Cardano, Geronimo
,
Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen
Text
Text Image
Image
XML
Thumbnail overview
Document information
None
Concordance
Notes
Handwritten
Figures
Content
Thumbnails
Table of Notes
<
1 - 30
31 - 60
61 - 90
91 - 113
[out of range]
>
[Note]
Page: 382
[Note]
Page: 383
[Note]
Page: 384
[Note]
Page: 384
[Note]
Page: 385
[Note]
Page: 385
[Note]
Page: 386
[Note]
Page: 386
[Note]
Page: 387
[Note]
Page: 387
[Note]
Page: 388
[Note]
Page: 389
[Note]
Page: 389
[Note]
Page: 390
[Note]
Page: 390
[Note]
Page: 392
[Note]
Page: 392
[Note]
Page: 393
[Note]
Page: 393
[Note]
Page: 394
[Note]
Page: 395
[Note]
Page: 396
[Note]
Page: 397
[Note]
Page: 397
[Note]
Page: 397
[Note]
Page: 398
[Note]
Page: 400
[Note]
Page: 400
[Note]
Page: 400
[Note]
Page: 401
<
1 - 30
31 - 60
61 - 90
91 - 113
[out of range]
>
page
|<
<
(ccclx)
of 997
>
>|
<
echo
version
="
1.0RC
">
<
text
xml:lang
="
de
"
type
="
free
">
<
div
xml:id
="
echoid-div508
"
type
="
section
"
level
="
1
"
n
="
50
">
<
p
>
<
s
xml:id
="
echoid-s11789
"
xml:space
="
preserve
">
<
pb
o
="
ccclx
"
file
="
0416
"
n
="
416
"
rhead
="
Von mancherlei wunderbaren
"/>
ding ongefahr angerichtet/ iſt bekanndt/ daß dem nit alſo/ ſonder daß ſolli
<
lb
/>
ches Gottes ordnung iſt. </
s
>
<
s
xml:id
="
echoid-s11790
"
xml:space
="
preserve
">Darũb ſo ich mich an alle orth wend/ wirt diſe ma
<
lb
/>
tery alſo eingefaſſet verhinderet/ die ſonſt ein him̃eliſche natur hat. </
s
>
<
s
xml:id
="
echoid-s11791
"
xml:space
="
preserve
">deßhal-
<
lb
/>
ben begibt ſich das einer diſes/ der ander ein anders baß verſthet. </
s
>
<
s
xml:id
="
echoid-s11792
"
xml:space
="
preserve
">Alſo ver-
<
lb
/>
ſthet ein verſtand alles/ vnnd wirt mit vollfürung aller theilen gar außge-
<
lb
/>
machet. </
s
>
<
s
xml:id
="
echoid-s11793
"
xml:space
="
preserve
">Darumb iſt ein gemüt/ aller deren ſo geweſen/ ſo ſeind/ vnnd ſein
<
lb
/>
werdend.</
s
>
<
s
xml:id
="
echoid-s11794
"
xml:space
="
preserve
"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
xml:id
="
echoid-s11795
"
xml:space
="
preserve
">Es ſeind auch etliche zů einem/ die anderen zů anderem geſchickter vnd
<
lb
/>
tauglicher/ weil ſie andere theil deß gemüts/ vnd andere inſtrumenten be-
<
lb
/>
kom̃en/ alſo daß diſe ſo krefftiger am gemüt/ zů dem wercken minder geſchi
<
lb
/>
cket ſeind. </
s
>
<
s
xml:id
="
echoid-s11796
"
xml:space
="
preserve
">dann wie der ſo ſpeculiert vnd alles bedenckt/ alle krefften der ſee
<
lb
/>
len allein zü dem vntödtlichenn zeücht/ alſo hargegen der/ ſo mitt wercken
<
lb
/>
vmbghet/ braucht alle krefft ſo er im verſtendlichen theil hat/ zů den ſinnli
<
lb
/>
chen vnd beſonderen handthierungen. </
s
>
<
s
xml:id
="
echoid-s11797
"
xml:space
="
preserve
">Weil dann der ein von diſem theil
<
lb
/>
gar nicht hat/ vnd der ander alle krefften deß gemüts zům ſelbigen zeücht/
<
lb
/>
was ſoll für ein wunder ſein/ wann der ein an dem orth/ ſo die werck antrif-
<
lb
/>
fet/ den anderen überwindet? </
s
>
<
s
xml:id
="
echoid-s11798
"
xml:space
="
preserve
">es ſeye dañ ein beſondere würckung vnd voll
<
lb
/>
kom̃enheit deß gemüts darwi{der}/ als in Hippocrate/ Ariſtotele/ vñ Galeno.</
s
>
<
s
xml:id
="
echoid-s11799
"
xml:space
="
preserve
"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
xml:id
="
echoid-s11800
"
xml:space
="
preserve
">Damit ich aber den handel ſelbs wie er ſeye eröffne/ wann alle menſchen
<
lb
/>
für vnd für biß in ewigkeit gelebt/ wurde einer zů einem Gott werden/ die-
<
lb
/>
weil alles überein keme/ vnd nach weyter hinauß füre. </
s
>
<
s
xml:id
="
echoid-s11801
"
xml:space
="
preserve
">Wir vnderſthend di
<
lb
/>
ſes wolin vnſerem ſchreibẽ/ es ſeye aber diſes wie es welle/ ſo man es zů dem
<
lb
/>
vnendtlichen rechnet/ iſt es gar nichts. </
s
>
<
s
xml:id
="
echoid-s11802
"
xml:space
="
preserve
">Es mag auch nitt wol behalten wer
<
lb
/>
den. </
s
>
<
s
xml:id
="
echoid-s11803
"
xml:space
="
preserve
">dann die bücher haben auch jr alter vnd welt/ wie die menſchen ſelbs/
<
lb
/>
doch etwas lenger. </
s
>
<
s
xml:id
="
echoid-s11804
"
xml:space
="
preserve
">Solliches zeigt an/ daß man nicht gewüſſes deren ſachẽ
<
lb
/>
hat/ ſo ſich vor der ſtatt Troy zerſtörung zůgetragen. </
s
>
<
s
xml:id
="
echoid-s11805
"
xml:space
="
preserve
">Diſes iſt faſt M M-
<
lb
/>
D C C L. </
s
>
<
s
xml:id
="
echoid-s11806
"
xml:space
="
preserve
">jar vor vns beſchehen. </
s
>
<
s
xml:id
="
echoid-s11807
"
xml:space
="
preserve
">vnd von der ſelbigẽ zeyt har gedencket man
<
lb
/>
allein vergangner thatẽ. </
s
>
<
s
xml:id
="
echoid-s11808
"
xml:space
="
preserve
">vnd doch der ſelbigen nit wol/ ſonder vyl ding iſt
<
lb
/>
einer fabel geleicher dann einer hiſtorien. </
s
>
<
s
xml:id
="
echoid-s11809
"
xml:space
="
preserve
">dann der elter Homerus/ Heſio-
<
lb
/>
dus/ Dictis/ vnd Dares haben alſo geſchribẽ/ daß es mehr einer fabel dañ
<
lb
/>
hiſtorien gleichet. </
s
>
<
s
xml:id
="
echoid-s11810
"
xml:space
="
preserve
">alſo ghet es mit der zeyt zů/ ſo ſich in zerſtörung der ſtatt/
<
lb
/>
vnd lang harnach zůgetragen.</
s
>
<
s
xml:id
="
echoid-s11811
"
xml:space
="
preserve
"/>
</
p
>
<
p
>
<
s
xml:id
="
echoid-s11812
"
xml:space
="
preserve
">Die menſchliche natur aber iſt jren ſelbs der vntödtlich keit gewüß/ vnd
<
lb
/>
ſtellet darnach/ darumb ſchreiben ſie mit großer arbeyt hiſtorien/ nit allein
<
lb
/>
der thaten/ ſon{der} auch der natur. </
s
>
<
s
xml:id
="
echoid-s11813
"
xml:space
="
preserve
">Alſo har Plinius ſeinen büchern ein gantz
<
lb
/>
hoffertigen tittel gegeben. </
s
>
<
s
xml:id
="
echoid-s11814
"
xml:space
="
preserve
">Darumb mag das verſtendtlich gemüt wol das
<
lb
/>
höchſt ſein/ wölliches doch nimmer zů dem end kommet. </
s
>
<
s
xml:id
="
echoid-s11815
"
xml:space
="
preserve
">Alſo mag es auch
<
lb
/>
mitt der erden zůghen/ aber mit keinem ſeinem theil. </
s
>
<
s
xml:id
="
echoid-s11816
"
xml:space
="
preserve
">alſo mögẽ die iar ſein/
<
lb
/>
aber keine für ſich ſelbs. </
s
>
<
s
xml:id
="
echoid-s11817
"
xml:space
="
preserve
">Wann nun diſes ewig/ wölliches ein ſtuck von dem
<
lb
/>
ewigen/ ſo iſt vnſer gemüt auch ewig. </
s
>
<
s
xml:id
="
echoid-s11818
"
xml:space
="
preserve
">Weil aber das gantz ein arth mit ſei-
<
lb
/>
nem theil/ iſt beſſer man ſage das gemüt ſeye ewig/ wie auch die erſt matery
<
lb
/>
aller dingen. </
s
>
<
s
xml:id
="
echoid-s11819
"
xml:space
="
preserve
">Dann es iſt gewüß/ wann die gedechtnuß vorhandẽ/ oder wir
<
lb
/>
alle zeyt bücher hetten/ vnd die leibliche krefft nit abnemend/ wurde ein ye
<
lb
/>
der in einem vnendtlichen leben ſelig werden/ vnnd faſt glückhafftig ſein/
<
lb
/>
wie er auch in ſeinem höchſten weſen iſt/ ſo vns in einem augenblick begeg-
<
lb
/>
net. </
s
>
<
s
xml:id
="
echoid-s11820
"
xml:space
="
preserve
">es wurde namlich das gemüt ſich ſelbs erkennen/ was es were/ vnd von
<
lb
/>
wannen es kommen. </
s
>
<
s
xml:id
="
echoid-s11821
"
xml:space
="
preserve
">dañ die vntödtliche natur iſt das gemüt vnd verſtend
<
lb
/>
liche ſeel. </
s
>
<
s
xml:id
="
echoid-s11822
"
xml:space
="
preserve
">In denen dingen/ in wöllichen die theil von dem gantzen vnder-
<
lb
/>
</
s
>
</
p
>
</
div
>
</
text
>
</
echo
>