Cardano, Geronimo, Offenbarung der Natur und natürlicher dingen auch mancherley subtiler würckungen

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425ccclxixſachen/ Das acht bůch. wie gemeldet/ dann man findet nit allein Riſen in gar hitzigẽ/ ſonder auch
kalten
orten.
Es zeigt Hector Boethius an/ daß in der kirchẽ Petten in
Morauien
/ welches ein landſchafft in Schottẽ/ Litil Ihon gebein noch be
halten
werdẽ/ nam̃lich des kleinen Iohanſen.
(dañ die Schotten reden nitt
wie
wir) ſonder keren dz hinder herfür/ vnd ſpilẽ auch von der linckẽ gegen
der
rechten hand) welche er ſelbs geſehen.
vnd vnder anderẽ ſeye das hufft-
bein
am ſchenckel nit kürtzer/ dañ der gantz menſchlich fůß/ vnd war an der
dicke
wie die waden/ alſo dz er den gantzen arm darein ſtoßen mocht.
daß er
můtmaßen
kondt/ er were bey den viertzehen ſchůhen lang geweſen.
darũb
hatt
man jn geſpött weiß Kleinhanß genennet.
Eben diſer Boethius
bezeügt
/ daß man in dem M.
D. xxj. jar Buthouhanien vmb die Crou
daiſche
gelegenheit/ die greber auffgethan/ da man alle gebein vyler Riſen
geſehen
.
Was ſolte dann diſer zeit hindernuß bringenn/ daß nitt auch
möchten
ſolliche wunderwerck geboren werden/ dann mancherley vermi-
ſchung
der völckeren/ vnnd daß die ſpeyſen geendert?
wie wir anderen
zeiten
angezeigt.
Darumb nit züuerwunderẽ daß man diſen ſagt/ ſo bey S. Auguſtins
haubt
whonend/ wölche den Riſen ſollend gleich ſein/ vnd an dem lauff al-
ſo
ſchnell/ daß ſie ein jaghund oder haſen ereylen mögend.
Ich achten auch/
diſes
möge waar ſein/ wann ich an den Corſiſchen gedenck/ wölcher ſich auff
ſein
ſchnelle verlaſſen/ vnderſtandẽ den Keyſerlichen landuogt Ferran
den
Gonzagen vmbzůbringen.
Sigmund ein Freyherr ſo des Keyſers legat in Moſcouiten geweſen/ zei
11Moſcouiten
faſten
.
get an/ daß daſſelbig volck in der faſten/ am Montag/ Mitwochen/ vnnd
freytag
gar nicht eſſe.
doch ſeind ettliche ſo allein an diſen dreyen tagẽ waſ-
ſer
vnd brot eſſend.
etlich eſſend am Sambſtag Sontag allein/ die übri-
ge
fünff tag bleibend ſie gar on ſpeiß.
es möchten etliche diſes für ein fabel
halten
/ aber jm iſt alſo.
dann es dienet hie / daß der leib nit faſt reſoluiert
vnd
auffgelößt wirt/ von wegẽ des kalten luffts/ demnach die lange gewon
heit
/ ſo von jren altu orderen auff ſie kommẽ/ vnd die vylfaltige ſpeyſen/ ſo
ſie
an diſen tagen/ in wölchen ſie eſſen/ ſich nemmen/ alſo daß ſie vyl vn-
teüwigkeit
daruon bekommen/ vnd demnach der lang ſchlaaff/ von wegen
der
laugen nacht/ auch die růw vnd der ſpeyſen natur.
Es iſt noch etwas größers/ daß diſe mögen ein gantze ſtund blaſen vnd
trum̃eten
/ vnd doch nit den lufft durch den mund an ſich ziehen/ dann ſie
füllend
diſe vor voll lufft/ demnach wañ ſie blaſen oder trum̃eten/ ziehend
ſie
den lufft durch die naſen an ſich.
alſo vyl thůt gewonheit. Wann die ſelbi
gen
auch nach jrer lãds arth trum̃eten vnd pfeyffen/ machẽ ſie ein wunder-
bar
geſchrey.
Vnder die wun{der}werck d er menſchlichẽ natur/ ſoll auch Hay
des
Schotlenders ſeiner ſünẽ vngläubliche ſtercke billich gezellet wer-
22Hay ſter@@@. den.
dañ wie diſer allein mit zweyen ſünẽ der ſchlacht kom̃en/ hatt er/ als
wañ
ein neüwer zeüg vorhan dẽ/ die Denmarcker ſo faſt geſiget/ in die flucht
bracht
/ vnnd damit du dich noch mehr verwundereſt/ nitt mit den kolben
oder
ſchwert/ ſonder mit dem pflůg.
deßhalben hatt man ihm flecken vnnd
güter
geben/ darzů geadlet/ alſo daß deſſelbigen geſchlecht noch weret.
Des
felds
größe/ welches ſechs tauſent ſchritt lang/ vnnd vier tauſent breit/ zei-
get
an wie diſe bauren ein treffenliche thaat begangenn.
vnnd diſes iſt die
warheit
.
Das man aber von Merlino ſagt/ vnd wie Vterus der künig inn

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