Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

Table of figures

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[11. Figure (Variables: d h k l c g f)]
[12. Figure (Variables: a h k l g b c d f e)]
[13. Figure (Variables: a b c d)]
[14. Figure (Variables: e f g)]
[15. Figure (Variables: l h k m)]
[16. Figure (Variables: A C D B)]
[17. Figure (Variables: g k f e c b b d l A)]
[18. Figure (Variables: h g b a d c f k e)]
[19. Figure (Variables: c b a d e)]
[20. Figure (Variables: a k c b d f e m n g h l)]
[21. Figure (Variables: e b g a c d f)]
[22. Figure (Variables: 135 30)]
[23. Figure (Variables: a b)]
[24. Figure: Piceę fructus. Pineę fructus.]
[25. Figure]
[26. Figure: Colocynthis. Cucurbita longa. Cucur bita mari na.]
[27. Figure (Variables: d a e l b k f c g h)]
[28. Figure: OS. Venter. Inteſtinũ. A@@s. (Variables: A D B C >A B C D)]
[29. Figure (Variables: a b)]
[30. Figure]
[31. Figure]
[32. Figure]
[33. Figure: lapidis longitudo (Variables: C E D A F B)]
[34. Figure (Variables: a k @ c d g f e b)]
[35. Figure (Variables: d b e c a f g)]
[36. Figure (Variables: a d b c)]
[37. Figure (Variables: a c b d e)]
[38. Figure (Variables: f a d b r c g)]
[39. Figure (Variables: f a d ſ b c g)]
[40. Figure (Variables: A L H F C E G D K M B)]
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Dem Hochwirdigen Fürſten
vnd Herren-herrn Helchior von Liechtenfelß-von
Gottes gnaden Biſchoff zů Baſel/ ſeinem gnedigen herren/
Gnad vnd frid von Gott dem vatter/ durch
Ieſum Chriſtum vnſerẽ herren.

WIewol vil menſchen an al
Menſchë drey
erley arten.
len orth der Welt erfunden/ gnediger
Fürſt vnnd Herr/ wölche gar nit acht
nemmen/ was ſich von tag zů tag auff
erdẽ zůtrage/ ſonder allein bedencken
wie ſie leben vnnd jr narung bekom̃en
mögẽ/ wölche deßhalben billicher den
vnuernünfftigen thieren/ dann waa-
ren menſchen zů vergleichen/ die auch
jr geſicht allein zů der erden wenden/
vnnd jrer fůglichen ſpeyß nochtrach-
ten.
ſo ſeind doch etliche/ wölliche al-
ler dingen/ ſo von {der} natur vollbracht
gar wol acht nemmen/ diſen nochgedencken/ vnd ſich darab verwunderen/
wüſſen aber noch nit die vrſach wie ſolliches zůgange/ vnnd warumb alles
auff diſe vnnd kein andere weyß geordnet werde.
Deßhalben gar wenig/
vnd vnder vyl tauſenden kümerlich einer vorhanden/ wöllicher nitt allein
alles ſicht/ erkeñet/ vnd ſich darab verwunderet/ ſonder auch vrſach weißt
warumb diſes alſo/ vnnd nitt auff ein anderen weg beſchehe/ wölches doch
võ wegẽ manigfaltiger nutzbarkeit/ billich auch in kleinẽ dingẽ wol acht zů
nem̃en.
Dieweil dañ allein die vernunfft ein menſch von anderẽ thieren vn
derſcheidet/ vnd aber der ein etwan vyl tanſent an vernunfft vnd verſtand
übertriffet/ ſoll diſer billich ein obereſter Fürſt vnd Künig der anderen ge-
achtet werden.
dann der beſſer theil deß menſchen iſt nitt der cörper/ ſonder
die ſehl vnnd der verſtand.
Darumb hatt Ariſtoteles/ der geleert vnnd
hochuerſtendig Philoſophus/ wie er gefraget ward was ein geleerter von ei
nem vngeleerten/ ein verſtendiger von einem vnuerſtendigen/ für ein vn-
derſcheid hetten/ gar weyßlich geantwort/ wie ein lebendiger vonn einem
todten.
dann wie bey dem todten cörper gar kein verſtand noch leben/ alſo
iſt auch bey einem vnuerſtandenen gar kein üebung noch gebrauch der ga-
ben vnnd gnaden/ ſo Gott dem menſchen für alle andere thier reichlich mit
getheilet vnd verlichen hat.
Deßhalben wie der hochgeleert vnnd weytberüembt herr Hieronymus
Cardanus nitt allein angezeiget/ was inn der welt beſchehen/ ſonder auch
die vrſachen aller dingen/ gantz fleyſſig in Latein beſchriben vnnd darge-
ſtellet/ alſo daß es vonn mencklichem mitt großen freüden vnnd begirden
allenthalben geleſen/ habend etliche weyß vnnd hochuerſtendige menner
vermeinet gantz nutzlichen zů ſein/ wann diſes werck zů Teütſch tranßfe-

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