Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

Table of contents

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[81.] Von der gewechſen wunder zeichen-Das lxxiij Capittel.
[82.] Von wunderzeichen an wilden vnnd vnge/ zempten thieren/ Das lxxiiij Capittel.
[83.] Von wunderzeichen an zamen thieren/ Das lxxv Capittel.
[84.] Von wunderzeichen an menſchen-Das lxxvj Capittel.
[85.] Von wunderwercken ſo ſich in geburten zůtragend/ Das lxxvij Capittel.
[86.] Hieronymi Cardani Doctors der Artznei zů Meyland von Mancherlei wun/ derbaren/ nateürlichen/ vnd kunſtlichen ſachen/ Das fünffzehend Bůch. Von künſtlicher waarſagung. Weiſſagung auß mancherlei ſachen/ Das lxxviij Capittel.
[87.] Von der Chiromantey/ oder wie man von der hand har ſoll waarſagen/ Das lxxix Capittel.
[88.] Von betrugnuß/ gaucklerei/ vnnd zauberey/ Das lxxx Capittel.
[89.] Von wunderzeichen/ Das lxxxi Capittel.
[90.] Von vogelſchawung oder weiſ/ ſagung/ Das lxxxij Capittel.
[91.] Von weiſſagung auß der eingeweiden beſichtigung/ Das lxxxiij Capittel.
[92.] Von ſtimmen vnnd gethöß ſo der natur zů wider/ Das lxxxiiij Capittel.
[93.] Von mancherlei ſtimmen/ Das lxxxv Capittel.
[94.] Von geſichten vnd geſpenſten auß falſchen vrſachen Das lxxxvj Capittel.
[95.] Von des gemüt weiſſagnng/ Das lxxxvij Capittel.
[96.] Weiſſagung deß vngewitters/ Das lxxxviij Capittel.
[97.] Hieronymi Cardani Doctors der Artznei zů Meyland von Mancherlei wun/ derbaren/ nateürlichen/ vnd kunſtlichen ſachen/ Das ſechßzehend Bůch. Von ſachen ſo über die natur zů verwunderen. Von ſiglen/ Das lxxxix Capittel.
[98.] Von nateürlicher Magia vnd waar ſagung/ Das xc. Capittel.
[99.] Von der kunſt magia nach Artefier vnd Mihinier art/ Das xcj Capittel.
[100.] Zů erſt beſchreibt er der Planeten Characteren alſo.
[101.] Der ringen aber alſo.
[102.] Der ſigillen alſo.
[103.] Von Precantationen/ geſegnen/ oder be beſchwerungen/ Das xcij Capittel.
[104.] Von Geſpenſten/ Geiſteren/ oder Teüfflen vnnd todten/ Das xciij Capittel.
[105.] Hieronymi Cardani Doctors der Artznei zů Meyland von Mancherlei wun/ derbaren/ nateürlichen/ vnd kunſtlichen ſachen/ Das ſiebenzehend Bůch. Von Sachen ſo wirdig zů beſchreiben. Von mancherlei ſitten der völckeren/ Das xciiij Capittel.
[106.] Von mancherlei ſpraachen/ Das xcv Capittel.
[107.] Von Stetten vnd anderen namhaff ten dingen/ Das xcvj Capittel.
[108.] Von ſchatzen/ Das xcvij Capittel.
[109.] Libereien bücher vnd mancherlei exempel der alten koſtlichkeit/ Das xc viij Capittel.
[110.] Em aufflöſung von dem end har/ durch wölche man der erfundenen dingen gebrauch haben mag. Das xcix. Capittel.
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            peinigeten menſchẽ käme. </s>
            <s xml:id="echoid-s21058" xml:space="preserve">Seind diſes teüffel/ oder der abgeſtorbenẽ ſeelen?
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            <s xml:id="echoid-s21059" xml:space="preserve">wie möchten ſie aber alle daſelbſten ſein? </s>
            <s xml:id="echoid-s21060" xml:space="preserve">oder iſt nur ein theil da? </s>
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            ein theil daſelb ſten? </s>
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            <s xml:id="echoid-s21064" xml:space="preserve">Deßhalbẽ ſoll man wüſſen daß es ein ſubteyler dampff geweſen/ welcher
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            allgemach vnd zů gewüßer zeytt harfürkommen. </s>
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            trieb geweſen/ wurde man zů tag das getöß auch gehöret haben. </s>
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            ſelbig auch zů nacht gemeret/ wurde er nit klagender menſchẽ/ ſonder lüen-
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            der ochſen geſchrey geleich geweſen ſein.</s>
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            <s xml:id="echoid-s21068" xml:space="preserve">Zwar der tonder iſt ein natürlich ding/ vnd entſthet auß der wolchen zer
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            theilung. </s>
            <s xml:id="echoid-s21069" xml:space="preserve">es mag auch diſes kein vyl faltige zertheilung ſein/ dann man hö-
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            ret die an einem orth. </s>
            <s xml:id="echoid-s21070" xml:space="preserve">doch mag diſe auch wol in zweyen orthen ſo wider ein
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            ander ſeind/ beſchehen. </s>
            <s xml:id="echoid-s21071" xml:space="preserve">vnnd mag der geſtalt auß vylen einer werden/ der
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            ſich in die lenge erſtrecket/ wie dann zů anfang herbſtmonat in diſem lauf-
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            fenden jar beſchehen/ vorab auff hütigen tag/ namlich den xxviij herbſtmo
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            nat des M D lv jar. </s>
            <s xml:id="echoid-s21072" xml:space="preserve">dañ es hatt faſt zwo ſtund geweret/ daß allwegen einer
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            auff den anderen kommen/ vnnd ſich zůſammen gethon haben. </s>
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            ſchicht von der dicken wolcken wegen/ welche vylfaltiglich auch in die klein
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            ſten theil mag zertheilet werden. </s>
            <s xml:id="echoid-s21074" xml:space="preserve">demnach auch von vylfaltigen winden/ ſo
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            auß orthen/ die gegen einanderen weyend/ enſthond vnnd on vnderlaß ein
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            ſolliche geſtalt machend.</s>
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            <s xml:id="echoid-s21076" xml:space="preserve">Deßhalben ob wol diſer natürlich/ wirt er doch wunderbarlich/ wann er
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            mehr dann ein ſtund weret/ dañ der tonder iſt an jm ſelbs ein kurtzer thon.
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            <s xml:id="echoid-s21077" xml:space="preserve">dann er enſthet auß eines wind trib/ der die wolcken von einanderẽ reißet/
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            wunderzeichen ſein/ vñ bedeüten dz das geſtirn auch etwas wircken/ welche
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            die wind von vyl orthen har auff bringẽ. </s>
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            en/ auß welchen alles entſthet/ hie mit ſtimmen. </s>
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            gung auch auff jrdiſche ding kom̃en/ alſo daß in dem ſelbigẽ land in kurtzer
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            zeytt krieg vnnd auffrůr von vylen orthen har entſthen wirt/ vnnd ein gro
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            <s xml:id="echoid-s21084" xml:space="preserve">Es wirt die ſtimm faſt gebrochen/ wann etwan ein lär orth zwiſchen de-
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            ren vnd dem zůhörer iſt/ vñ daßſelbig eingeloßen worden. </s>
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            zwo thüren machet die ein ellen von einander ſthond/ mag man außwẽdig
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            durch die beſchloſſen thüren die ſtimm nit hören. </s>
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            farnuß/ namlich wann ein ſteyff vnd gantze einſchließung iſt/ als namlich
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            xxvj tag Aprellen/ an der nachgenden xxvij nacht hab ich ein getöß gehö-
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            ret/ als wañ einer ein gefider erſchütet by den fünffzehen oder xx ſtreichen.
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            das würdig auff zů zeichnen/ ich hab auch die vrſach biß har nit erfaren mö
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