Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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[61.] Hieronymi Cardani Doctors der Artznei zů Meyland von Mancherlei wun/ derbaren/ nateürlichen/ vnd kunſtlichen ſachen/ Das eilfft Bůch. Von gemeinen handtwercken. Von mancherlei künſten/ Das liij Capittel.
[62.] Von der ſchiff kunſt/ Das liiij Capittel.
[63.] Von der Architeetur vnnd bauwkunſt/ Das lv. Capittel.
[64.] Von Inſtrumenten vnnd geſchirren/ Das lvj. Capittel.
[65.] Schöne zůſammen fügun gen. Das lvij Capittel.
[66.] Hieronymi Cardani Doctors der Artznei zů Meyland von Mancherlei wun/ derbaren/ nateürlichen/ vnd kunſtlichen ſachen/ Das zwölfft Bůch. Von ſubteylen Handwerchen. Von wunderbaren werchen/ Das lviij Capitel.
[67.] Ein wunderbarer weg die Ephemerides zů zebe/ reiten/ Das lix Capittel.
[68.] Beſonderer landſchafften Beſchreibung/ das lx Capitel.
[69.] Von der occultation oder verberg kunſt/ Das lxj Capittel.
[70.] Von wunderbaren handlungen/ Das lxij Capittel.
[71.] Hieronymi Cardani Doctors der Artznei zů Meyland von Mancherlei wun/ derbaren/ nateürlichen/ vnd kunſtlichen ſachen/ Das dreyzehend Bůch. Von ſchlechten künſten. Von nochgültigen erfarnuſſen/ Das lxiij. Capittel.
[72.] Was zů der ſchreibkunſt gehört/ Das lxiiij Capittel.
[73.] Von anſtreichungen vnnd zierung/ Das lxv Capittel.
[74.] Von wollüſten/ Das lxvj Capittel.
[75.] Von den farben/ geruchen vnd geſchmacken matery/ Das lxvj Capittel.
[76.] Hieronymi Cardani Doctors der Artznei zů Meyland von Mancherlei wun/ derbaren/ nateürlichen/ vnd kunſtlichen ſachen/ Das vierzehend Bůch. Von heimlicher waarſagung. Ob die waarſagung ſeie/ vnnd ob ſie in allen din/ gen vorhanden/ Das lxviij Capittel.
[77.] Von feürigen wunderzeichen. Das lxix Capittel.
[78.] Von wunder zeichen die in dem lufft beſchehen/ Das lxx Capittel.
[79.] Von wunder zeichen ſo in waſſeren ſeind-Das lxxj Capittel.
[80.] Von wunder zeichen auff erden/ Das lxxij Capittel.
[81.] Von der gewechſen wunder zeichen-Das lxxiij Capittel.
[82.] Von wunderzeichen an wilden vnnd vnge/ zempten thieren/ Das lxxiiij Capittel.
[83.] Von wunderzeichen an zamen thieren/ Das lxxv Capittel.
[84.] Von wunderzeichen an menſchen-Das lxxvj Capittel.
[85.] Von wunderwercken ſo ſich in geburten zůtragend/ Das lxxvij Capittel.
[86.] Hieronymi Cardani Doctors der Artznei zů Meyland von Mancherlei wun/ derbaren/ nateürlichen/ vnd kunſtlichen ſachen/ Das fünffzehend Bůch. Von künſtlicher waarſagung. Weiſſagung auß mancherlei ſachen/ Das lxxviij Capittel.
[87.] Von der Chiromantey/ oder wie man von der hand har ſoll waarſagen/ Das lxxix Capittel.
[88.] Von betrugnuß/ gaucklerei/ vnnd zauberey/ Das lxxx Capittel.
[89.] Von wunderzeichen/ Das lxxxi Capittel.
[90.] Von vogelſchawung oder weiſ/ ſagung/ Das lxxxij Capittel.
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62viVon mancherlei wunderbaren habend allein/ daß ſie minder gebärend/ was nit faſt feücht/ das es minder
möge
volbracht werden.
deßhalben ſeind das dürr vnd das kalt priuatio-
nes
des weſens/ nit qualitates.
Darumb was mäſſigklichen beyde qua
litates
hatt/ die habend auch ein ſympathia vnd gleichförmigkeit in ihnen.
als do ſeind die ding/ ſo an geſtalt vnd alter einanderen gleich ſeind/ dem-
nach
allein an geſtalt/ oder auch der geſtalt nach/ als ein menſch mit einem
hund
oder roß.
dañ der menſch wirt durch des roß athem erhalten vor der
peſtilentz
/ es wirt auch von einem hündlin/ wañ man den vff den magen
legt
/ die töuwung gefürdert.
Die dritt ſympathia vnd gleichförmigkeit kommet von gleiche der ſub-
113 ſtantz vnd weſens här/ alſo erbarmet ſich ein menſch über den kranckẽ men
ſchen
/ es wirt auch das lebẽ eines kinds/ von dem leben eines ſtarckẽ mañs
geendert
.
Es werden auch des einen geſchwer allein durch des andern athẽ
geheylet
/ als etwan ſonſt geſagt worden.
Diſes iſt aber vyl heiterer in der
anthipathia
vnd widerwertigkeyt.
deßhalben ſo man von deren ein exem-
pel
nimmet/ kan niemand mehr zweifflen.
Die vierdte gleichförmigkeit iſt deren/ ſo von einer vrſach har kommen/
224 alſo beſchicht das ihren vyl ſich nach einem richtẽ (das ſag ich allein der Co-
meten
halben) vnnd ihren worten in allem glaubend/ ob ſie ihn wol nit er-
kennend
.
Alſo bekümmeret ſich ein brůder vonn wegen des abweſenden
brůders
vnfal/ darumb das ſie von gleichen eltern erboren ſeind.
dann was
wir
vermeynend durch die weite vnderſcheyden zůſein/ ſeind inn der ſub-
ſtantz
eines/ vnnd betreügt vnns inn dem der ſinn.
alſo das auch ihren vyl
von
mir gewarnet/ ſolliche einigkeit/ ſo an vnderſcheidlichen ohrten/ vnd
vorauß
ſo weit von einanderen gelägen/ nit verſthon mochtend/ dañ durch
die
exempel.
Dergleichen iſt auch zwiſchen der ſeügammen kind/ vnd das
ſo
ſie allein ſeüget.
Die fünffte iſt/ zwiſchen dem gebietenden vnd dem dienenden/ als dem
335 hertzen vnd den anderen glideren/ zwiſchen der Soñen vnnd dem anderen
geſtirn
.
dañ es laßt ſich anſehen/ als wañ eines mit dem andern mittleiden
hette
/ dañ ſie nemmend den gröſten theyl jrer krefften von dem.
Die ſechßte iſt zwiſchẽ der ſpeiß vnd narung/ vnd dem das erneret wirt.
446 darumb zeücht ein jedes gewächs an ſich/ was ihm wol dienet/ alſo daß die
feygen
bonen die erden ſeübern von der bitterkeyt.
vnd ſolliche einhällig-
keit
wirt am mehrſten geſpürt an den thieren.
Die ſiebẽd iſt die werme eines yeden/ gegen dem durch wölches ſie erhal-
557 ten wirt.
alſo ſähend wir daß das feüwr/ ob es wol nit läbt/ ſich neyget wie
die
lebendigen gegen dem theyl/ da die narung iſt/ vnnd ſtrecket ſich wun-
derbar
deren auß.
Die achteſt iſt von wegen gemeyner einigkeit/ durch wölche die werme
668 mitt der feüchte vereinbaret/ die leichte vnd trockne an ſich zeücht.
Alſo zie
hend
der agſtein/ der adamant/ vnnd der merhentheil alle edle geſtein/ die
haar
vnnd ſpreiſſen ann ſich/ wann man ſie auff einem tůch reibet/ diſe al-
le
ſind einandern gar gleichförmig/ dann wie inn dem mentſchlichen cörper
alles
mitt einandern ſtimpt/ vnnd das auß mancherley vrſachen/ alſo be-
ſchicht
auch in der Welt.
Die ſeel vergleicht ſich dem him̃el/ das hertz dem
liecht
vnnd glaſt/ wie der himmel alles enderet/ alſo thůt die ſeel dem leib/
vnnd
wie der leib beküm̃ert iſt wañ das hertz leidet/ alſo beſchicht der Welt

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