ſeind on vnderlaß berg vnnd thal durchzogen/ die ge-
<
lb
/>
wechs zů erkundigẽ/ damit vnd ſie herrliche bücher daruon ſchreiben möch-
<
lb
/>
ten. </
s
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">Dann es hat die weyßheit vnd kunſt ein ſolche ſüeſſe vnnd lieblichkeit
<
lb
/>
hinder jren/ daß einer wann er ſie verſůcht/ gefangen wirt/ als wann er der
<
lb
/>
Circen o{der} ein zauber tranck getruncken/ alſo dz er ſein leben lang nitt mehr
<
lb
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daruon abtretten mag. </
s
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<
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">In einem herrlichen triumph vnnd ſpil/ ſeind etli-
<
lb
/>
che ſo handlend/ die andere herrſchend/ die dritten ſehen zů. </
s
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<
s
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">Seind aber nit
<
lb
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diſe wölche zů ſehend am aller glüchſeligeſten/ dieweil ſie aller ſorgen vnd ge
<
lb
/>
ſchefften ledig ſeind? </
s
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">dann die überigen ſeind zům theil mit ſorgen/ die ande
<
lb
/>
re mit müe vnd arbeit treffenlich beladen. </
s
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">Deßhalben bedaucht mich daß
<
lb
/>
diſer gantzenn welt triumph vnnd ſchauwſpil/ faſt allein vmb aller weyſen
<
lb
/>
vnd geleerten willen erſchaffen ſeye.</
s
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">Wañ etliche ſelig vnd glückhafftig vorhanden/ ſo ſeind es die Künig vñ
<
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Fürſtẽ/ wölche in dem höchſten ſtath dahar farẽ. </
s
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">dann diſe herrſchẽ allein ü-
<
lb
/>
ber mẽcklich/ diſen gehörẽ allein reichtum̃/ wollüſt/ fröwd/ vñ ehr zů. </
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preserve
">Wañ
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man aber diſe mit einẽ weyſen mañ vergleichet/ ſeind ſie nit alſo glückhaff-
<
lb
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tig. </
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">dann was mag für ein wolluſt mit diſem verglichen werden/ wöllichen
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wir durch lernen bekommen? </
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">was iſt doch lieblicher dann wüſſen/ wer wir
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ſeyend/ wer wir geweſen/ vnnd wer wir ſein werdend? </
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">darzů die Göttliche
<
lb
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vnnd höchſte ding erkennen/ wölliche vnns noch demm todt begegnen ſol-
<
lb
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lend/ vnnd wie ſich die welt inn allen dingen/ alle augenblick enderet? </
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preserve
">dem
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noch erſt vergangene vnd zůkünfftige ding erkundigen? </
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preserve
">Warumb habend
<
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die alten demm Ianozwey angeſicht zůgeeignet/ inn wöllichem deß Römi-
<
lb
/>
ſchen gemeinen nutz wolſtand geweſen/ dann daß ſie anzeigetend/ wie ver-
<
lb
/>
gangener vnd zůkünfftiger dingen kunſt faſt Göttlich/ vnd die aller herr-
<
lb
/>
licheſte ſey.</
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">Es hatt Ariſtoteles/ wöllicher doch der Künigen gewalt vnd leben tref-
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note-0013-01
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preserve
">weyſsheit ü-
<
lb
/>
bertrifft all@
<
lb
/>
ding.</
note
>
fenlich günſtig geweſen/ wöllicher auch eines glückhafftigenn vnnd gewal-
<
lb
/>
tigen Künigs/ ja daß noch vyl größer iſt/ eines verſtendigen vnd dapffe-
<
lb
/>
renn fründtſchafft vnnd auch gunſt erlanget/ die höchſte glückſeligkeit
<
lb
/>
nitt inn denn Küniglichen gewalt/ auch nitt inn die tugent/ ja auch nitt
<
lb
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echo
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