Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

Table of figures

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[Figure 31]
[Figure 32]
[33] lapidis longitudo C E D A F B
[34] a k @ c d g f e b
[35] d b e c a f g
[36] a d b c
[37] a c b d e
[38] f a d b r c g
[39] f a d ſ b c g
[40] A L H F C E G D K M B
[Figure 41]
[42] Ecliptica ſept@t. linea refleya. Erratira @@ ſectio. Ecliptica merid. A B
[43] f m @ o e q h k l a n u c d g
[44] a k g b @ @ @ l e m f q p o n b
[45] a c d b
[46] C B A F D E G
[47] Axis primus. Axis terts. Axis ſecundg Turris horologij uicem prim@ axis gereus. cla@@s verſa @lis. Rota horologij principalis. Fums. Capſula molę. Mola XXXV Q P O VII N LXX III M L R H LXXXX VI K G XV F D C E A B
[Figure 48]
[49] f g d b a c e h m k
[50] l f e i g h
[51] a b c d
[52] Rotacochlearis.
[53] D C A E B
[54] D F C A B
[55] D D F F C E A A B B
[Figure 56]
[57] E C B A f D
[58] Meridies Oriens. Styl@ lap. Her. Arge@ cule us. Occidens Septentrio A B C D E F G H K L M N O P Q R S T V X Y Z ?? ℞ {στ} θ
[59] D C B A
[60] L H G H K
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156cVon mancherlei wunderbaren
Es iſt auch weder die proportz nach die zůſamenfügung auß widerwerti-
11Der entpfint-
lichen dingen
vierfach vn-
derſcheid.
gen dingen.
Inn den geruchen aber/ iſt die zůſamenfügung auß widerwer-
tigen ſtuckenn/ als auß dem feißten vnnd trocknen/ aber die proportz nitt.
Inn den ſtimmen aber iſt die proportz offenbar/ aber die zůſamenn ſetzung
iſt nitt alſo auß widerwertigen ſtucken.
Die farben aber werdend auß wider
wertigen ſtucken zůſamen geordnet/ vnnd wirt die proportz etwaß angene-
mer.
Wir müſſend deren dingen vrſach anzeigen/ darzů was auß dem erfol
get.
Es iſt aber angezeiget/ das die farben auß widerwertigen dingen nach
einer gewüſſen proportz entſthond.
Dann alle mittel farben ſeind ſchwartz
vnnd weiß/ es vermerckend auch alle ſinn/ daß diſe farben mitt einanderen
vermiſchet/ etliche andere harfür bringend/ vnder wöllichen etliche ange-
nem/ wiewol dunckel vnnd faſt ſchwartz/ als die viol farb/ etliche vnange-
nem/ als rott vnnd eyſenfarb oder roſtig.
Es machend aber die ſtimmenn
ein ſymphoney/ wiewol die ſtimmenn nitt auß widerwertigen entſthond/
man wölle dann ſagen/ es ſeye die ſtille auch ein ſtim̃.
Es wirt auch die ſym-
phoney durch ein proportz gantz lieblich.
Wir haben aber angezeigt/ das die geruch auß widerwertigẽ entſthond/
vnnd machet doch die proportz diſe nitt angenem.
dann ſonſt werend nitt ſo
vil geruch angenem/ die doch recht vnderſcheiden ſeind.
es möchtend auch
inn ſo kleinem vnderſcheid nitt ſo vil gantzer proportzen ſein/ vnnd die inn
mitten gantz überlegen.
Die geſchmack aber vnd die qualiteten ſo durch den tact oder angriff ver
mercket/ ſeind auch inn jrer proportzen nitt angenem/ dann ſonſt wurdend
jren mehr ſein.
ſie ſeind auch nitt auß widerwertigen dingen/ weil kein räſſe
zwiſchen dem ſauren vnnd ſüſſen iſt/ dann es iſt nitt nur ein widerwertig-
keit inn ſollichen entpfindtlichen dingen.
es müſtend aber vil mehr ſein/ da-
mitt wir alle die ding/ ſo zů der geſundtheit dienſtlich/ vermercken möchtẽ.
dann es wurde ein gleicher ſchaden entſthen/ der menſch were inn den kal-
ten vnnd warmen/ oder inn glatten vnnd rauchen/ oder anderen derglei-
chen betrogen.
Darumb möchtend ſie nitt auß widerwertigen dingen ent-
ſthen/ weil ſie kein contrarietet oder widerwertigkeit hatten/ ſon{der} es ward
diſen allein die priuation vnnd entziehung entgegen geſtellet.
Vnnd wider
umb/ vmb geleicher vrſach mochten ſie anß keiner proportz ſein/ dann ſonſt
hetten wir vns inn vilen müſſen beluſtigen.
Solliche ding aber werend ge-
ſtracks vnſerer geſund theit zů wider geweſen/ dieweil die ding ſo man iſſet
oder anrüret/ ſichtbarlichen den leib zerſtörend/ wann ſie vns nit gebüren/
die erſten iñwendig/ die anderen außwendig.
Anderſt haltet es ſich mitt den geruchen/ weil die vns wol bekannt/ vnd
auß widerwertigen zůſamen gefüget/ wiewol die nach der proportz nitt an-
genem/ dann ſonſt wurdend wenig lieblich geweſen ſein/ vnd wers der ſinn
offt verletzet worden.
Vnnd widerumb/ wann die böß materienn mitt der
proportz were zůſamen gefüget geweſenn/ wurde der gůtt geruch geſchadet
haben.
Wann auch die matery deß geruchß wannckelbar/ wurdennd ey-
lends auß den beſten geruchen die böſten entſtanden ſein.
Dieweil aber die
farben vnnd die ſtimmen nitt lieblich geweſen/ auch das temperament nitt
verderbtend/ ſeind ſie inn ein proportz geſtellet/ damitt ſie nach mehr belu-
ſtigen.
Dann alle ding ſo gantz ſubteil/ die bewegend die ſiñ mehr. Darumb
ſeind der ſtimmen weniger dann der farben/ ſo vil vnnd vnſere ſinn belan-

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